Gå til innhold

Landslagskeeper om håndball-EM: - Steinaldernivå


Anbefalte innlegg

Har vært en del debatt nå i det siste rundt dette. Så tenkte det ville være morsomt å høre hva folkene her inne syns om saken. Antar at det er en del jenter/gutter her inne som spiller håndball og har sterke meninger om saken.

http://www.vg.no/sport/haandball/artikkel.php?artid=10063874

http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=10063898

http://www.vg.no/sport/haandball/artikkel.php?artid=10071657

Edit: La ved et par linker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle likt å hørt hva han mener med steinaldernivå, vi snakker om å kaste en ball, er ikke som dette er spesielt for atomaldern.

Uansettt så husker jeg da jeg var 13 og spilte softcore på et håndballag, rundspelte vi et J18 lag som var regionsmestere elns på juleavsluttningen til klubben. Menn er bedre enn jenter i idrett, å sammenligne de to blir bare feil.

Blir også vanskelig å kritisere håndballjentene i sammenligning med andre damelag da de rett og slett pisser på alle andre og har gjort det de siste 8 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at han mener at kvaliteten på håndballen generelt er rævva i em. Jeg er forøvrig helt enig. Kvinnehåndballen har falt flere hakk i kvalitet de siste åra. Back in the day var det også flere gode håndballag, nå er det bare Norge (til tider) som holder bra nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erevik sammenligner da ikke kvinne- og herrehåndball, hvor har dere det fra? Poenget hans er at Norge er overlegne alle andre og det gjør det kjedelig, nivået i Europa er lavt sammenlignet med hvor gode håndballjentene er. Jeg er forøvrig helt enig, den eneste grunnen til at jeg ser på er fordi jeg håper de går på en smell (ja jeg er en hater). Hørte på dbtv her at de har vunnet 36 av 37 EM de har deltatt i, hvis ikke det tyder på et dårlig nivå på gjennomsnittslandet så vet ikke jeg hva.

Synes også "motargumentene" er helt latterlige. Mia Hundvin uttalte på VGTV at Erevik ikke kan ha noen mening om nivået i kvinnehåndball fordi han selv ikke har vunnet x antall titler for klubb og landslag, hva for en syk elitistisk holdning er det? Herremin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erevik sammenligner da ikke kvinne- og herrehåndball, hvor har dere det fra? Poenget hans er at Norge er overlegne alle andre og det gjør det kjedelig, nivået i Europa er lavt sammenlignet med hvor gode håndballjentene er. Jeg er forøvrig helt enig, den eneste grunnen til at jeg ser på er fordi jeg håper de går på en smell (ja jeg er en hater). Hørte på dbtv her at de har vunnet 36 av 37 EM de har deltatt i, hvis ikke det tyder på et dårlig nivå på gjennomsnittslandet så vet ikke jeg hva.

Synes også "motargumentene" er helt latterlige. Mia Hundvin uttalte på VGTV at Erevik ikke kan ha noen mening om nivået i kvinnehåndball fordi han selv ikke har vunnet x antall titler for klubb og landslag, hva for en syk elitistisk holdning er det? Herremin.

This. Jeg er også ekstremt lei av alle som sier at damehåndball er så mye bedre fordi de vinner noe mens herrelandslaget til Norge er så jævlig dårlig. Konkurransen er helt annerledes i herrehåndball, hvor nivået jevnt over er ekstremt mye hardere. I et VM/OL/EM er hver eneste kamp for herrene harde, mens for damene er det walkover i 90% av kampene og bare litt walkover de resterende 10%.

Selv om det Erevik sa selvfølgelig var litt vel krasst (var jo på twitter, ikke første som overdriver litt der) så er jeg ganske enig med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt greia med å bitche på Twitter og lignende. Er alltid et eller annet overdrevent forsøk på å være morsom som går til helvete.

Alle klarer å se at Norge spiller ræva i EM, og at vi allikevel står i en semifinale sier mer om de andre lagene enn Norge ja, så der er jeg helt enig. Det er flere gode lag i herrehåndball og et høyere nivå, men Norge vil aldri være i nærheten av å hevde seg med de store favorittene i herrehåndball. Jentene gjør det i det minste litt gøy å se på, men det er kanskje mer takket være resten av europa som suger noe heftig.

Synes Ole Erevik dreit litt på leggen her altså, hvis han ikke hadde vært så fantastisk dårlig til å ordlegge seg, så kunne det kanskje blitt en seriøs diskusjon ut av det. Fokuser heller på å komme deg til en semifinale i eget mesterskap, enn å sitte å tenke over om det er lettere for jentene å ta de pokalene de har tatt, det skal de ha creds for uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håndball er jo ikke akkurat en stor idrett utenfor 3-4 land :p

Ikke for kvinner, nei. Hos menn derimot er det om ikke veldig stort hvertfall et ekstremt høyt nivå i mange land. Syns forøvrig det er rart at det er så mange mer tekniske feil i kvinnehåndball enn hos herrene. Noen som kan tenke seg hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for kvinner, nei. Hos menn derimot er det om ikke veldig stort hvertfall et ekstremt høyt nivå i mange land. Syns forøvrig det er rart at det er så mange mer tekniske feil i kvinnehåndball enn hos herrene. Noen som kan tenke seg hvorfor?

Sånn er det i kvinnefotball også. Dårlig teknisk. Kan det være så mye annet enn treningsmengde og treningsbakgrunn? Fysiske krav spiller vel ikke så mye inn der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det i kvinnefotball også. Dårlig teknisk. Kan det være så mye annet enn treningsmengde og treningsbakgrunn? Fysiske krav spiller vel ikke så mye inn der?

Med tekniske feil mener jeg for mange skritt, feilpasninger, feildabb og what not. Slikt er det mer av i kvinnehåndball uten at jeg helt skjønner hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, mulig mulig. Men mtp at satsingen er større på damesiden enn på herre her i Norge så har jeg vanskelig å tro på at det er treningskvaliteten som svikter. Selv om alt tyder på det, da jeg ikke kan se hvordan det fysiske hindrer de på slikt.

godt spørsmål! Slikt er det i mange dameidretter. Fysikk er jo forstålig fordi de ikke er bygd som oss, men tekniske feil og mangel på noen ferdigheter burde ikke gå under dette. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...