Gå til innhold

Forvirringen er komplett!


Idina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan trene det samme på nytt, men finnes også mange andre gode programmer du kan gå over på når du har et par måneders erfaring. Synes du det er gøy med baseløft kan starting strength eller 5x5 være gode alternativ. Ellers har du f.eks x-size og x-press programmene til Thomas Fjeldberg som er effektive og gode. Du finner også en mengde programforslag i bunnen av artikkelen om styrketrening for nybegynnere.

Takk :) Skal se på noe av de andre programmene, liker jo variasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å tenke på 3 ting jenter bør vite om Fettforbrenning | SiljeMariela da jeg leste dette.Kanske ikke det siste punktet. Men hun har god peil på slikt.

Kan jo være noe i det de andre sier også, men har også "lært" her på fitnessbloggen at man ikke skal endre på trening/kosthold FOR raskt når man ikke føler ting går som man vil.

Jeg hadde nok reagert på samme måte som deg. Veldig motsatt av det "alle" sier vil skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å tenke på 3 ting jenter bør vite om Fettforbrenning | SiljeMariela da jeg leste dette.Kanske ikke det siste punktet. Men hun har god peil på slikt.

Kan jo være noe i det de andre sier også, men har også "lært" her på fitnessbloggen at man ikke skal endre på trening/kosthold FOR raskt når man ikke føler ting går som man vil.

Hehe, har faktisk lest den tidligere (på den gamle bloggen, tror jeg) ;) Takk for påminnelsen! Og ja, denne traff meg! Men leste en tråd her inne hvor hun ikke fikk så mye kred, akkurat. Vet ikke om det hun sier stemmer. Er jo veldig beskrivende for hva jeg mener og på en litt mer sutrete måte prøvde å formidle, hehe

hadde nok reagert på samme måte som deg. Veldig motsatt av det "alle" sier vil skje.

Takk for den :)

Det er jo ikke så om å gjøre å gå ned i vekt, men å få en forandring som på bildet over. Men tålmodighet er et nøkkelord, ja, den fornuftige meg vet jo det....bare synd det ikke er min sterke side, og fornuften har blitt skviset ut av kaloritelling :p

PS. har Oddis, PlastBox eller andre erfarne folk noen kommentar til den linken IdaMto la ved?

Edit: punkt 3 er jeg jo klar over stemmer. Ellers er vel snakk om kortvarig periode, 1-2 uker på de andre tingene hun nevner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har faktisk lest den tidligere (på den gamle bloggen, tror jeg) ;) Takk for påminnelsen! Og ja, denne traff meg! Men leste en tråd her inne hvor hun ikke fikk så mye kred, akkurat. Vet ikke om det hun sier stemmer. Er jo veldig beskrivende for hva jeg mener og på en litt mer sutrete måte prøvde å formidle, hehe

Takk for den :)

Det er jo ikke så om å gjøre å gå ned i vekt, men å få en forandring som på bildet over. Men tålmodighet er et nøkkelord, ja, den fornuftige meg vet jo det....bare synd det ikke er min sterke side, og fornuften har blitt skviset ut av kaloritelling :p

PS. har Oddis, PlastBox eller andre erfarne folk noen kommentar til den linken IdaMto la ved?

Edit: punkt 3 er jeg jo klar over stemmer. Ellers er vel snakk om kortvarig periode, 1-2 uker på de andre tingene hun nevner?

Vel, hun har skrevet et del om dette (og se hvordan hun ser ut...). Selvfølgelig kan hvem som helst skrive bøker etc, men hvem som helst kan skrive på et forum også. Skjønner at det ikke hjelper, men her må man rett og slett ha en kritisk sans, tålmodighet (jada...) og ikke stole på de som kan formulere seg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hun har skrevet et del om dette (og se hvordan hun ser ut...). Selvfølgelig kan hvem som helst skrive bøker etc, men hvem som helst kan skrive på et forum også. Skjønner at det ikke hjelper, men her må man rett og slett ha en kritisk sans, tålmodighet (jada...) og ikke stole på de som kan formulere seg best.

Sant det. Hun gjør tydeligvis NOE riktig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS. har Oddis, PlastBox eller andre erfarne folk noen kommentar til den linken IdaMto la ved?

Edit: punkt 3 er jeg jo klar over stemmer. Ellers er vel snakk om kortvarig periode, 1-2 uker på de andre tingene hun nevner?

*knis* Erfarne folk.. Heh ^^

Jeg vil ikke uttale meg om validiteten til de to første punktene der. Silje Mariela har så vidt jeg vet ingen medisinsk bakgrunn, så det kan fremstå som litt feil ovenfor de mange som leser skriveriene hennes når hun kommer med teorier om hva som skjer på cellenivå selv om disse kommer fra ekspertkilder (f.eks. Lyle McDonald).

