Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du tilgang til Prowler eller en slede gir det fin variasjon i intervall treninga.

Du kan også ta intervaller med å bære en tung sekk fram og tilbake.

Sirkeltrening med lettere vekter (tunge nok til å du blir trøtt av det) og null pause mellom øvelsene blir også en slags form for intervalltrening. Ta 1-2 minutt pause mellom hver runde. Forslag til øvelser kan være chins, pushups, goblet squat, spenst hopp, kettlebell swings og planke.

Hater selv mølla, men skal jeg igang der synes jeg det er fint å starte med korte tempointervaller. En grei måte å gjøre det på er å starte på ganske lette drag. Løp 30 sekund, hopp av og ta pause til pulsen har roet seg litt (f.eks gått ned til 130 slag), skru opp farten med 1 km/t og nye 30 sekund. Gjenta dette helt til det blir så tungt at du nesten ikke klarer mer. De siste intervallene vil da grense til sprintintervaller hvor du gir alt, men du kan gjerne stoppe rett før du er helt på maks.

Pyramideintervaller er min absolutte favoritt <3 1 min på - 1 min pause - 2 min på - 2 min pause - 3 min på - 2/3 min pause - 4 min på - 4/3 min pause - 3 min på - 2/3 min pause - 2 min på - 2 min pause - 1 min på - FERDIG! :D

Annonse

Liker selv å variere litt mellom ulike varianter. Synes 4*4 av og til kan være tungt, og vanskelig å motivere seg for fordi intervallene kjennes så uendelig lange. I dag tok jeg en annen vri og kjørte 2 min spurt, 2 min rolig jogg vekselsvis i 30 min. Effektivt det også, og kjennes litt lettere for psyken ;):)

Finn en treningspartner eller flere og lek sisten etc ;)

Eller bare kom deg ut og løp i naturen. Ca 1000 ganger bedre enn mølla uansett.

Bruker naturen mest mulig, helt enig med deg der. Men når det kommer til intervaller, syns jeg det er veldig greit å gjøre det på møllen hvor hurtighet og motbakke kan justeres :) Ute blir det mer naturlige intervaller.

Bruker naturen mest mulig, helt enig med deg der. Men når det kommer til intervaller, syns jeg det er veldig greit å gjøre det på møllen hvor hurtighet og motbakke kan justeres :) Ute blir det mer naturlige intervaller.

Finn en skikkelig drøy motbakke å ta noen bakkedrag en gang iblant :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...