Gå til innhold

Lyst å prøve strongLifts 5×5. Par ting jeg lurer på.


sneipen

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen. :)

Har lyst å teste ut stronglifts 5x5. Virker som ett greit program, uten mye viss vas, pluss flere har hatt positive erfaringer med det.

Jeg er litt usikker på hvor lav vekt jeg bør begynne med. Viss jeg ikke tar feil så skal man øke med 2,5kg hver øk? Ser for meg at jeg møter veggen rimelig raskt viss jeg begynner på 70-80%.

Hvor stor belastning bør man begynne med for å få godt utbytte av programmet?

Noen her som har brukt dette programmet som har noen erfaringer å dele?

Er dette programmet jeg ser på. StrongLifts 5x5: Ultimate Strength & Muscle Building Program StrongLifts

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du laster ned programmet får du med et Excel-ark der du skriver inn hvor mange kilo/reps du løfter idag. Excel-arket regner deretter ut startvekten på de ulike øvelsene og gir deg en oversikt over hvordan progresjonen skal se ut.

Vurderer å kjøre dette i en periode selv, så om noen vil dele erfaringer hadde det vært supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han som har lagd programmet anbefaler å starte med bare stanga (20kg) hvis jeg husker rett, og jobbe seg oppover :) kjørte det når jeg startet å trene skikkelig, og det ga en veldig god "grunnmur" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp og ikke minst at kroppen får tid til å tilpasse seg å bøye 3x uka :p fortsett å hiv på 2.5kg per økt, også når du når smertepunktet og begynner å misse reps, går du ned f.eks 5-10-15 kg og begynner derifra igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
Hvis du laster ned programmet får du med et Excel-ark der du skriver inn hvor mange kilo/reps du løfter idag. Excel-arket regner deretter ut startvekten på de ulike øvelsene og gir deg en oversikt over hvordan progresjonen skal se ut.

Vurderer å kjøre dette i en periode selv, så om noen vil dele erfaringer hadde det vært supert :)

Fungerer excel arket på "Openoffice" calc? Laster man ned fra siden TS linket eller?:) hørtes interessant ut å se progresjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer excel arket på "Openoffice" calc? Laster man ned fra siden TS linket eller?:) hørtes interessant ut å se progresjonen!

Vet ikke om det fungerer med openoffice, men bare å laste ned å sjekke det ut. Laster ned det fra den linken ja, bare å scrolle nedover et stykke så kommer det opp en stor gul knapp med "download now". Bare å legge inn mailadresse.

Morsomt å se den ideelle progresjonen over 12 uker, hvis man klarer å holde progresjonen en god stund før man stagnerer, og kjører deloaden som anbefales, vil det gi rimelig store økninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...