Gå til innhold

Biortyme dietten, ingen forskjell


Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd å ut biorytme dietten i 3 uker og jeg ser helt ærlig ingen endring. Hvor lange tolmodighet skal jeg ha? Er dette et tegn på at det ikke passer for meg?

Det skal sies at jeg spiser 3 dobbelt så mye som det jeg gjorde før, men det er fordi jeg har ligget alt for lavt, så nå ligger jeg det som skal være opptimalt for meg.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

Hva er det du ønsker? Opp i vekt? ned i vekt? Muskler?

Spiller ingen rolle om det er Low carb, biorytme, periodisk faste eller hva det måtte være så lenge ikke kcal står i samsvar med livsstil(søvn, mat, trening) og mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler bare at muskelen mine ikke kommer godt nok frem, men usikker på hva det skylder. Så i hovedgrunn vil jeg begynne å tenke ned i fettprosent ettersom fokuset har vært en lang stund at jeg skal opp i muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi det noen uker (les: mnd) til. Man bygger ikke store mengder muskler på 3 uker, selv med biorytmedietten. Før loggbok, så ser du lettere om du har fremgang eller ikke :)

Neinei, det vet jeg kjempe godt. Er heldigvis ikke så på jordet. Jeg har trent styrke i 1 år, men fulgt biorytmedietten i 3 uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Du sier at du har ligget alt for lavt før, og spist mer siste 3 ukene? Hvor skal muskelmassen ha kommet fra?

Det er faktisk slik, og det mener jeg ikke for å være ufin, at svaret sjelden er "ned i fettprosent" når man er normalt slank. Sett på bildet så er det ikke fettprosenten som er problemet, men manko på musklatur under huden. For at det skal vises må det være der.

Hvor lenge har du fokusert på økning av muskelmasse? Det er noe som skjer over åresvis, ikke ukesvis.

Synes du er flott på bildet, bare tren og spis så blir du bare bedre :) Blir ikke noen synlige muskler av å sulte deg i allefall (da forsvinner musklene også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du har ligget alt for lavt før, og spist mer siste 3 ukene? Hvor skal muskelmassen ha kommet fra?

Det er faktisk slik, og det mener jeg ikke for å være ufin, at svaret sjelden er "ned i fettprosent" når man er normalt slank. Sett på bildet så er det ikke fettprosenten som er problemet, men manko på musklatur under huden. For at det skal vises må det være der.

Hvor lenge har du fokusert på økning av muskelmasse? Det er noe som skjer over åresvis, ikke ukesvis.

Ja, du har et poeng. Har trent styrke i 1 år og har fått en god økning fra starten. Men jeg har spist svært lite karbohydrater, og det er det jeg har hatt fokus på nå den siste mnd. Men da får jeg bare kjøre på med samme retning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Ja, du har et poeng. Har trent styrke i 1 år og har fått en god økning fra starten. Men jeg har spist svært lite karbohydrater, og det er det jeg har hatt fokus på nå den siste mnd. Men da får jeg bare kjøre på med samme retning

Synes du er flott på bildet, bare tren og spis så blir du bare bedre :) Blir ikke noen synlige muskler av å sulte deg i allefall (da forsvinner musklene også) Så fortsett med å spise mer som i det siste, tren hardt, hvil mye og se at det skjer ting :)

PS. kan være lurt å føre en treningsdagbok, blir du sterkere så skjer det ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flott på bildet, bare tren og spis så blir du bare bedre :) Blir ikke noen synlige muskler av å sulte deg i allefall (da forsvinner musklene også) Så fortsett med å spise mer som i det siste, tren hardt, hvil mye og se at det skjer ting :)

PS. kan være lurt å føre en treningsdagbok, blir du sterkere så skjer det ting ;)

Ja, takk! har en kompis som har satt opp et program som jeg følger og skriver ned :) Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du har fulgt biorytmeprinsippene sier jo nada om hva du har spist og hvor mye du har spist av det.

Det er ikke sånn at kroppen plutselig endrer seg fordi man spiser mest karbo til kvelds..

Du sier jo ingenting om du har ligget i overskudd eller underskudd, hva som er målet ditt og hvordan energiinntak er nå opp mot tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at du har fulgt biorytmeprinsippene sier jo nada om hva du har spist og hvor mye du har spist av det.

Det er ikke sånn at kroppen plutselig endrer seg fordi man spiser mest karbo til kvelds..

Du sier jo ingenting om du har ligget i overskudd eller underskudd, hva som er målet ditt og hvordan energiinntak er nå opp mot tidligere?

Håper ikke jeg virker så dum som jeg følte meg selv når jeg leste det her. Poenget mitt var vel heller at jeg har trent styrke og spist godt de siste 2 månder. Jeg har fått god progresjon, men valgte å legge om til biorytme dietten for det spise mønsteret passer meg veldig bra. Jeg er nok kanskje litt utolmodig og jeg har ikke forventet at de absolutte store forandringene skal skje på så kort tid, men noe hadde jeg trodd. Men uansett, fort gjort at jeg har blitt litt blind på min egen kropp og at det har skjedd mikro ting som jeg ikke har fått med meg.

