Gå til innhold

TIPS TIL GODE FROKOSTER? OG NOEN SPØRSMÅL!


9fitness000

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, noen som har tips til frokoster??

Er det forresten mye å spise en boks cottage cheese til frokost??

For min del høres det lite ut. Avhenger riktignok av dine mål, matinntak resten av døgnet, energiforbruk osv. Jeg spiser bare havregryn til frokost, er litt kjedlig av meg på den fronten. Spicer det opp med litt frukt og bær :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du å spise frokost da?

En boks cottage cheese er ikke så mye nei. Topp den med litt frukt eller bær til en forandring.

Akkurat nå er jeg hekta på hjemmelaget rugbrød med majones, skinke, hvitost, cherrytomater og rosmarin til frokost.

Også må jeg tipse om knekkebrød med leverpostei, avocado, sitronsaft og masse svart pepper. NAM.

:p

Ellers e jo havregrøt en vinner(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop fiber og frø er noe av det beste brødet på markedet, både ift. næringstoffer(spesielt ift. lavkarbo) og smak.

Dette brødet sammen med alt man liker av gode og sunne pålegg(ost, skinke, smør, majones, kylling, makrell, egg osv) er alltid en lettvint vinner til frokost! Fordelen er at man også kan variere mye og det smaker godt, som jeg tenker er viktige faktorer over tid :)

Ellers støtter jeg meg på det som sies over om gryn, frukt, bær etc, både som egen frokost og sammen med cottage cheese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Favoritten min nå er gresk yoghurt med jordbær, valnøtter og litt flytende honning.

Ellers så går det i egg, knekkebrød og en boks med makrell i tomat. Ikke alt på en gang, men jeg varierer fra dag til dag. Pålegg kan være avocado eller philadelphiaost. Jeg føler meg utrolig kjedelig i matveien, går også fort matlei siden det er det samme til frokost hele tiden. Annen frokost er mager vaniljekesam med bær, det glir lettere ned om man er matlei en dag også.

Og nei, en boks cottage cheese er ikke mye, om jeg spiser cottage cheese til frokost så tar jeg 150g. (skal sies at jeg ikke er en storspiser, så jeg blir fort mett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei, en boks cottage cheese er ikke mye, om jeg spiser cottage cheese til frokost så tar jeg 150g. (skal sies at jeg ikke er en storspiser, så jeg blir fort mett)

Du mener ikke en boks er mye, men spiser selv kun 1/2 boks? Blander du med noe annet da, eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener ikke en boks er mye, men spiser selv kun 1/2 boks? Blander du med noe annet da, eller? :)

Det er jo ikke for mye med en boks, men som sagt, jeg er ingen storspiser og jeg blir fort mett grunnet diverse årsaker. Blander som regel noe syltetøy oppi for å få noe smak, eller en halv banan og noe bringebær/blåbær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1/2 boks cottage cheese er under 150kcal. Det er ikke et mellommåltid en gang. En hel boks er ikke stort bedre og kan ikke regnes som en frokost.

For min del er en halv boks med cottage cheese nok til frokost. Til frokost ligger jeg på cirka 200kcal totalt, og jeg har mine grunner for det. Og når jeg ikke er en storspiser og blir fort mett så dytter ikke jeg i meg mer mat enn nødvendig. Det jeg spiser til frokost er mer enn nok mat for meg, og det holder meg mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19 år, 166cm og veier 48 kg. Målet mitt er å bygge muskler.

Da kan du uten tvil spise en mye større frokost. For å bygge muskler må du ligge i kalorioverskudd, så du trenger ikke å være redd for å spise en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Du har egentlig fått svar på dette i en annen tråd, og der var samtlige råd at du skal spise mer, og det du lurer på nå er mindre en du brukte som eksempel da.

Kan noen vurdere kostholdet mitt? | Fitnessbloggen Forum

Det blir vanskelig å si "spis mere" på nye måter, og det virket ikke som du tok til deg beskjeden i forrige tråd, derfor ser jeg ikke at denne kan stå åpen da det som spises er såpass lite at vi ikke kan stille oss bak det og våre råd om å øke intaket betraktelig faller på døve ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...