Tom Rune Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Gutt, 18 år, 73 kilo, 184 cm - Trenger hjelp til anbefaling av mat jeg burde spise, hva som er mest rikt på karb div. Skal sette inn 2 dager der jeg har Karb inntak i uka. 1 hvile dag, 4 dager trening. Gjerne tips. Takk for forskudd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Hva mener du med to dager i uka med inntak av karbohydrater? Som i oppkarbing? Hvordan og hvor mye spiser du i dag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rune Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Trenger og få inn karbo, sånn at jeg får lagt på meg en god del. Og det er helst UTEN så mye fett inntak. spiser 6-8 måltider om dagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Trenger og få inn karbo, sånn at jeg får lagt på meg en god del. Og det er helst UTEN så mye fett inntak. spiser 6-8 måltider om dagen. Hva er ditt inntak da? Hva er planen? Skla du bare spise mest mulig? Eller har du dager der du har "Lavkarbo" og derfor vil få inn disse 2 dagene med masse karbo?:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rune Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Har ingen lavkarbo dag. Planen er å få opp body massen, og vekta. Eneste jeg faktisk har kontroll på er faktisk at jeg får i meg 150-165 gram protein daglig. Eneste jeg har kontroll på hva jeg får i meg om dagene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Har ingen lavkarbo dag. Planen er å få opp body massen, og vekta. Eneste jeg faktisk har kontroll på er faktisk at jeg får i meg 150-165 gram protein daglig. Eneste jeg har kontroll på hva jeg får i meg om dagene. Ja ok..... Ifølge kcal kalkulator med 3-5 moderate treninger skal du ha i deg 2782 kcal i vedlikehold. Dvs at du bør spise ca 3000kcal. For å "Leangaine": altså få opp vekt sakte men sikkert uten mye fett. Hvis du vil trå litt hardere til verks. Så ville jeg personlig strukket meg opp til 3500kcal. Så lenge du har 1,8-2,5g protein i kosten, så kan du jo bare fordele som du vil. Helst ca 1g fett per kg kroppsvekt. Så loggfører du enkelt og greit på: Online kostdagbok - Prøv gratis! Oppskrifter - Treningsdagbok - Egne matvarer - Viser næringsinnhold for alle næringsstoffer Ernæring og treningsdagbok | MyLog Free Calorie Counter, Diet & Exercise Journal | MyFitnessPal.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Trenger og få inn karbo, sånn at jeg får lagt på meg en god del. Og det er helst UTEN så mye fett inntak. spiser 6-8 måltider om dagen. Hva legger du i "UTEN så mye fett"? Hvorfor vil du ikke spise så mye fett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rune Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Hva legger du i "UTEN så mye fett"? Hvorfor vil du ikke spise så mye fett? Det spurte jeg meg selv etter jeg skrev det. Null idè. Spiser jo rett og slett alt jeg kommer over uansett hva det måtte være. Trenger hjelp til hva som er mest rikt på karb som jeg kan få spist opptil flere ganger om dagen istedet for å ha masse forskjellig mat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZumbaogWiifit Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 GOMAD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rune Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 GOMAD Kick ass in tha supermarked! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 hvorfor 6-8 måltider? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123abc1 Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Trenger og få inn karbo, sånn at jeg får lagt på meg en god del. Og det er helst UTEN så mye fett inntak. spiser 6-8 måltider om dagen. Hvorfor ikke leve livet? Trodde man bulket for å kunne spise en hjemmelaget 300g burger med bacon og ost på. Ikke for å hive i seg mange posjoner med snack a jack og ris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Hvorfor ikke leve livet? Trodde man bulket for å kunne spise en hjemmelaget 300g burger med bacon og ost på. Ikke for å hive i seg mange posjoner med snack a jack og ris. Spørs om han ønsker en clean eller dirty bulk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Du trenger da ikke spise mange ganger om dagen. Holder mer enn nok med 3-5 måltider. Karbs: Hvit ris, havregryn, poteter av forskjellig slag og riskaker Fett: Avokado, kokosfett, fett fra fet fisk som laks, ørret og makrell, evnt tran og nøtter Proteiner: Kjøtt, fugl og fisk Ønsker du en clean bulk kan du prøve å ligge 200-300 kcal i overskudd. Start med 4 g karbs pr/kg, 1,7-2g protein/kg og 1-1,5 g fett/kg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rune Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 hvorfor 6-8 måltider? Jeg er ekstremt glad i mat. Så kan hende jeg av og til gå på pizzabakeren etter en halv time etter middag vist jeg blir spurt om å være med Spørs om han ønsker en clean eller dirty bulk Dirty bulk, først og fremst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rune Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Fått også beskjed av noen jeg trener med i blant at jeg veier for lite for å kjøre tung markløft. Så at jeg må få opp vekta min en god del. Kjører heller ikke cardio, men for jo ikke lagt på meg uansett hvor mye jeg prøver.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Jeg er ekstremt glad i mat. Så kan hende jeg av og til gå på pizzabakeren etter en halv time etter middag vist jeg blir spurt om å være med ser den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linni91 Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Fått også beskjed av noen jeg trener med i blant at jeg veier for lite for å kjøre tung markløft. Så at jeg må få opp vekta min en god del Er det en slags grense på hvor tung man må være for å kjøre tung mark? Ikke hør på dem, kjør tungt om du vil, forutsatt at du har god teknikk etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rune Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Er det en slags grense på hvor tung man må være for å kjøre tung mark? Ikke hør på dem, kjør tungt om du vil, forutsatt at du har god teknikk etc. Mm, faren til han ene kameraten har vært vektløfter før. Men etterhvert opp igjennom årene etter han var ferdig med å løfte kom plagene. Det er det de vil fram til bare at det er med min vekt som er problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Mm, faren til han ene kameraten har vært vektløfter før. Men etterhvert opp igjennom årene etter han var ferdig med å løfte kom plagene. Det er det de vil fram til bare at det er med min vekt som er problem NEINEI NEI! Da er jo fyren totalt idiot hvis han mener at "du veier for lite derfor kan du ikke løfte tungt". Eneste er at du klarer ikke løfte like tungt som f.eks en fyr på 150kg. Det sier seg selv, mer muskler i fyren(hvis han har trent)! Du kan løfte tungt, uavhengig av hvilken vekt du har. Men jo høyere vekt=mest sannsynlig mer muskler også. Derav løfter du tyngre. 70kg muskler vs 90kg muskler= mest sannsynlig løfter 90kg muskler mer enn den personen med 70kg... Enkelt og greit. Men du på 73kg kan like gjerne løfte både like mye og mer enn en på 100kg. Det kommer ann på styrken.(vektklasser vi snakker om nå) Og litt on topic: Skjønner ikke hva du stresser med, du er heldig. Få i deg rundt 2g protein og fordel resten. Er jo bare å spise det, du sier jo at du også er glad i mat. Hva er problemet da vel? Spis og bli sterkere :S Tom Rune 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.