Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hmm, hvordan kan jeg jobbe med hofte/ankel mobilitet? Jeg vil jo så gjerne få til dettøye.

Jeg har stive ankler, så jeg står på to vekt skiver med hæla når jeg tar knebøy.

Men det må jo gåant å gjøre noe med. utøying?

Noen som kan forklare litt mer detaljert?

Beinprogrammet mitt ser i dag slik ut:

Knebøy 4x10

beinpress 3x10

beinhev 3x12

squat mens jeg holder 14kg vekt 4x25 (den svir på innside lår værtfall, står litt sumo aktig)

strakmark 4x10

Bulgarske utfall 3x10

hip abduction maskinen bare på utside lår 3x15 (når jeg tar tungt nok kjennes den i rompe muskelen og utside lår)

Hipthrust 3x10-15 (prøver å kalre 15... :p )

Noe jeg kan bytte/endre da? Eventuelt reps?

Jeg mener ikke å virke krass, men det kan virke som om det ikke er så lenge siden du begynte å trene? I så fall er det ikke noe poeng i å gjøre så mye ut av det. Tren 3-4 dager i uka. Nesten uansett hva du gjør vil du merke fremgang. Hvis du i tillegg får til å ta knebøy blir det stas. Du kan sikkert med fordel bytte til helkroppsprogram også.

Trener styrke 5 dager i uken, har ikke holdt på så lenge, du har rett i det (y)

Er i svangerskaps permisjon, så har tid, men vrderer å gå ned til styrke 4 dager i uken nå.

Har holdt på med styrke siden oktober, å har jo gått ned 12 kg siden da å endret mye,

er vell kanskje litt mere flesk igjen før muskler blir synlige på lår eventuelt.

Åsså vil jeg jo som de fleste nybegynnere, at de helst skulle være synlig i går liksom :p

Men hvordan kan jeg "jobbe" med meg selv for å bli mere mobil i forhold til å komme lengre ned i knebøy??

Annonse

Bøy er tingen for å bygge lår. Er man ikke laget for knebøy er bulgarsk utfall ganske heftig :D Du trenger ikke gå ATG for å bygge fremside lår. Går du under parallell aktiverer du ræva og hamstrings. Kjører selv bøy under parallell, men 90 grader er nok for å bygge fremside ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...