Gå til innhold

mye luft i magen


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt dette problemet i sikkert 4 år,prøvd det meste,det funker jo,men å skulle måtte gå på piller for å forhindre det konstant er jeg lei av. Vært hos lege og gjennomført tusen tester,tåler ikke hvete(gluten) kaffe ,kullsyre,for mye melkeprodukter eller gjær. Så holder meg unna så langt det går. Men synes dette har blitt værre etter at jeg begynte med mitt nye sinne liv for to års tid siden...det er jo frusterende...noen som kjenner seg igjen,har råd?Til tider slite jeg jo med voldsomt luftsmerter...kjennes jo ut som rier :o er ikke riktig det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet med (nær sagt alt) som inneholdt fiber. Det førte til en mage med svært lite luftutblåsinger, som før kunne være ganske kraftige, omtrent som orkanen Andrew. Myk og god, og null problemer med avføring, så lenge maten inneholdt nok fett. Litt grønnsaker i nye og ne tok jeg, men satset i stedet på innmat flere ganger i uka, pluss mye egg, for å dekke behovet for mineraler og vitaminer. Det er forbausende mye mer av det i kjøtt enn i frukt og grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med akkurat det samme som deg, så langt tilbake som jeg husker. Min mor sier også at jeg sleit med dette som baby/barn, så man kan trygt si det har vært et problem.

Jeg fikk snakke med en ernæringsfysiolog, som ba meg teste ut en low-fodmap diett. A WHOLE NEW WORLD.

Enkle ting å kutte ut/erstatte med andre, og kolikksmertene og luften er faktisk 90% borte.

Jeg vil bare anbefale alle å lese litt om dette og teste det ut ett par uker og se om det hjelper for akkurat deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har slitt med akkurat det samme som deg, så langt tilbake som jeg husker. Min mor sier også at jeg sleit med dette som baby/barn, så man kan trygt si det har vært et problem.

Jeg fikk snakke med en ernæringsfysiolog, som ba meg teste ut en low-fodmap diett. A WHOLE NEW WORLD.

Enkle ting å kutte ut/erstatte med andre, og kolikksmertene og luften er faktisk 90% borte.

Jeg vil bare anbefale alle å lese litt om dette og teste det ut ett par uker og se om det hjelper for akkurat deg.

kjempespennende:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,men har sånn matmønster der jeg finner noe jeg liker kjempegodt og da spiser jeg det hele tiden en periode...:p Har perioder med havregrøt,men kanskje jeg skal komme inn i en slik periode igjen nå..har ikke hatt det på en lang tid nå:)

Har det på samme viset, men har omtrent kuttet ut havregrøten og herregud så mye bedre magen min har det! Når jeg skal ha grøt nå, spiser jeg risengrynsgrøt med melk (langkokt), smaker bedre :p! Og er hvit ris (ingen fett, kun karbo), funker bra på treningsdager :D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme viset, men har omtrent kuttet ut havregrøten og herregud så mye bedre magen min har det! Når jeg skal ha grøt nå, spiser jeg risengrynsgrøt med melk (langkokt), smaker bedre :p! Og er hvit ris (ingen fett, kun karbo), funker bra på treningsdager :D!
Jeg spiser mye havreknekkebrød uten gluten...d har omtrendt bare havre i seg,,,kanskje det er noe der? jeg må nok teste litt mat fremover tror jeg for å se...men kan også være så lett som at det er litt mye søtningsstoffer i kosten min nå(n) og det blir kjipt å kutte...for jeg tåler bare ikke sukker:p Ikke bare pga vekt og helse sånn sett men pga jeg blir hyper og forbanna,typ veldig spontan sint og irritert...som for eksempel ved høyt koffeininntak:D:p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer luft kan komme som følge av økt produksjon eller hemmet utslipp. Hva som fungerer best avhenger i stor grad av hvorfor problemet oppstår.

Generelle råd er å spise mindre måltider, kutte ut raske karbohydrater, redusere fiber til et minimum, tygge maten godt, og å spise sakte. Det kan også hjelpe å ikke drikke til måltidet, men heller spare drikkingen til mellom spisingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer luft kan komme som følge av økt produksjon eller hemmet utslipp. Hva som fungerer best avhenger i stor grad av hvorfor problemet oppstår.

Generelle råd er å spise mindre måltider, kutte ut raske karbohydrater, redusere fiber til et minimum, tygge maten godt, og å spise sakte. Det kan også hjelpe å ikke drikke til måltidet, men heller spare drikkingen til mellom spisingen :)

Takk for tips:) Man får prøve seg frem:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever mye av det samme, men hva F**N skal man da spise til frokost om man ikke kan spise HAVREGRØT?! Herregud.

Sikkert mange som kan spise det, men noen av oss, bør holde seg unna det - om jeg vil slippe gass i allefall. Fullkornsris gir meg og mer luft enn vanlig ris. Vi er alle forskjellige, noen reagerer på noe, andre på noe annet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...