Gå til innhold

En svært lite interessant diskusjon om beinbygning og bevisbyrde


Gamla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Knuser myten om tung benbygning - Vektklubb

Kanskje ikke verdens beste kilde, men jeg har lest det hos mer pålitelige kilder og. Forskjellen mellom hva som blir sett på som "tung og lett" beinbygning er veldig liten.

At det derimot er stor forskjell på lengden av bein og hvor stort areal som kroppsmassen legger seg på er vel ingen vansklighet å se på de fleste mennesker. Så det er vel heller det som folk legger i tung beinbygning, ikke at selve skjelettet er tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knuser myten om tung benbygning - Vektklubb

Kanskje ikke verdens beste kilde, men jeg har lest det hos mer pålitelige kilder og. Forskjellen mellom hva som blir sett på som "tung og lett" beinbygning er veldig liten.

At det derimot er stor forskjell på lengden av bein og hvor stort areal som kroppsmassen legger seg på er vel ingen vansklighet å se på de fleste mennesker. Så det er vel heller det som folk legger i tung beinbygning, ikke at selve skjelettet er tungt.

Ikke at jeg snakka om tyngden på beinbyggningen, men det blir vel lettere/tyngre basert på tettheten? Osteoporose osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kraftig beinbygging = bredere skjelett tenker jeg.

Hvis jeg ser på meg selv, så har jeg brede skuldre og brede hofter, noe som gjør at jeg har mer masse på kroppen enn andre med smalere beinbygging. Selve skjelettet veier ikke noe særlig mer enn andre, men jeg har litt mer masse som fyller det ut, derav kan jeg kanskje veie mer enn andre på min høyde, men allikevel er jeg ikke tjukk.

Å ha større beinbygging enn andre, vil ikke si at man trenger å være overvektig. Det er ingen unnskyldning, men betyr bare at man aldri kommer til å passe size zero. Man kan ikke bruke kraftig beinbygging som en unnskyldning på hvorfor man er tjukk. We're all the same.

Angående bloggere og sunnifisering og trening og alt det der, så må folk få lov til å skrive og gjøre det de vil. Jeg synes ikke de kan stilles ansvarlig for hva andre tenker og gjør. Det må folk klare selv, selv om vi er på god vei til å bli et land der politikerne må bestemme alt for oss, siden vi tydeligvis ikke klarer det selv.

Skjer med selvstendighet og lære å ta egne valg her i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen har kraftig beinbygging. Men det er ikke grunnen til at noen har litt mer her og der.

Jeg har fortsatt til gode å se noe evidens som backer opp kraftig beinbygging. Gjerne gi meg noe jeg kan se/lese/tilegne meg ettersom jeg er ukjent med begrepet. En plass må dere vel ha det ifra .. (altså hvis nettleseren fungerer da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fortsatt til gode å se noe evidens som backer opp kraftig beinbygging. Gjerne gi meg noe jeg kan se/lese/tilegne meg ettersom jeg er ukjent med begrepet. En plass må dere vel ha det ifra .. (altså hvis nettleseren fungerer da).

Så du mener at alle mennesker sin beinbygning er like? Sier ikke at forskjellen er kjempestor, er faktisk veldig liten.

Det er all fyllmassen rundt som utgjør en forskjell.

Jeg har ikke noe lesestoff til deg, sikkert broscience det jeg har sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at alle mennesker sin beinbygning er like? Sier ikke at forskjellen er kjempestor, er faktisk veldig liten.

Det er all fyllmassen rundt som utgjør en forskjell.

Jeg har ikke noe lesestoff til deg, sikkert broscience det jeg har sagt.

Selvfølgelig vil for eksempel typen min ha større ribbeinskasse enn det jeg har. Det er likevel ikke det det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt til gode å se noe evidens som backer opp kraftig beinbygging. Gjerne gi meg noe jeg kan se/lese/tilegne meg ettersom jeg er ukjent med begrepet. En plass må dere vel ha det ifra .. (altså hvis nettleseren fungerer da).

..og jeg har fortsatt tilgode å se noe motbevisende evidens fra deg. Du kan jo" komme meg i forkjøpet" og motbevise før jeg får gjort noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...