Gå til innhold

Hva bruker du Stevia til? Og er det egentlig så godt...?


Jannicke

Anbefalte innlegg

Etter å ha hørt "alle" snakke om hvor fantastisk Stevia er, kjøpte jeg disse...

[ATTACH]1934[/ATTACH]

Nå har jeg hatt de en stund og jeg har testet blant annet i kaffe, te og kesam. Men det smaker jo helt grusomt?! :eek: Jeg tar mindre og mindre, men selv to dråper i kaffen gjør at den smaker kjemisk og slett ikke godt! Er jeg virkelig den eneste som ikke liker Stevia...?? Tilfeldigvis så jeg på NRK (Puls eller FBI, husker ikke), da de testet sukkererstatninger for noen uker siden, også der kom Stevia (pulver, riktignok) dårligst ut av alle.

Jeg skal gi det en sjanse til, derfor lurer jeg på... Hvordan bruker dere flytende Stevia?

post-211-14440824214946_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forresten både vanilla creme og denne: http://www.iherb.com/NuNaturals-Pure-Liquid-Vanilla-Stevia-With-Singing-Dog-Vanilla-Extract-2-fl-oz-59-ml/14130?at=0

Jeg synes den jeg linker til smaker hakket mindre bittert, og kommer definitivt til å kjøpe den fremfor vanilla creme!

Teste den neste gang da, kanskje. Ser ikke helt for meg at jeg kommer til å gå tom for den jeg har, men... :p Jeg synes kunstig søtning smaker mye bedre - jeg vil jo ikke synes det! ;) Hvor mye bruker dere, da? Ett par dråper i en kopp kaffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker det mest i kaffe og te!! Herreguud så mange kopper det går med stevia i :p Bruker det så og si i alt søtt jeg også! I grøt, kakao,proteinpulver, vann.. Venter selv på en pakke med stevia nå. Rett og slett avhengi! Og nå synte jeg ikke kaffen smaker det samme uten stevia i :unsure: Den med toffee smak i kaffen saker nesten som kaffe med baileys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det mest i kaffe og te!! Herreguud så mange kopper det går med stevia i :p Bruker det så og si i alt søtt jeg også! I grøt, kakao,proteinpulver, vann.. Venter selv på en pakke med stevia nå. Rett og slett avhengi! Og nå synte jeg ikke kaffen smaker det samme uten stevia i :unsure: Den med toffee smak i kaffen saker nesten som kaffe med baileys.

Hmm. Jeg vil jo at også at det skal smake kaffe med baileys! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stevia veldig ulikt feks vanlijeessens vi får kjøpt på butikken i Norge?

På panduro (hobby butikk) finnes det masse slike smaks essénser. Å jeg kjøpte noe toffie greier i håp om at det skulle vært skikkelig godt i diverse, men den gang ei. Fysj..

Er stevia det samme som essenser, eller er det mere søt/ordentlig smak?

Jeg synes kanskje det er litt sånn essens-aktig, ja. Det er minst like konsentrert. Med kjemisk og stram ettersmak. :( Men som dere ser - de fleste mener noe helt annet, da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, huffameien, takk for svar! :) Da holder jeg meg unna det, hadde ekstremt høye forventninger ettersom "alle" skryter slikt av stevia..

Jeg trodde suketter var middelmådig, men det var inntil jeg prøvde stevia... Men jeg må prøve ut stevia litt mer, kanskje det plutselig smaker godt i en eller annen sammenheng. ;) Når det er sagt har jeg nok meeer enn nok, så det er bare å komme og hente smaksprøve. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stevia veldig ulikt feks vanlijeessens vi får kjøpt på butikken i Norge?

Essenser er konsentrert smak i flytende form, dvs. ikke en søtning. Stevia er søtning med smak.

Jeg bruker vanilla creme i melk. Smaker som tyntflytende vaniljesaus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...