Gå til innhold

3*shake 1*måltid.. Noen av dere som holder på sånn? :)


Yllis

Anbefalte innlegg

Hei alle :)

I morgen skal jeg begynne å loggføre hva jeg faktisk spiser og ikke :)

Men da loggføringen er over(jeg tenker 14dager) så tenker jeg å shake 3gng om dagen samt spise et måltid(fortrinsvis middager type kylling/svin etc)

Men så lurer jeg jo da på om det er flere som gjør slik her inne? og hva deres erfaringer er med en sånn type start? :)

Jeg gjorde dette da jeg gikk på Extravaganza i 2010, men mye har skjedd siden den gang, så da har jeg gått fra 62kg en strl.36/S(og relativt veltrent) til 79kg og str.42(grøss)

Men nå har jeg jo en 1åring i hus, og jeg klarer ikke å huske hvordan energinivået/hodepine etc var på dette:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

hihi.. kjære ^^, *blush*

haha:p

Ja, jo, men så var det den berømte *mågåforttilåbegynnemed* følelsen da (a)

Start smått og øk gradvis:) Dummeste mange kan gjøre er å snu opp ned på alle vaner man har..Da kan det ofte bli litt for drøy forandring til de fleste, noe som gjør at man faller av igjen raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulveret er bare mat i pulverform. Kan du få i deg mat på vanlig måte er det best, ikke bare nå, men på sikt. Tenk deg hvorfor du går ned i vekt av NOKA dietten for eks. Det er kanskje ikke så rart når man DRIKKER seg gjennom dagen. Og hvorfor tror du at de som går på sånne 'kurer' går opp igjen? Akkurat. Og så skjønner de ikke hvorfor de ikke får det til eller så sier de at de har prøvd alt, men når virkeligheten er at de ikke har prøvd å spise ordentlig mat og trene ordentlig styrke og forme kroppen. Blir så irritert av sånne reklamer, sorry, måtte bare få ut frustrasjonen min:P

Hvis du vil ha en kick start på livsstilen din, så er mitt tips å spise ordentlig mat som inneholde masse protein og grønnsaker, så skal du se at bare etter en 2-3 dager, at energien din er på et helt annet nivå og kroppen er mye mer fornøyd :) Hadde en slik pulverkur fungert, hadde den nok blitt priset opp og ned av alle som noensinne har prøvd å gå ned i vekt. Når noe høres ut som det er for godt til å være sant, så er det som regel det. Det bør læres en gang for alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en gang: Hør på det folk sier her! Pulverkurer og "enkle" løsninger samt ekstremt lavkalori dietter anbefales ikke!

For det første vil du med tiden kjøre energinivå,hormoner

(hårtap,trøtthet,uregelmessig mens,splittede negler,sur dagen lang,svimmel,kvalm,dårlig i magen og en rekke andre ubehagelige ting)

i dass! Ta det fra en som har kræsja rett nedi diettdassen selv! Du har et barn.t ansvar og spis riktig mat,nok mat,tren tungt og vær tolmodig. Vektnedgang kommer ikke suksessfullt av sånne pulver kurer eller enkel løsninger som skal gå fort.

Bruk sunn fornuft ,vær så snill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar 3 shaker om dagen, og spiser kl.12 og 20. Anbefaler hvertfall 2 måltider om dagen ved siden av shake.
Beklager om jeg legger meg oppi noe jeg ikke skal nå men,hvorfor i all verden drikker du shaker og spiser to måltider? Du ser ut til å ha veldig lav fettprosent og jeg fatter ikke hvorfor du skal ødelegge magen og ja,hele kroppen på å drive å helle i deg flytende føde. Du oppnår mye flere og bedre resultater av å spise samme mengde kcal i stedet. Jeg synes det er stort tull å hele tatt anbefale folk å drikke maten sin med mindre de ikke har noen tenner eller noen andre gode grunnen som er spesielle. Jeg kjenner jeg får helt spader jeg nå:confused:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg legger meg oppi noe jeg ikke skal nå men,hvorfor i all verden drikker du shaker og spiser to måltider? Du ser ut til å ha veldig lav fettprosent og jeg fatter ikke hvorfor du skal ødelegge magen og ja,hele kroppen på å drive å helle i deg flytende føde. Du oppnår mye flere og bedre resultater av å spise samme mengde kcal i stedet. Jeg synes det er stort tull å hele tatt anbefale folk å drikke maten sin med mindre de ikke har noen tenner eller noen andre gode grunnen som er spesielle. Jeg kjenner jeg får helt spader jeg nå:confused:

