Gå til innhold

Mitt treningsprogram - bytte ut øvelser


Opheliia

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått et treningsprogram av en treningsveileder på Impulse. Det ser slik ut:

Program A

Forventet tidsbruk: 1 time og 14 minutter

Oppvarming: Tredemølle 11 min

Knebøy

Benkpress med manualer

Low Pulley Rows

Bulgarsk utfall

Nedtrekk (m/omvendt grep)

Cable Rope Curls

Rygghev

Crunch, sidehev

Inni her er det også benløft. Men, hva er hensikten med å ha den som egen øvelse når jeg ikke får til mer enn tja, 3 repetisjoner? Kan det byttes ut med noe annet?

Program B

Forventet tidsbruk: 1 time og 3 minutter

Oppvarming: Roing 11 min

Markløft

Shoulder Press - back supported

Alternating Curl - standing

Step up and tap (med manualer)

Push up

Kabel nedtrekk

Cabel crunch

Inni her skal det også være dips og kroppshev. Men, her får jeg også til x antall repetisjoner og jeg føler det blir for teit å drive å terpe på noe jeg åpenbart er for svak til å gjøre. Kan det byttes ut?

Kan hele programmet byttes ut? Eller er det bra nok?

Mitt mål i første omgang er vektnedgang og økt styrke. Jeg peiler meg med andre ord ikke inn på bli noe bodyfitnessutøver, men bare å øke styrken og forandre på kroppen. De resterende øvelsene listet opp over her får jeg til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kunne brukt 399.- på å fått meg til å evaluere programmet ditt og det hadde blitt 253 % bedre enn det du har lagt ut :)

Beinløft/beinhev kan byttes ut med planke, rollouts, woodchoppers, pallof press, etc.

Tja, vi får se:) Jeg må vurdere det litt, vente til lønna kommer iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lager egne program - men de er litt dyrere :)

http://fitnessbloggen.no/personlig-trener/

790.- for enkle oppsett uten periodisering og oppfølging (e-post). For de fleste kan dette være en god investering. Da tilpasser jeg øvelser, sett, reps etc ut fra utgangspunkt (treningsbakgrunn, kroppsfasong, o.l) og målsetning. Ikke rare utgiften om man deler det på eksempelvis 12 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager egne program - men de er litt dyrere :)

http://fitnessbloggen.no/personlig-trener/

790.- for enkle oppsett uten periodisering og oppfølging (e-post). For de fleste kan dette være en god investering. Da tilpasser jeg øvelser, sett, reps etc ut fra utgangspunkt (treningsbakgrunn, kroppsfasong, o.l) og målsetning. Ikke rare utgiften om man deler det på eksempelvis 12 mnd.

Og over hvor lang tid, mener du man kan følge oppsettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager egne program - men de er litt dyrere :)

http://fitnessbloggen.no/personlig-trener/

790.- for enkle oppsett uten periodisering og oppfølging (e-post). For de fleste kan dette være en god investering. Da tilpasser jeg øvelser, sett, reps etc ut fra utgangspunkt (treningsbakgrunn, kroppsfasong, o.l) og målsetning. Ikke rare utgiften om man deler det på eksempelvis 12 mnd.

Ikke noen upris det Robert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper uansett at ingen føler at jeg forlanger å få betalt for råd – noe som også reflekteres i at jeg stort sett svarer på det folk spør om, så lenge det ikke er direkte rettet mot de tjenestene jeg tilbyr :)

Kommer nok til å spørre etter program så fort stipendet kommer :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper uansett at ingen føler at jeg forlanger å få betalt for råd – noe som også reflekteres i at jeg stort sett svarer på det folk spør om, så lenge det ikke er direkte rettet mot de tjenestene jeg tilbyr :)

Det håper ikke jeg heller :D Det er tross alt jobben din :D Jeg kommer også til å kontakte deg etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...