Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 1 måned senere...
Gjest Slettet
Noen som vet om man får kjøpt dette i Norge?

Isåfall hvilke merke / butikker har dette?

Mener å ha lest i den andre tråden at: Kjenner du kokk/restaurant. Så kan gjerne du få bestilt via bekjent til prior/tine eller noe sånt;) Kokker bruker ofte bare eggehvite:)

Ang om du skal spise hele egg eller ikke(siden noen nevner dette)! Så er faktisk eggehvite veldig ok på diett og du kan faktisk lage mye av det. Det trenger heller ikke bare være til dietten ;)

Annonse

Mener å ha lest i den andre tråden at: Kjenner du kokk/restaurant. Så kan gjerne du få bestilt via bekjent til prior/tine eller noe sånt;) Kokker bruker ofte bare eggehvite:)

Ang om du skal spise hele egg eller ikke(siden noen nevner dette)! Så er faktisk eggehvite veldig ok på diett og du kan faktisk lage mye av det. Det trenger heller ikke bare være til dietten ;)

Handler ikke om å spise eller ikke spise. Det handler om sunn og næringsrik mat og siden plommen er det mest næringsrike på egget er det både tull og bortkastet å spise bare hviten.

Selv om man er på diett så handler mat om å tilføre kroppen det som er bra. Det som er sunt. Og det som er næringsrikt. Man kan ikke bare spise det som har minst kalorier. Eller minst fett. Da har man en usunn tilnærming til mat.

Gjest Slettet
Handler ikke om å spise eller ikke spise. Det handler om sunn og næringsrik mat og siden plommen er det mest næringsrike på egget er det både tull og bortkastet å spise bare hviten.

Selv om man er på diett så handler mat om å tilføre kroppen det som er bra. Det som er sunt. Og det som er næringsrikt.

Spurte TS om han/hun burde spise egget eller ikke? Nei. TS spurte ang eggehvite. TS ba ikke om meninge om man skal spise hele egget eller ikke.

Hva med de som er på PSMF? skal de spise hele egget f.eks?

Jeg har da aldri sagt at noen SKAL bare spise eggehvitte. Sier bare at liker du f.eks ikke plommen eller faktisk HAR lyst på eggehvite. Så er det ingen grunn til at man SKAL spise dette pga dere andre spiser det? Jeg spiser plommen og det er ikke noe problem for min del.

Og det er mange dietter man ikke trenger å "tilføre" kroppen x antall eggeplommer er det vel? Name one? Man kan få i seg næringsrikt kost selvom man ikke spiser plommen.

Jeg bare kommenterte det, for TS spurte IKKE ang eggeplomme osv. Så ferdig med den saken. Enkelte ganger blir det bare FOR mye TULL med at folk skal dirigere hva andre skal spise/ikke spise. Og spesielt når TS ikke spør om dette engang....

Gjest Slettet
Ikke alle som spiser eggeplomme,og man får lite kcal,mye proteiner fra hviten,ikke fortell meg at det ikke er næringsrikt.

Men hele egget er enda mer næringsrikt. Er nok dette som de enkelte vil frem til :) Noe jeg har forståelse for, men nå var det ikke det TS spurte om heller ! Hehe!

Om du kjenner noen som er ansvarlig for varebestillinger på storkjøkken eller butikk, så kan sikkert de bestille for deg, eventuelt går det ann å høre med din lokale matbutikk om de kan bestille inn for deg. Tror de kun leveres i 10 eller 5 litersdunker, og bør brukes iløpet av ei uke etter åpning. Dunkene er frysevare, så om du har tilgang til ei kjøttsag (av den store elektriske sorten), så går det fint ann å kutte dunken i litt mindre biter å ta opp litt og litt :)

Skal sjekke hva de ca ligger i pris og størrelse, må bare vente til nettet blir litt mer sammarbeidsvillig..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...