Gå til innhold

Hva er beinpress godt for?


Gjest johnmf94

Anbefalte innlegg

Gjest johnmf94

Trenger man beinpress dersom man tar knebøy? Øker beinpressen knebøyen? Går jeg glipp av noe?

Har alltid sett på beinpress som en øvelse hvor svake folk som tar 60kg i knebøy kan skryte av å ha presset 200kilo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig rygg argumentet er så dødfødt for å forsvare beinpress( Gjelder for de som kun trener beinpress). 99,99% av de som tar beinpress krummer ryggen sin i bunnposisjonen uansett. Men jeg liker beinpress for å få mer volum på beinøkta også synes jeg at etbens beinpress er en bra støtteøvelse for knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sinnsykt funny å se at alle de som argumenterer mot knebøy fordi de er redd for å ødelegge ryggen, kjører både beinpress og hacksquat med snap city-teknikk og har sikkert enda større skaderisiko der enn de hadde hatt om de lærte seg noen lunde teknikk i knebøy.

Hadde jeg hatt så dårlig mobilitet og vært så full i skader at jeg ikke klarte å utføre knebøy/frontbøy/goblet squat med noen lunde utførelse, tror jeg at jeg heller ville brukt all den tida i beinpressmaskina på å heller få orden på disse skadene og begrensningene. Er man så ødelagt at man ikke klarer å sette seg ned i huk uten å kollapse i smerte, kan jeg ikke skjønne noe annet enn at man burde ha problemer med hverdagsfunksjon også.

Jeg snakker selvfølgelig ikke om de som kjører fullverdige alternative øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...