Tingene hun skriver er dog ikke så fjerne (uten forklaringene hennes). Om man spiser rent og trener bra får man en bedre kropp, enten man ser det i speilet en gitt dag selv eller ikke. Slipper man noe så faller det mot jorda. Det er liksom ikke så mye annet som kan skje. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man spiser rent og trener bra får man en bedre kropp, enten man ser det i speilet en gitt dag selv eller ikke. Slipper man noe så faller det mot jorda. Det er liksom ikke så mye annet som kan skje. :p

Nei, det er jo ikke rocket sciene, akkurat ;) Men så er det alle disse andre detaljene og slikt, hva som ellers kan skje med kroppen underveis, den vanlige kvinnen på gymmet (les: meg) ikke aner en døyt om. Jeg lurer sikkert på litt for mye, hehe :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo ikke rocket sciene, akkurat ;) Men så er det alle disse andre detaljene og slikt, hva som ellers kan skje med kroppen underveis, den vanlige kvinnen på gymmet (les: meg) ikke aner en døyt om. Jeg lurer sikkert på litt for mye, hehe :p

Er supert å være nysgjerrig, men da bør du heller oppsøke bloggene til høyere utdannede folk enn Silje Mariela, som såvidt jeg husker anbefaler å spise frokost samt lite og ofte for "å holde forbrenningen i gang". xP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er supert å være nysgjerrig, men da bør du heller oppsøke bloggene til høyere utdannede folk enn Silje Mariela, som såvidt jeg husker anbefaler å spise frokost samt lite og ofte for "å holde forbrenningen i gang". xP

Er absolutt kritisk, spesielt til blogger. Men også til en del "eksperter" som uttaler seg i media... Jeg liker å vite hvorfor jeg skal gjøre ditt og datt, hvorfor noe er bedre enn noe annet, hva det gjør med en osv. Og hva som er kilden, ikke minst.

Men dersom du har noen gode navn jeg kan bookmarke, tar jeg gjerne imot tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er absolutt kritisk, spesielt til blogger. Men også til en del "eksperter" som uttaler seg i media... Jeg liker å vite hvorfor jeg skal gjøre ditt og datt, hvorfor noe er bedre enn noe annet, hva det gjør med en osv. Og hva som er kilden, ikke minst.

Men dersom du har noen gode navn jeg kan bookmarke, tar jeg gjerne imot tips ;)

Tja, har et par linker til folk som er fagutdannede, brenner for ernæring og (såvidt jeg kan se) er flinke til å linke til kilder:

The Blog of Michael R. Eades, M.D.The Blog of Michael R. Eades, M.D. » A critical look at nutritional science and anything else that strikes my fancy.

espenrostrup.com | Helse, livsstil og kosthold

En kjøtteters bekjennelser / Ramblings of a carnivore

Kostdoktorn - Riktig mat för din hälsa.

Mark's Daily Apple

Skal nevnes at jeg ikke vet hva Mark Sisson er utdannet som, men følgende sitat fra "About"-seksjonen gjør alikevel sida hans verdt å lese for min del:

Why should I listen to you?

You shouldn’t. I’m partly kidding, of course, but I do believe in critically assessing everything we come across, particularly if it has an impact on our health – including anything I say. I learn something new from my readers every day.

The Paleo Diet | Dr. Loren Cordain, Founder of the Paleo Diet Movement

What Is The Paleo Diet?

Info om periodisk faste er også greit, og det er endel interessante artikler på Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health

Eller er vel kostreform (Kostreform for bedre helse) verdt å nevne. De forsøker å være en motbør til f.eks. diabetesforbundet ved å basere seg på forskning og sunn fornuft fremfor 40-50 år gamle dogmer basert på penger og forfalsket forskning (Ancel Keys).

Frisk og funksjonell (Frisk og Funksjonell) bør vel også nevnes for å unngå sårede egoer. Fitnessbloggens egne Asle og Vegard Lysne og flere andre skriver mye der som for alt mine legmannsøyne kan bedømme er moderat og fornuftig.

Ellers er det selvsagt endel bøker en kan lese, blant annet:

Er mye mer, men det er de jeg kom på i farta. Ups! Der datt det inn et par helserelevante linker til! Enjoy! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har et par linker til folk som er fagutdannede, brenner for ernæring og (såvidt jeg kan se) er flinke til å linke til kilder:

The Blog of Michael R. Eades, M.D.The Blog of Michael R. Eades, M.D. » A critical look at nutritional science and anything else that strikes my fancy.

espenrostrup.com | Helse, livsstil og kosthold

En kjøtteters bekjennelser / Ramblings of a carnivore

Kostdoktorn - Riktig mat för din hälsa.

Mark's Daily Apple

Skal nevnes at jeg ikke vet hva Mark Sisson er utdannet som, men følgende sitat fra "About"-seksjonen gjør alikevel sida hans verdt å lese for min del:

The Paleo Diet | Dr. Loren Cordain, Founder of the Paleo Diet Movement

What Is The Paleo Diet?

Info om periodisk faste er også greit, og det er endel interessante artikler på Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health

Eller er vel kostreform (Kostreform for bedre helse) verdt å nevne. De forsøker å være en motbør til f.eks. diabetesforbundet ved å basere seg på forskning og sunn fornuft fremfor 40-50 år gamle dogmer basert på penger og forfalsket forskning (Ancel Keys).

Frisk og funksjonell (Frisk og Funksjonell) bør vel også nevnes for å unngå sårede egoer. Fitnessbloggens egne Asle og Vegard Lysne og flere andre skriver mye der som for alt mine legmannsøyne kan bedømme er moderat og fornuftig.

Ellers er det selvsagt endel bøker en kan lese, blant annet:

Er mye mer, men det er de jeg kom på i farta. Ups! Der datt det inn et par helserelevante linker til! Enjoy! ;)

Ikke småtteri! Tusen takk :)

(Likte det sitatet, ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...