Gå til innhold

Lunch på skolen


rsagneskar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min lunch når jeg er på farten er ofte tacosalat med karbonadedeig eller kyllingsalat. Det er jo kjempelett å lage (jeg lager det på morgenen, men man kan jo godt tilberede det kvelden før), og kjempegodt! Tilsetter ofte cottage cheese i salatene mine, for å få mer næring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag dobbel middag - restene kaster du i en matboks.

Prøvde ut dette i dag, var jo genialt! :D Men smaken ble ikke like god, er dette normalt?=P

I så fall syntes jeg dette var veldig rart siden til vanlig når jeg varmer opp mat så smaker det jo godt... Hva er det jeg kan ha gjort feil, hva pleier dere?=P (er vel et idiotisk spørsmål)

jeg gjorde sån:

- jeg lagde kylling fileet med ris og pepper sause

- tok halvparten og rørte de sammen

- tok det i en pose

- venta til det ble kaldt

- la det i kjøleskapet over natta

er det plastikk posen som gjør smaken ikke like god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde ut dette i dag, var jo genialt! :D Men smaken ble ikke like god, er dette normalt?=P

I så fall syntes jeg dette var veldig rart siden til vanlig når jeg varmer opp mat så smaker det jo godt... Hva er det jeg kan ha gjort feil, hva pleier dere?=P (er vel et idiotisk spørsmål)

jeg gjorde sån:

- jeg lagde kylling fileet med ris og pepper sause

- tok halvparten og rørte de sammen

- tok det i en pose

- venta til det ble kaldt

- la det i kjøleskapet over natta

er det plastikk posen som gjør smaken ikke like god?

Jeg lager ofte middag/lunsj for flere dager, men tar det da i en plastikkboks. Synes maten er like god dag etter dag, og smaker faktisk ikke forskjell på at den har blitt oppvarmet på nytt. (Eneste jeg ikke synes er godt å varme opp på nytt er fisk) Enten så er det bare jeg som ikke er spesielt kresen, eller så er det plastikkposen du bør bytte ut. Tviler på at det kan ha så mye med plastikkposen å gjøre, men du kan jo alltids prøve en boks neste gang og se om det smaker bedre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde ut dette i dag, var jo genialt! :D Men smaken ble ikke like god, er dette normalt?=P

I så fall syntes jeg dette var veldig rart siden til vanlig når jeg varmer opp mat så smaker det jo godt... Hva er det jeg kan ha gjort feil, hva pleier dere?=P (er vel et idiotisk spørsmål)

jeg gjorde sån:

- jeg lagde kylling fileet med ris og pepper sause

- tok halvparten og rørte de sammen

- tok det i en pose

- venta til det ble kaldt

- la det i kjøleskapet over natta

er det plastikk posen som gjør smaken ikke like god?

Ris går dårlig og kjøle ned og varme opp igjen synes jeg. Muligens det som er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør ikke ha varm mat i plastikkpose, da blir det ikke noe godt. Hvorfor vet jeg ikke, men da jeg hadde skolekjøkken så lærte vi vertfall at det utvikler seg "farlige" gasser når man tar varm mat i plastikkposer. Hvor sant det er aner jeg ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør ikke ha varm mat i plastikkpose, da blir det ikke noe godt. Hvorfor vet jeg ikke, men da jeg hadde skolekjøkken så lærte vi vertfall at det utvikler seg "farlige" gasser når man tar varm mat i plastikkposer. Hvor sant det er aner jeg ikke ;)

hehe, nesten døden nær opplevelse detta da! :o

:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...