Gå til innhold

Alkohol i helgene.


LeneB

Anbefalte innlegg

Jeg trener tung styrke tre ganger i uken og spiser lite karbohydrater, mye proteiner og minimalt med sukker i ukedagene.

I helgen pleier det å være fest både fredag og lørdag.

Hvor mye ødelegger dette for fremgangen og hva er det "beste" å drikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er jo villt med kcal i alkohol så den mengden du får i deg i helgene i form av væske ødelegger vel ca like mye som om du skulle spist samme antal kcals, er vel mye annet rart i alkohol som setter deg greit tilbake mtp form vil jeg tro, jeg føler meg ikke bra etter en todagers(noe som skjer annahvert skuddår)

men synes du det fungerer og du har fremgang med alkohol inntak hver helg og gjerne to dager så kjør på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel egentlig mest an på hva og hvor mye du drikker. Alkohol inneholder både kalorier og karbohydrater, noen typer mer enn andre. Ren sprit inneholder etter hva jeg har lest nærmest ingen karbohydrater men en god del kalorier, så om du blander med sukkerfri brus/saft er ikke det så ille. Rødvin inneholder omtrent 2-3 g karbohydrater per 100 g, og hvitvin inneholder noe alà det samme. Søte/halvtørre hvitviner inneholder noe mer enn tørre hvitviner. Rusbrus og øl inneholder mye av både kalorier og karbohydrater, men det finnes en del sukkerfri cider på markedet. Du må derimot drikke mer cider enn vin for å bli full f.eks, så da er det kanskje ikke så bra likevel Det som har en tendens til å ødelegge mest er det du spiser om natta eller dagen derpå, siden mange har en tendens til å hive innpå med junk etter ei fylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som er på diett da folkens......

Alkohol er jo ikke bra for restitusjonen og ville unngått å trene tung styrke på samme dag som en skal drikke, dagen etter derimot er helt greit. Selv om det ikke er optimalt så må en jo leve livet også og sette prioriteringer deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det beste om man skal drikke vil være å blande vodka med sukkerfritt blandevann da eller?

Hvis du teller carbs, så JA. Jeg ligger lavt på karbohydrater selv, men jeg foretrekker rødvin når jeg skal ut på byen. I ei flaske rødvin er det grovt regnet ca 20 g karbohydrater så er jo ikke så mye at jeg ikke kan inkludere det i "budsjettet" mitt. I tillegg holder jeg meg unna den feite nattmaten og junk dagen derpå, og spiser det jeg vanligvis ville spist selv om jeg kanskje er dårlig eller redusert. Har ikke ødelagt noe for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk det du liker, hold deg unna nattmaten fra byen. det gjorde jeg. Drinker er inneholder enorme mengder sukker forresten.

Beer all the way, for min del :)

Det er solid med sukker i en del øl også, avhengig av hvor "tørre" de er. Er nok ikke voldsomt med restsukker i en pils eller IPA, men tar du deg en litt god, søt stout er det nok bra med maltose igjen som gjæren ikke har spist opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på LCHF siden august, og i snitt vært på fylla en gang i uka siden da. Har nå begynt lagt til litt mer carbs i kostholdet igjen pga jeg mistet så mye fett. Så for meg funka det fett! ;) Men når jeg skulle drikke så prøvde jeg å holde meg unna store mengder øl, og for det meste holde meg til sprit+lightbrus o.l. Av og til kjøpte jeg nattmat også, men den typiske dagen derpå med junk, godteri og cola ble lagt langt opp på hylla. Derfor tror jeg at med litt begrensinger her og der så går det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloriene fra f.eks. lite-øl og brennevin kommer kun fra alkohol, dvs at kaloritettheten i sprit er MYE høyere enn i lite-ølen. Så ingen typer alkohol er bedre enn andre når det kommer til dette, sålenge man ser bortifra vanlig øl, cider, vin og alle de andre typene som inneholder carbz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...