En typisk matdag for meg ser slik ut:

Frokost: 100 gram kokosmelk, 200 gram mager cottage cheese eller proteinpulver og 10 gram peanøtt smør

Lunsj: 150 g kylling/kjøttdeig/boks med tunfisk, 20 gram nøtter, grønnsaker og 100 g eple/pære

Middag: Samme mengde kjøtt som lunsj, 100 g kokt ris, grønnsaker

Etter trening: 20 gram proteinpulver + 1 frukt

Kveldsmat: 80 gram havregryn, 1 banan, og 10-15 gram proteinpulver i grauten :)

Avslutter dagen med 1 frukt før jeg går å legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om flere som opplever dette.. Mulig ikke det er for alle... Funket ikke for meg.. ble søtsugen av å ikke få karbohydrater før på ettermiddagen.. Havregryn til frokost FTW!!! ;D

Du kan da spise havregryn til frokost selv om du spiser etter biorytme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke litt av poenget at man skal holde karbohydratene til kvelden da? hvis ikke kan det vel ikke kalles biorytme dietten?

Nei. Karbohydratmengde skal BEGRENSES, ikke fjernes. Jeg ligger på 20-30 g karb første delen av dagen. På kvelden ligger jeg på rundt 200-500 g karb litt avhengig av hvilken dag det er.

Biorytme

Første del av dagen: Moderat fett, mye protein og lite karbs

Senere på dagen / kveld: Mye karbs, mye protein og lite fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke jeg virker så dum som jeg følte meg selv når jeg leste det her. Poenget mitt var vel heller at jeg har trent styrke og spist godt de siste 2 månder. Jeg har fått god progresjon, men valgte å legge om til biorytme dietten for det spise mønsteret passer meg veldig bra. Jeg er nok kanskje litt utolmodig og jeg har ikke forventet at de absolutte store forandringene skal skje på så kort tid, men noe hadde jeg trodd. Men uansett, fort gjort at jeg har blitt litt blind på min egen kropp og at det har skjedd mikro ting som jeg ikke har fått med meg.

En typisk matdag for meg ser slik ut:

Frokost: 100 gram kokosmelk, 200 gram mager cottage cheese eller proteinpulver og 10 gram peanøtt smør

Lunsj: 150 g kylling/kjøttdeig/boks med tunfisk, 20 gram nøtter, grønnsaker og 100 g eple/pære

Middag: Samme mengde kjøtt som lunsj, 100 g kokt ris, grønnsaker

Etter trening: 20 gram proteinpulver + 1 frukt

Kveldsmat: 80 gram havregryn, 1 banan, og 10-15 gram proteinpulver i grauten :)

Avslutter dagen med 1 frukt før jeg går å legger meg.

Hvis du spiser den samme maten som du gjorde før, de samme kalorimengdene, trener like mye og har like høyt aktivitetsnivå ellers... Så nei, da vil du nok ikke merke noe andre forskjeller med biorytme enn at du muligens vil ha en bedre hverdagsfunksjon dersom dette er et spisemønser som passer deg.

De andre forskjellene vil være så minimale at det vil kreve meg av deg å "måle" de enn hva det er verdt tida det tar.

Biorytme er et spisemønster, et spisemønster som kan brukes uansett om man skal opp eller ned i vekt, bygge eller ikke bygge. Derfor må man vite mer om hvordan kaloriinntaket ditt er opp imot aktivitetsnivået ditt for å kunne sette seg mer inn i hvorfor du ikke har den framgangen som du ønsker :) Forøvring er ikke 3 uker lang tid, vær tålmodig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spiser den samme maten som du gjorde før, de samme kalorimengdene, trener like mye og har like høyt aktivitetsnivå ellers... Så nei, da vil du nok ikke merke noe andre forskjeller med biorytme enn at du muligens vil ha en bedre hverdagsfunksjon dersom dette er et spisemønser som passer deg.

De andre forskjellene vil være så minimale at det vil kreve meg av deg å "måle" de enn hva det er verdt tida det tar.

Forstår det. Spiser mye mer karbohydrater en tidligere, og jeg kunne vel egentlig ligget høyere også. Sliter litt med å få i meg så mye mat som jeg spiser i dag, men jeg blir stadig bedre til å legge til noen gram her og der.

Men takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det. Spiser mye mer karbohydrater en tidligere, og jeg kunne vel egentlig ligget høyere også. Sliter litt med å få i meg så mye mat som jeg spiser i dag, men jeg blir stadig bedre til å legge til noen gram her og der.

Men takk for innspill :)

Min erfaring er hvertfall at et "tvunget" spisemønster er katastrofeoppskrift #1 dersom man allerede sliter med å få i seg nok næring. Men det blir jo litt smak og behag :) Ikke vær redd for å spise mat hvertfall, og vær forsiktig med å lage deg svartelister over mat som du er redd for å spise.. det kan vel fort settes på listen som katastrofeoppskrift #2 :p

Nå vet ikke jeg hvor høy du er og hvor mye du veier, men den typiske 2200-2500kcal burde være ganske oppnåelig for de fleste jenter å trøkke nedpå iløpet av dagen hvis man bare kutter ut fitnessmaten og spiser skikkelig mat som er mer kaloritett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...