Gå til innhold

Trene rumpe to ganger i uka??


Etj

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å legge større fokus på styrketrening på rumpa fremover. Kjører allerede et program med knebøy, utfall, strak mark og hip th én gang i uken, men tenkte å kjøre hip thrust en dag til etter en kort intervalløkt. Er dette lurt, og vil jeg merke noe fremgang med dette?

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig følelse er det ikke? ;)

Kjører du kun hip thrust, eller legger du til andre øvelser på dag nr 2?

Jeg kjører andre øvelser også, dette er ofte på fredager, som er en bonusdag, så da blir det gjerne det jeg liker best, ben, rompe og mage, så sant det er 48 timer siden sist. Blir der en time uansett.. liker å være der vettu, hehe :joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører andre øvelser også, dette er ofte på fredager, som er en bonusdag, så da blir det gjerne det jeg liker best, ben, rompe og mage, så sant det er 48 timer siden sist. Blir der en time uansett.. liker å være der vettu, hehe :joyful:

Smart! Tror jeg kjører på med knebøy, og mark og avslutter med hip thrust! Søndag er jo den beste dagen å trene på, nesten ikke folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart! Tror jeg kjører på med knebøy, og mark og avslutter med hip thrust! Søndag er jo den beste dagen å trene på, nesten ikke folk :)

Ja knebøyen har jeg stort sett 2 x pr uke (y)

Misunnelig på søndagstrenere :grumpy: men med 2 unger blir det til at vi nøyer oss med sene kvelder i ukedagene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etj: Jeg mener bestemt det blir for lite å trene en muskelgruppe eller en øvelse man ønsker å fokusere på, kun én gang per uke. Nå vil man som oftest indirekte få trent de respektive musklene mer enn en gang per uke, men hvis man ønsker å forbedre noe burde man nok legge inn den samme eller tilsvarende øvelse to-tre ganger per uke avhengig av treningsgrunnlag. Det handler om å ha en plan på treninga (samt restitusjon og kosthold) og gjerne ha en viss progresjo/periodisering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etj: Jeg mener bestemt det blir for lite å trene en muskelgruppe eller en øvelse man ønsker å fokusere på, kun én gang per uke. Nå vil man som oftest indirekte få trent de respektive musklene mer enn en gang per uke, men hvis man ønsker å forbedre noe burde man nok legge inn den samme eller tilsvarende øvelse to-tre ganger per uke avhengig av treningsgrunnlag. Det handler om å ha en plan på treninga (samt restitusjon og kosthold) og gjerne ha en viss progresjo/periodisering.

Tenkte å få til to økter på ben i uka nå :) Føler jeg har hatt veldig god progresjon etter jeg startet med ordentlig hard styrketrening. Men mener du jeg burde kjøre det samme ben programmet begge dagene, eller er det fordel med to forskjellige program?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...