Gå til innhold

on my knees, pretty please..hjelp?


Frøken O.

Anbefalte innlegg

Først: hurra for at jeg fant fitnessbloggen! Elsk!

Jeg hopper i det og ber om hjelp, for jeg er på nippet til å gi opp jakten på den stramme utgaven av meg selv. Jeg er 170 høy og veier 67 kg, men har på mine bedre dager veid mindre, så derfor får du litt døll men kanskje nødvendig historie:

Ca 5-6 år siden: trente 3-5 ganger i uken hovedsaklig kondis med 1-2 økter styrke. jeg gikk til/fra jobb noe som tilsvarte 1 mil om dagen (stolt av den;)). Jeg veide ca 57 kg men var tynnfeit ettersom jeg hadde veldig høy fettprosent (uten at jeg målte) og kunne ikke skjønne hvorfor.. Jeg spiste det som passet meg og begynnte å få litt over gjennomsnittlig interesse for kosthold.Ingen kcal-telling.

Ca 3 år siden: shutdown på alle hold! vanskelige tider som jeg prøvde å gjøre bedre med Tress og Nidar favoritter ett par ganger i uken (funka dårlig..). Kutta ned på trening (ingen motivasjon)og ble enda mykere!

Ca 2 år siden: Prøvde å holde på treningen, men gikk ikke så bra. Kjøpte vekt og den viste 70 kg:eek: Denne dama meldte seg inn i vektklubb.no. Gikk ned 7 kg på 6 mnd hvor jeg spiste 1300 kcal om dagen og trente 3-4 ganger i uka.

6 mnd siden: prøvde å gå ned de siste kg`ene med vektklubb, men jeg "fant" en side av meg selv som gikk inn for selvsabotasje; når jeg la inn mat i matdagboken og fylte måltidets kcal-kvote, så måtte jeg spise mer. Hva skjer med det? Litt frem og tilbake med hele vektklubb i høst, men har vært på i 2 mnd uten resultat..

Jeg er er seriøs case av sukkeravhengighet, noe som førte til at jeg måtte kutte ut alt sukker en liten stund (litt flaut å spise 1 kg smågodt på en kveld uten å bli kvalm:blush:) . Jeg har vært totalt sukkerfri i 30 (!!) dager, og jeg er skiiiikkelig stolt. Jeg trodde det kom til å sette fart på kg`ene, men de sitter som støpt..Før jeg kutta ut sukker veide jeg 67 kg, noe jeg gjør i dag også, jeg trener 3-4 ganger i uka (styrke i sal 2 ganger og 1-2 cardio) og ligger på 1400-1500 kcal hver dag.

Kosthold: Stort sett vegetar. Dette har sin bakgrunn i at vi aldri har hatt god råd (evige studenter:whistling:), og det gikk på en måte sport i det..Jeg er innstilt på å spise mer kjøtt, og jeg kjenner at det er det jeg blir ordentlig mett av..

Mitt problem/utfordring er: Jeg er egentlig ikke så opptatt av tall på vekta, men jeg er aaaltfor mjuk! Så hvordan skal jeg få bort det mjuke? Hvordan bli stram? Hva gjør jeg feil?:confused:

Så on my knees, pretty please..hjelp meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har mange kommet meg i forkjøpet... men jeg prøver likevel...

1. Tren tungt – bli sterkere. En økning i styrke er den beste indikasjon på at du bygger muskler/reduserer fettprosenten/blir strammere

2. Spis mer protein. Protein er mettende, bevarer muskelmasse og øker forbrenningen

3. Spis sjeldent, men regelmessig (2-4 måltid om dagen er et greit utgangspunkt ved ønske om vektnedgang).

4. Spis mindre karbohydrater (brød, pasta og ris er energirikt men ikke spesielt mettende). Frukt kan inntas i forbindelse med trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg visste det var en grunn til at jeg kjøpte 2 kg kyllingfilet i går:) Er det noen kcal-grense jeg burde holde meg til? Skal jeg forsette på 1400-1500 om dagen?

Og jeg skal komme meg i frivektavdelingen litt fort, men fordelen med styrketimene som jeg har holdt på med i 1 mnd er at jeg virkelig presser meg samtidig som jeg lærer endel teknikker omkring frivekter (har alltid sitti fast i apparatene:p) . Så de timene er ikke helt waste, men jeg lover å komme meg til frivektene!;) Forrsten: styrke 3 ganger i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...