Gå til innhold

Operasjon


Roger Arrow Dahl

Anbefalte innlegg

Min bedre halvdel skal i januar gjennomgå en kjeveoperasjon som vil tilsi en uke på sykehus samt kjevelås i x-antall uker etterpå. Inntak av føde vil bli via sugerør så her snakker vi vektnedgang deluxe. Har ikke fått veldig mye info om enda men mange kilo å mange uker med kjevelås blir det nok . Protein er jo et must men hva kan hjelpe til å forebygge musklesvinn? Vil jo helst miste mest mulig fett :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs jo veldig på mulighetene for annen trening? Vektnedgang trenger ikke være en selvfølgelighet. Har du en blender kan du blende ting. Proteinshakes med melk, med Omega3-olje i, fruktsmoothies etc vil være til hjelp. Underskudd er ikke nødvendigvis et aktuelt problem, det finnes mye kaloririkt du kan få halvveis flytende :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgang er ikke en selvfølgelighet (kcal inn vs kcal ut)

Muskelsvinn avhenger av kcalbalanse, inntak av makronæringsstoffer(protein) og hvilke signaler en gir til kroppen (if u dont use it you loose it) - men i bunn og grunn er det ingenting som ikke kommer raskt tilbake. Fokuser på å bli "frisk" først og fremst raskere enn å ikke legge på seg/miste muskelmasse i rehabiliteringstiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere skriver vektnedgang ikke er en selvfølgelighet, men det er det mest sannsynlige. Jeg tipper det blir vektnedgang deluxe, som du skriver. Har selv vært vitne til mat gjennom sugerør, og det er jammen vanskelig å få i seg nok. Ikke fordi det er for lite kcal, men man blir jo også lei, rett og slett! Har desverre ikke noe forslag til mat; vi hadde noe spesielle greier jeg ikke husker hva var (sikkert noe type weight gainer). Jeg ville faktisk kanskje vurdert å bruke en weight gainer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...