Gå til innhold

Hvordan dele opp i splitt?


Friskus.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Tenkte du i den rekkefølgen, eller var det bare randomly rekkefølge på øvelsene? :)

Den splitten der kan absolutt fungere, så:

Dag 1: Bein, bryst, biceps

Dag 2: Rygg, skuldre, triceps

Hadde en tidligere splitt som var sånn, fungerte helt greit det ;)

Men legg til de øvelsene du vil fokusere på, først i økta, da du er minst sliten. Vil du for eks fokusere på bryst på dag 1, legger du inn benkpress først.

Selv gjorde jeg noe a la:

Dag 1 , med fokus på bryst

Dag 2 , med fokus på skuldre

Dag 3 , med fokus på bein

Dag 4 . med fokus på rygg

Nå ble det kanskje en 4 splitt, men da har du et eks på det og :p;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke hatt Markløft og Knebøy to dager på rad, dette er øvelser som belaster korsryggen veldig mye. Dermed er ryggen belastet 4 dager i uka. Tren de samme dag eller med en dag mellom.

Personlig ville jeg gått for en overkropp/underkropp splitt. Overkropp øktene kan inneholde: Benkpress, Nedtrekk, Dips, Skulderpress, Roøvelser, bakside skulder og armer. Underkropp er da Knebøy, Markløft, utfall og varianter av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tips alle sammen,mitt hovedmål er helt klart en sterker overkropp,tok noen timer med en Pt og han delt på denne måten:økt 1 bryst,skuldre og triceps,økt 2 bein,rygg biceps.liker å trene beinan til svir,men er ikke like flink med overkroppen,føler meg svak så tror jeg blir å ta noen flere pt timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...