Gå til innhold

Smerter - vondt for å puste


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden hatt vondt bak det ene skulderbladet, som om jeg har hatt en knute der, som har gjort konstant vondt, verre noen ganger når jeg utfører forskjellige armbevegelser. Dette har nå gått over, og jeg trodde jeg var kvitt det, da plagene har gitt seg nå etter noen dager. Tenkte at det kanskje bare var en treningsskade og at jeg kanskje hadde gjort noe feil på trening. Mistenkte at det var fordi jeg tok knebøy uten pute på stanga (???), det var i hvertfall det vi kunne komme på på trening som hadde gjort vondt der og da. Men jeg aner ikke.

Nå har jeg plutselig vondt for å trekke pusten når jeg puster med brystet, ikke magen. Har de siste timene da selvfølgelig blitt helt besatt av å puste med brystet..... :p Det er vondt å puste, og det er på en måte "gjennom" kroppen, fra høyre side av bryst, til samme sted ved siden av ryggraden og nederst under skulderbladet. Kjennes hvertfall sånn ut, klarer ikke beskrive det mer nøyaktig. Gjør vondt å puste når jeg står oppreist, bøyer meg framover og delvis bakover. Smertene er helt borte hvis jeg bøyer meg til høyre eller venste, så da gjør det ikke noe vondt lenger.

HVA ER DETTE?!

Sykt irriterende og ikke minst urolig vondt... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg hatt maaaaaaaaaaange ganger :) det ordner seg, bare slapp av. Ikke nødvendig med kiropraktor og lege og alt det styret. Går over om noen dager. Naprapat, kiropraktoerer får ikke til å gjøre så mye med dette. Muligens knekke litt kink men thats it..Vil ta noen dager uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg burde liksom egentlig være i stand til å diagnosere det selv mtp at jeg jobber i spa :p Men vet aldri..

Nå kjenner jeg at jeg fortsatt har litt den knuta eller hva det for noe bak rundt skulderbladet fortsatt... Jeg tenker på om jeg skal la vær å trene overkropp i morgen. MEN JEG VIL IKKEEEEE. Men jeg kjenner ikke til det på trening, det er det som er så rart... Det skuldervondtet altså. Pustinga vet jeg ikke med enda, har bare hatt det noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg hatt maaaaaaaaaaange ganger :) det ordner seg, bare slapp av. Ikke nødvendig med kiropraktor og lege og alt det styret. Går over om noen dager. Naprapat, kiropraktoerer får ikke til å gjøre så mye med dette. Muligens knekke litt kink men thats it..Vil ta noen dager uansett.

Puh, så det er ikke farlig på noe måte? Trenger jeg ikke skippe trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren :) Kjenn etter selv. Er ikke farlig :p bare ekkelt. Trente alle gangene når jeg har hatt det, selv om jeg måtte legge meg ned på gulvet og få en albu i ryggen av og til :p heh.

Under økta vil du sikkert bli ganske overraska (på forskjellige øvelser) at det går bra. Men når du kommer hjem og skal opp fra sofaen igjen (etter å ha blitt kald) vil du nok kjenne det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er villig til å vedde beltet mitt på at dette er en låsning. Går ofte over av seg selv, går lett over veldig fort med behandling. Hadde en pasient senest denne uka som hadde blitt plukket opp i ambulanse men en slik låsning, da han tolket smertene som stråler frem mot brystet og pustevanskene som hjerteinfarkt.

Om det plager deg, så er det et lite knekk så er låsninga som regel borte. Litt bløtdelsbehandling så du holder det i bevegelse sammen med noen enkle hjemmeøvelser og du kan glemme hele skiten igjen om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en låsning ja. Selv var jeg til naprapat med det, pga at dama ikke fikk til å knekke det opp og gjøre noe med det (og det var før jeg begynnte med massasjerulle etc)

Noen saftige knekk og ymse massasje, så var jeg fin igjen.

Nå har jeg noe lignende, og nå tar jeg hånd om det selv med massasjerulle og en litt stor sprettball :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...