BluebearWebcoaching Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Motivasjon: Sett et mål (uansett hvor stort, men pass på at det er spesifikt, målbart, attraktivt for deg, tidsbestemt og realistisk innenfor den tidsrammen du har satt)Bryt ned det store målet i mindre porsjonbiter (med samme oppbygging som over)Heng målet opp overalt: Kjøleskap, speil, nattbordskuffe, lommebok, veskeSe på målet ditt hver dag Jeg skal ned x% kroppsfett og kunne gjøre blabla så og så mange ganger. Hvordan? (bryte ned i mindre deler) Jeg skal trene 3 x i uken, UANSETT hva det er. Sykle, styrke, gruppetime. Jeg skal notere ned hva jeg spiser og se om det er noe jeg kan kutte ut. Jeg skal være kunnskapssøkende. Jeg skal få en bedre helse for min del og fordi jeg vil at min sønn skal vokse opp med en mor som står frem som et aktivt forbilde. osv osv Heng opp overalt! Gjør dette hver gang du møter på en utfordring, jeg har brukt det selv og har døpt det "LØP mot ditt mål": Problem: Må spise kake, er så fysen. Ønske: Unngå å spise kake, heller spise noe mer sunt. Løsning: Gjør klar noe mettende, smakfult og sunt i forveien (f.eks kvelden før). Hva er smakfult? Hva med frukt blandet med eldorado light vaniljesaus og sukrinmelis over. Kake = 300-400 kcal Vaniljefrukt = knappe 100 kalorier. Problem: Er så sliten på kvelden, får ikke trent. Ønske: Har lyst å ha en sunn, aktiv livsstil. Løsning: Trening er mer enn treningssenteret. Ut på tur aldri sur! (alternativt kan du ha noe motiverende. Det er ofte slik at når man har kommet på treningssenteret er det ofte helt greit å trene). Hvert problem kan ha mange løsninger. Skriv ned alle og ha de lett tilgjengelig, da vil du aktivt lette etter løsninger i stedet for å bare se problemer. Det er et veldig kraftig virkemiddel! melis1988, FatUnicorn, Idina og 2 andre 5 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17151-hva-motiverer-deg-%C3%A5-hva-gj%C3%B8r-du-n%C3%A5r-det-frister-og-sprekke/page/2/#findComment-655750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thombr86 Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Det som kan stoppe meg (med unntak av dager etter fylla) det er å se at det gjør et enormt innhogg i kaloribudsjettet. Ellers så hjelper det å ha noe godt som er kalorifattig i kjøleskapet. Kesam+bær, Melon etc. Bare noe så enkelt som et glass eller 2 med fun-light metter mye på meg (psykisk iallefall) Snop er det i huset 24/7 Hos meg er det mer: Har jeg ikke, så har jeg lyst på.. Har jeg, så kan jeg unngå det. Anny92 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17151-hva-motiverer-deg-%C3%A5-hva-gj%C3%B8r-du-n%C3%A5r-det-frister-og-sprekke/page/2/#findComment-656860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Javi Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Husker jeg kom over en liten teknikk for å gjøre bedre valg. Den heter STOP. S står rett og slett for Stopp. Stopp det du holder på med. Legg ned sjokoladen, lukk kjøleskapet. T står for Think, tenk. Begynn å tenk over hva du egentlig holder på med og hvorfor. Er du sliten og føler deg "fysen". Trist? Osv osv... O står for Options, eller valg/alternativer. Sett opp ulike valg du nå har i situasjonen. Du kan spise sjokoladen, du kan legge den vekk, du kan ta en frukt i stedet osv. P står for Pick, velg. Velg et av alternativene du har satt opp for deg selv. Når du har valgt må du holde deg til valget ditt. Her hjelper det å snakke til seg selv som en voksenperson mot et barn. Du vet gjerne hva det åpenbare valget er. Når alt kommer til alt er det kun din egen viljestyrke som bestemmer, men personlig har jeg hatt nytte av denne teknikken for å bli mer bevisst mitt eget handlings- og tankemønster. Teknikken kan egentlig brukes foran de fleste situasjoner, som å komme seg på trening. Håper det kan være til hjelp! LeanMachine, Anny92 og Synan 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17151-hva-motiverer-deg-%C3%A5-hva-gj%C3%B8r-du-n%C3%A5r-det-frister-og-sprekke/page/2/#findComment-656873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.