Shakene jeg drikker tar jeg kun som ekstra proteiner ved siden av måltidene, altså proteinshaker ikke kostholdserstattere. Jeg fatter heller ikke hvorfor folk er så nøye på å spise så ofte. Kroppen er jo laget for å gå flere dager uten mat, og det å la kroppen gå på litt tomgang midt på dagen har da aldri skadet noe :/ Da tror jeg man får mer energi og, for vi vet jo alle hvor trøtt kroppen blir etter et måltid. Uansett, jeg har nok kanskje misforstått når det stod shaker, da jeg trodde det dreide seg om proteinshaker... Hvis det er kostholdserstattere det er snakk om anbefaler jeg heller fast føde ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shakene jeg drikker tar jeg kun som ekstra proteiner ved siden av måltidene, altså proteinshaker ikke kostholdserstattere. Jeg fatter heller ikke hvorfor folk er så nøye på å spise så ofte. Kroppen er jo laget for å gå flere dager uten mat, og det å la kroppen gå på litt tomgang midt på dagen har da aldri skadet noe :/ Da tror jeg man får mer energi og, for vi vet jo alle hvor trøtt kroppen blir etter et måltid. Uansett, jeg har nok kanskje misforstått når det stod shaker, da jeg trodde det dreide seg om proteinshaker... Hvis det er kostholdserstattere det er snakk om anbefaler jeg heller fast føde ja :D
Var ikke ment som frekt spm altså,jeg bare ble litt sjokkert/oppgitt:P Ja altså,jeg vet hva du mener,men dette gjelder vel kostholdserstattere så vidt jeg har skjønt. :)Ettersom hun nevnte extravaganza...som er noe dritt og meget farlig for friske normalvektige folk. Pluss 10 -20 kg er ikke nok synes jeg til å gå på sånne ekstreme kurer...det ødelegger til og med de som er opptil over 60 kg overvektig,så ja...neinei nei:P Proteinshaker skal jo heller ikke brukes som erstattning for måltider. Men bare for å spørre...synes du at du får i deg nok næring ved to måltider pr dag? Bare spør for det skal jo litt til...du må jo spise mye...og tenker også hvordan magen takler dette? Min erfaring er at ved for lite spisevindu på for eksempel pf så får jeg ekstremt mye luft pga for store måltider.

Beklager om jeg kupper tråden ,det er ikke meningen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser for det meste kyllingfillet, svinekjøtt og laks, sammen med en god porsjon salat. Poteter og ris har jeg sluttet helt med, da jeg mener det er tom føde, altså kortvarig metthetsfølelse. Hvert måltid ligger på rundt 800gram. Magen er i knallform og har aldri opplevd oppblåsthet eller liknende. Sitter på skolebenken halve dagen så to måltider passer bra da jeg ikke får plass til å ha all maten i sekken dersom jeg skulle f.eks spist hver 3 time :) Så en dokumentar på NRK om periodiske faste, og det viste seg å ha positiv effekt på mage og kroppens funksjoner, immunforsvaret osv. Ikke spør hvorfor fordi det aner jeg faktisk ikke :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, beklager mitt siste svar:p Jeg trodde jeg hadde svart skikkelig, men der har nokk en liten rakker vært å fikla med dataen min gidt! :p

Hvorfor er det slik at det abslolutt MÅ gå galt om man starter slik?

Sist holdt jeg det godt vedlike, etter jeg begynte å spise igjen, helt til jeg flytta til huttigheita, og ble sittende i sofaen og spise pg og dipp ;o (absolutt ikke XV sin feil:p)

Jeg er jo selvfølgelig enig i at skikkelig mat, langsiktig er aller aller best, MEN, for å tømme alt av søtsug, potetgull-sug, etc. Hvorfor er en kortsiktig(2-3ukers) pulver kur så galt?

(er ikke ute etter å kværrulere, men lurer genuint på hvorfor det skal være så galt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...