Gå til innhold

Vanlig med varierende vekt?


Trine0000

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom du har bestemt deg for å stille i NM i badevekt så anbefaler jeg i alle fall å veie deg på 3 faste dager i uken, for så å beregne gj.snitt vekten den uken. Vei deg til roughly samme tid, på tom mage og alltid etter første toalettbesøk. Observer hva du gj.snittlig veier over noen uker for å få en mer nøyaktig anelse om hvordan kroppen din responderer på det du driver med, men benytt det kun som et supplement til speilet og hvordan du føler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en lenger periode med å veie meg flere ganger om DAGEN. Ikke å anbefale. Selv om jeg er på vei litt opp i vekt, veier jeg meg 1 gang i måneden, men stoler mer på målebåndet ;) Det vil gi en bedre indikasjon.

Men vekten kan variere med alt fra 1-4 kg for min del hvertfall, så vekta er en dårlig indikator på hva du FAKTISK veier :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor mye den svinger kommer nok litt ann på hvor stor du er i utgangspunktet. Typen min som er rett over 80 kilo opplever svigninger på +/- 5 kilo! jeg er ganske mye mindre og opplever svigninger på maks 2 kilo.

Det skyldes alt fra tarminnhold - altså hvor mye mat du har i kroppen, og det kan veie en del detaltså. Tenk deg f.eks vekten av et wokmåltid ifht et brødmåltid..! I tillegg vil maten i tarmene også holde på en del vann. I tillegg kommer hormoner/stressnivå osv inni bildet. Også større inntak av f.eks salt vil holde på vann..

Så - se på "trenden" av veiingen - ikke på enkelt resulater alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...