Gå til innhold

Knebøyteknikk, A2G low bar


hoppsann

Anbefalte innlegg

Heihei! :)

Hadde sett pris på tilbakemeldingar på knebøyteknikken min.

Har det siste året lagt om til å kjøre A2G på all bøytrening og føler eg har hatt ei fin utvikling sjølv om vektene gjekk kraftig ned i ei overgangsperiode. Siste halvåret har eg kome fram til at low bar er det som passar meg best sidan eg då unngår dei verste good morning-tendensane eg får ved høgare stangplassering. Brukar å ha medium/brei beinstilling.

Men ting kan alltid bli betre, så tilbakemeldingar og tips frå kyndige folk er hjarteleg velkomne! :)

Videoen er frå sistesettet på ei knebøytrening så det var utruleg seige 10-reppar sjølvom det berre var 35 kg. Det ber vel i grunn dei siste reppane litt preg av også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoftene dine reiser seg før overkroppen, som fører til at du må "good morninge" opp igjen.

Så ha fokus på å holde brystet fram og skulderbladet bak og en ting som hjelper meg, er å presse bakhodet bakover inn i stanga (o_O) når du begynner og gå ned, og presse enda litt hardere når du når bunnen, da vil overkroppen gå i en ektensjon.

En annen ting er at jeg ser ikke så mye pusteteknikk og buktrykk på settet ditt.

Lift Big Eat Big: The Valsalva Maneuver

Les deg litt opp på dette, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som trener low bar squat tar ikke a2g. Personlig ser jeg ikke helt poenget med a2g. a2g er en vektløftergreie som man kan ta med vektløfterbøy. Styrkeløftgodkjent dybde holder for de fleste.Jeg synes du kan kutte dybden med 5-8 cm. Du vil fortsatt være innenfor styrkeløftgodkjent dybde, og teknikken vil være mye lettere å få til.

Dette er det samme som Mark Rippetoe, styrketreningens fremste forkjemper for low bar squat, sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...