Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svar! Noen tips i forhold til hvordan dele opp treningen? I forhold til hyppigst mulig få en gjennomkjøring av muskelgrupper i forholdt til restitusjon med tanke på at jeg trener fem dager på rad?

Hvorfor må du trene 5 dager på rad?

Teoretisk sett vil så vil et fullkroppprogram 3 ganger i uken gi deg mer enn 5 dager hvor du splitter opp kroppen.

Forhøyet proteinsyntese 6 dager i uken.

Hva regner du som viderekommen egentlig? Jason Blaha sine kriterier for å gå fra nybegynner til middelmådig er for øvrig 100 benk, 140 knebøy og 180 markløft. Men hvis du er seriøs, vil bli sterkere og er på et høvelig nivå som du sier, så ville i hvert fall jeg tatt knebøy og slikt alle fem dagene. Det kan for eksempel se sånn ut.

Mandag: Toppsett 130x5. Hnnnng, i dag følte jeg meg bra.

Tirsdag: Toppsett 120x5. Litt redusert fra i går, men fortsatt sterk.

Onsdag: Toppsett 100x5. Fortsatt redusert, så da tar vi det rolig.

Torsdag: Toppsett 100x5. Kjenner fortsatt at bindevevet har fått hard medfart, så da blir det kosebøy i dag også.

Fredag: Toppsett 125x5. Har hatt et par rolige dager nå, føler meg sterk igjen og skal ha fri i helga, så da har jeg lyst til å løfte litt tungt igjen.

...

Mandag: Toppsett 132,5x5

...

inb4 overtrening

Jeg ville vel ikke kalt meg viderekommen etter kun fem mnd seriøs trening, men det er jo en helt annen sak... Hva med å ta en titt på Ferdigoppsatte treningsprogram ut fra treningserfaring | Fitnessbloggen Forum Virker som mange her inne har hatt gode erfaringer med PHAT feks, og det er et (hardt!) opplegg som går over fem dager. Tror jeg hadde satt penga mine på et ferdig program om jeg var deg :)

Gjest noen123

hva med x-size? det går riktignok "kun" over 4 dager i motsetning til PHAT sine 5 dager, men det skal være veldig effektivt og du slipper å trena i helga.

har forøvrig trent PHAT selv en stund nå og hatt god fremgang, det er et relativt krevende program, men gir resultater om du får nok næring og hvile. :)

Annonse

Viderekommen har ingenting med hvor lenge en har trent å gjøre. Nybegynner/intermediate/viderekommen handler om hvor mye av sitt talent/potensiale en har realisert. Jo mer viderekommen man er, jo mer avansert trening kan og bør man tillate seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...