Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har etter mange år med kukerundt-trening nå funnet ut at jeg ønsker å fokusere energien min på trening mot èn sport. Styrkeløft. Jeg lurer da på hva slags styrkeløft program som funker best på en som egentlig aldri har trent fokusert på styrkeløft. Benkpress, knebøy og markløft er øvelser jeg er godt kjent med, så har noe erfaring fra før. Har også snust litt på Dietmar Wolf sitt treningsopplegg på styrkeloft.no, og synes dette ser veldig greit ut, men synes man begynner med litt for lav vekt :)

Fortsetter under...

Start på ett Dietmar-program du :) Det går faktisk an å bli sterk uten å løfte til failure hver økt ;)

Men Kai Greene sier jo, "but you've reached failure, and that's what you're looking for to stimulate the muscle fibers to grow"!

Hei!

Jeg har etter mange år med kukerundt-trening nå funnet ut at jeg ønsker å fokusere energien min på trening mot èn sport. Styrkeløft. Jeg lurer da på hva slags styrkeløft program som funker best på en som egentlig aldri har trent fokusert på styrkeløft. Benkpress, knebøy og markløft er øvelser jeg er godt kjent med, så har noe erfaring fra før. Har også snust litt på Dietmar Wolf sitt treningsopplegg på styrkeloft.no, og synes dette ser veldig greit ut, men synes man begynner med litt for lav vekt :)

Hei! Morsomt at du vil begynne med styrkeløft, morsommere trening finnes ikke :D

Jeg vil i aller høyeste grad anbefale deg å kontakte styrkeløftklubben nærmest deg, hvor bor du?

Angående belastningen varierer den ofte, og man trenger sjelden å dra seg tett opp mot 1RM for å bli sterkere.

Men Kai Greene sier jo, "but you've reached failure, and that's what you're looking for to stimulate the muscle fibers to grow"!

Obvious troll is obvious.

Hei! Morsomt at du vil begynne med styrkeløft, morsommere trening finnes ikke :D

Jeg vil i aller høyeste grad anbefale deg å kontakte styrkeløftklubben nærmest deg, hvor bor du?

Jeg bor i Trondheim :)

Har tenkt på KK-67 tidligere, men før jeg blir medlem der så ønsker jeg å komme litt igang slik at jeg finner ut om det er en sport jeg ønsker å satse på eller ikke, da det er litt dumt å melde seg inn for så å slutte etter et halvt år :)

Annonse

Jeg bor i Trondheim :)

Har tenkt på KK-67 tidligere, men før jeg blir medlem der så ønsker jeg å komme litt igang slik at jeg finner ut om det er en sport jeg ønsker å satse på eller ikke, da det er litt dumt å melde seg inn for så å slutte etter et halvt år :)

Tror du har mer utav å prøve der først så du får skikkelig inntrykk av hva det handler om, er lov å slutte vettu ;) "Melder du deg inn" får du jo oppfølging, program, sjekka teknikken osv, i stedet for å famle rundt på et kommersgym med magnesiumen og kjeft om du misser en rep på marken for at det bråker.

Høres bra ut! Trener du på KK selv? Er det noen faste felles treningstider, eller er det bare å droppe inn når det er folk der?

Jeg trener der selv, ja :)

Fellestreninger mandag, onsdag og fredag fra 17-17.30 og utover kvelden. Er som regel åpent på kvelden resten av uka også.

Stian Walgermo skrev en fin liten "intro" til KK67 på side 17 i Hvor trener du? Fortell om gymmen din! | Side 17 | Fitnessbloggen Forum

Både KK-67 og Trondheim Atletklubb ser veldig gode ut! Hvordan er muligheten for å kunne trene tidlig på dagen? Jeg jobber turnus, og trener enten fra kl. 10-11 på morgenen eller fra kl. 18 på kveldene, så muligheten for å kunne komme seg inn såpass tidlig er veldig viktig :)

Annonse

Både KK-67 og Trondheim Atletklubb ser veldig gode ut! Hvordan er muligheten for å kunne trene tidlig på dagen? Jeg jobber turnus, og trener enten fra kl. 10-11 på morgenen eller fra kl. 18 på kveldene, så muligheten for å kunne komme seg inn såpass tidlig er veldig viktig :)

Kommer akkurat fra en økt på KK-67, topp stemning ;)

Om du trener fra klokken 18 er du i perfekt tidspunkt, da er det garantert folk der. Bare å komme innom en dag, så skal du se at du blir tatt godt i mot! Ingen "krav" for å melde seg inn i en styrkeløftklubb! :)

Jobber mye ettermiddag fremover nå, så kommer ikke til å ha muligheten til å stikke innom noen av klubbene før om noen uker dessverre. En gladnyhet nå er at jeg begynte med styrkeløftprogrammet til Dietmar Wolf i dag, og hadde en flott førsteøkt. Har også laget loggbok her på forumet jeg skal være flink å logge i :)

Takk for alle innspill så langt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...