Gå til innhold

Fler som skal opp i vekt? Dine beste tips


muskelgirl

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal legge på meg muskler. Mye muskler, hehe. Er det flere som skal det her på fitnessbloggen? Trener styrke(fullkropp, men deler opp i over/underkroppsøkter) samt noen intervall/spinningøkter.

KOM med dine beste tips for en sunn vektoppgang. MATTIPS? Ja, takk!

Til opplysning er jeg jente, 20, 167cm, 49 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis oftere er nok mitt beste tips. Jeg har gjerne med meg 2-3 lunsjer på skolen!

Bruk smør, majones, fløte, helmelk, olje i alt du kan :)

Sett skåler med nøtter av ymse slag på stuebordet hjemme som du kan spise av mens du ser på tv :)

Ikke tenk "kan ikke spise noe nå, er jo bare 2 timer til middag" ->Spis noe nå, og spis middag også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å ønske å legge på deg. Det skal jeg også :) Har ikke noe gode tips utover å spise masse. Jeg har valgt å ikke telle kalorier, men har en liten kontrollsjekk innimellom, og selv når jeg tror jeg spiser masse, bør jeg fremdeles spise mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg skal legge på meg muskler. Mye muskler, hehe. Er det flere som skal det her på fitnessbloggen? Trener styrke(fullkropp, men deler opp i over/underkroppsøkter) samt noen intervall/spinningøkter.

KOM med dine beste tips for en sunn vektoppgang. MATTIPS? Ja, takk!

Til opplysning er jeg jente, 20, 167cm, 49 kg

med såpass lav vekt har du neppe vondt av å legge på deg litt fett i tillegg ;) Viktig å ikke ha for skrapa kropp mtp hormoner/menstruasjon/benbygningen osv..

Generelt gjelder det bare å finne matvarer med mange kalroier ifht volum, og inkludere dem i hverdagskostholdet.

F.eks;

1 håndfull nøtter 2-3 ganger om dagen

ekstra tykt lag medsmør på brødskive

1-2 ss olivenolje (elller annen olje) i havregrøten, og i shakes

peanøttsmør!!

avocado (framfor andre grønnsaker som f.eks agurk)

smoothies - lettmelk, banan, proteinpulver, litt olje, bær osv.

helfeite oster - ikke noe lettprodukter

ikke fyll magen med sukkerfri brus.. la magen få plass til skikkelig mat

=)

når du tror du er mett - spise litt til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smoothies - lettmelk, banan, proteinpulver, litt olje, bær osv.

helfeite oster - ikke noe lettprodukter

Høhø.. bruk helmelk i shaken din du! Helmelk er bra for muskelbygging, og smaker fadermeg mye bedre enn lettmelk også! ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Etter en helhetlig vurdering, der spesielt den lave BMI er lagt til grunne tror jeg vi nøyer oss med disse tipsene.

Det er så lett som å "spis mer", rett og slett. Om dette føles vanskelig, eller har andre vonde følelser knyttet til seg vil jeg henvise til: Spiseforstyrrelser på forumet - informasjon | Fitnessbloggen Forum og eventuelt råde deg til å ta kontakt med fastlege som kan henvise deg videre.

Tråden stenges

-Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...