Gå til innhold

olympiske løft


martuf

Anbefalte innlegg

Jeg har fått øynene opp for olympisk vektløftning etter at jeg så clarence0 på youtube.

Han startet med O.L for å øke spensten da han var 16, og slo alle senior rekorder i Irland da han var 18! Det mest imponerende med dette er at han er selvlært gjennom internett!

Det beste for å lære seg olympisk vektløfting er å bli med i en vektløfterklubb, men når det ikke finnes noen aktiv klubb i Oslo, må jeg ta til takke med internett som læremester..

håper denne tråden kan bli fylt opp med gode linker til læring og verdifulle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått øynene opp for olympisk vektløftning etter at jeg så clarence0 på youtube.

Han startet med O.L for å øke spensten da han var 16, og slo alle senior rekorder i Irland da han var 18! Det mest imponerende med dette er at han er selvlært gjennom internett!

Det beste for å lære seg olympisk vektløfting er å bli med i en vektløfterklubb, men når det ikke finnes noen aktiv klubb i Oslo, må jeg ta til takke med internett som læremester..

håper denne tråden kan bli fylt opp med gode linker til læring og verdifulle tips!

Internett som læremester for noe så teknisk krevende? Høres ikke ut som en fantastisk god ide.. Har du vurdert PT som kan lære deg det? Er jo flere steder som åpner for lære vektløfting.. Du kan jo høre med Fredrik Gyllensten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har faktisk tenkt på å kontakte Fredrik Gyllensten :-) Må bare få råd til en Pt- time først :-p

Det handler bare om prioriteringer ;)

Blir sikkert drept for dette, men det finnes nok noen med ok peiling på oly hos crossfit Oslo.

Da ville jeg heller brukt pengene mine på PT eller oppsøkt vektløfterklubb utenfor Oslo (men Oslo har vel en de og?). Men selvsagt, er en del innen crossfit som også har peil :) men det kommer jo helt an på hva en ønsker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan veldig lite om vektløfting. Men jeg hadde tatt kontakt med noen som har peiling, for å lære bort øvelsene i startfasen.

Lærer du dårlige vaner, så er de veldig vanskelige å bli kvitt.

Kan ikke anbefale noen, da jeg ikke vet hvor gode folk er på olympiske løft rundt i Oslo.

Fredrik Gyllensten virker som han har god peiling, og ulike crossfit sentere kan kanskje hjelpe deg.

Vanlige PT'er vil nok kun gjøre ting værre. :stop:

Det er mulig å bli god via internettlæring, men det krever mer arbeid :)

weightliftingfix.com er clarence sin side der han viser litt teknikk og slikt. Den er nede i skrivende stund, men regner med at den kommer opp snart.

Disse har blitt anbefalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler bare om prioriteringer ;)

Da ville jeg heller brukt pengene mine på PT eller oppsøkt vektløfterklubb utenfor Oslo (men Oslo har vel en de og?). Men selvsagt, er en del innen crossfit som også har peil :) men det kommer jo helt an på hva en ønsker..

Det er jo som alle andre trenere, man må velge en som kan det man vil lære. Fordelen er at vektløfting er svært utbredt i CF-miljøet. Lett å finne noen som vet om bra trenere.

Her er en liste over klubbene i Norge. Er jo et par rundt Oslogryten:

Klubber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...