Gå til innhold

Periodisk faste


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vm i dårlig svar og helt sikkert ikke svaret du er ute etter.. MEN! Det er vel en PF-tråd her, bare å søke.. Ellers er det vel bare å prøve det selv, og se om det er noe for deg eller ikke. Folk er forskjellige, så hva jeg sier ang. PF stemmer kanskje ikke med hva du selv opplever. Men ja, deilig å spise seg mett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har det. Jeg spiste da 3 måltider om dagen. Da blir antall timer mellom siste måltid og første måltid neste dag mange(14-16 timer. Det anbefales 14). Jeg kuttet ut kveldsmat eller frokost. Fint hvis man vil ned i vekt og ikke lage mat ofte:) Nå har jeg nettop begynt å spise fire ganger dgl og mindre posjoner istedet. Helsemessig sett blir det ganske likt på den måten at man ikke overbelaster kroppen med for mye mat. Jeg liker å ikke bli så mett så jeg tror jeg fortsetter med dette istedenfor pf. Men jeg gikk ned med pf, så det er sagt. Særlig da jeg spiste de fleste karbohydratene i siste måltid om kvelden og ikke spiste frokost før mellom 11 og 15. Når jeg ventet så lenge som til kl 15 frøs jeg, så det var ikke det beste å gjøre, men det var bare unntaklsvis det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist etter PF i flere år nå og kommer aldri til å slutte med det. For meg finnes det ingen bedre og mer behagelig måte å opprettholde en lav fettprosent på, samtidig som jeg kan spise meg skikkelig mett på god mat. Å "overbelaste kroppen med for mye mat" (hva betyr det, egentlig?) er jeg i hvert fall ikke bekymret for...

Den store periodisk faste-tråden | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på med PF i over ett år nå. Syntes det er veldig greit både når man skal opp i vekt og når man skal ned i vekt, men det er fordi det passer å spise store måltid - for meg. Nå driver jeg og kutter. På treningsdager spiser jeg mer, ca 2500 (prot og karbs) kcal og treningsfri 1600-1700 (Prot og fett)(trener styrke 3x i uka). Er stort sett aldri sulten, litt mer på treningsdager.

Drikker godt med vann, 3-4l om dagen - om jeg blir sulten, drikker jeg vann. Fungerer veldig greit, og er mye mindre sulten enn da jeg spiste 6-10 ganger om dagen. PF gjør og at jeg kan ha et mye mer avslappet forhold til mat og alkohol. Skal jeg ut på middag, forlenger jeg fasten. Skal jeg drikke, gjør jeg det samme, og spiser kun protein.

Jeg ligger nå på ca 0.3kg fett tap i uken, og har framgang i treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...