Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, ja, skal være forsiktig med å hoppe på enkeltstudier:

A recent study in Cell Metabolism by Dr. Arya Mehran and colleagues found a result that, according to a press release, "could overturn widely accepted notions about healthy eating habits" (1), and has set the Internet abuzz.

The problem is that the "accepted model" they want to replace overnight didn't come out of thin air-- it emerged from a large body of research, which was almost completely ignored by the authors. When carefully considered, this evidence suggests an alternative explanation for the results of Dr. Mehran and colleagues.

Kilde:

Whole Health Source: Is it Time to Re-write the Textbooks on Insulin and Obesity?

"Mus som bare kunne produsere halvparten så mye insulin som normalt, så ut til å være immune mot fedme. Mens de vanlige dyra i forsøket este ut av en fettrik diett, forble de insulinfattige musene tynne uten å spise mindre."

Noen som gidder å fortelle NRK at konvertering av karbohydrater til kroppsfett skjer i mye større grad hos mus enn hos mennesker?

Annonse

Ja, insulin er sykt provoserende! (skjønte hva du egentlig mente)

Må være greit å ha en forklaring på egen fedme som kan gi den enkelte en viss årsaksforklaring utenfor egen kontroll, om ikke annet enn trøst iallefall.

Men jeg er temmelig "lei" av å høre mange overvektige si "dette har jeg ikke kontroll over fordi jeg er insulinresistent" Spiser jeg mer, legger jeg på meg, spiser jeg mindre legger jeg enda mer på meg... wtf?

Med alt det rare man kan bli overvektig av, så er det jammen rart ikke jeg veier over 200kg. Trist at folk trenger all verdens unnskyldninger for hvordan kroppen ser ut.

Ja, noen kan ha ekstra utfordringer pga et eller annet, men i mine øyne så er det da enda viktigere å ta vare på kroppen sin med trening og bra kosthold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...