Gå til innhold

Bedre kondis = lavere forbrenning?


Ulrik

Anbefalte innlegg

Joda, med en fysisk krevende jobb kan man komme opp dit, men de færreste har slike jobber i dag.

Ja det bli litt Vegard, men med sykkel/gange til jobb, trening, bmr på 2600 så rote man sæ fort borti 3500 iløpet av dagen uten trening. Hjelpe jo og selvfølgelig og vær høy / tung også, sier bare at man skal ikke skimse av daglig aktivitet utenom trening, særlig med tanke på de som er innaktive hele dagen for å så ha 40-60 min høy intensitet for og så sitte igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer det, med 2600 i BMR er ekstremt høyt, er ikke så mange i den gruppen der ;) Resten er jeg helt enig i, hverdagsaktiviteten er det viktigste for forbrenningen sin del.

Er det meg som har misforstått bruken av ordet forbrenning helt? Hverdagsaktiviteten er vel (for å være fryktelig pedantisk) viktigst for energiforbruket, ikke forbrenningen? Ruser man motoren hele dagen fremfor å la den stå på tomgang bruker man riktignok mer bensin, men motoren er fortsatt ikke noe større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meg som har misforstått bruken av ordet forbrenning helt? Hverdagsaktiviteten er vel (for å være fryktelig pedantisk) viktigst for energiforbruket, ikke forbrenningen? Ruser man motoren hele dagen fremfor å la den stå på tomgang bruker man riktignok mer bensin, men motoren er fortsatt ikke noe større.
Joda, er bare meg som bruker forbruk og forbrenning litt om hverandre her. For en gjennomsnittsperson er det BMR som utgjør størsteparten av det totale energiforbruket, etterfulgt av hverdagsaktiviteten og til slutt trening :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...