Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Regner med det er fordi jeg tok tung knebøy på mandag, men lurer på om jeg skal kjenne det så godt. Det er litt ubehagelig nå, føles som da jeg jobbet i butikk og stod/gikk i 8 timer i slengen og hadde nesten vondt nedover i bena da jeg kom hjem. Kjenner det som oftest når jeg er på jobb og sitter i ro foran dataen. Beveger meg jo generelt lite utenom trening, er kontorrotte by day og gamer by night, lol. Jeg går til og fra jobb, men når det bare tar 4 minutter så hjelper det vel ikke så mye..

Bare lurte på om det er normalt eller om kroppen prøver å si meg noe? Kjæresten min nevnte dårlig blodsirkulasjon, og hvis det er tilfelle, hva kan jeg gjøre for å redusere dette i en kontorjobb? Regner med jeg kan trene normalt i dag og ta knebøy igjen? Jeg er ikke bekymret, tror ikke jeg er skadet, men er nysgjerrig.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15246-kribling-i-l%C3%A5rlegger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo nesten høres ut som restless leg syndrome i ditt tilfelle..?

Ahh, ja, nei asså, jeg har det og:P Ganske bad også. Nei jeg snakker om en annen type kribling, som ikke gjør at jeg føler trangen til å slenge beina i veggen. Sitring er egentlig en passende beskrivelse. Men i forhold til restless legs syndrome er det jo ingenting. Jeebuz, det er jævlig.

Annonse

Som StineB kommenterte så kan det høres ut som restless legs. Altså ikke smerte, men en ubehagelig kribling hvor man føler for å bevege beinene. Det kommer typisk om kveld/natt og gjør det vanskelig å slappe av og veldig vanskelig å sovne.

*EDIT: Så ikke at du svarte rett over :)

Ahh, ja, nei asså, jeg har det og:p Ganske bad også. Nei jeg snakker om en annen type kribling, som ikke gjør at jeg føler trangen til å slenge beina i veggen. Sitring er egentlig en passende beskrivelse. Men i forhold til restless legs syndrome er det jo ingenting. Jeebuz, det er jævlig.

Kjipt..! Kjenner til det... :)

Av og til når jeg gjør knebøy eller bulgarsk utfall kjennes det ut som om huden "revner" og jeg blir veldig varm i området. Første gang det skjedde forventet jeg å finne revnet hud under tightsen, men sånn var det ikke, heldigvis! Noen som opplever det samme?

Ja, det skjedde med meg i starten, gjerne på utsiden av ene låret under knebøy. Får det ikke så mye nå lenger, men jeg merket det igjen f.eks ene dagen da jeg regnet feil og tok 10 kg for mye på letteste settet. Da gjorde det plutselig vondt igjen...

For min del opplevde jeg veldig mye av det samme som beskrives her i en periode der jeg overdrev treningsmengde - og intensitet. Kanskje dette kan ha en sammenheng for deg og? Ellers, som nevnt ovenfor, opplever jeg også mer kribling dersom jeg har sovet lite over lengre tid.

• 5 måneder senere...

Annonse

hei. der borreliose. det var akkurat sånn det begynte med meg... og Monsen.

begynn på antibiotika, men ikke kast bort tid hos legen. ikke sikkert prøvene blir positive. ingen prøver som virker.

dra til tyskland og få ordentlig behandling med intravenøst i minst 3 uker og resten tabletter. jeg gikk altfor lenge. trodde også jeg hadde restless legs helt til det kom i hele kroppen og det ikke gikk an å trene lenger. til slutt klarer du ikke tenke eller huske. det tok 2 år før jeg tok til vettet... håper du er i behandling nå, eller har blitt frisk igjen! :)

Jeg har slitt med det samme, helt siden jeg begynte å jobbe i butikk som 17åring.

Etter en dag på jobb med 8 timer ståing/gåing får jeg sånn udefinerbar smerte inni beina(er ikke i skjelettet eller sener eller muskel, er bare sånn rar vondt), typisk bak kneet og øverst på leggen. Prøver å "riste" det av meg og massere, uten at det blir bedre, og til slutt må jeg legge meg med føttene oppover veggen i 10-20min og da går det over som oftest. En gang var det så ille at jeg begynte å grine og ingenting hjalp og da ble jeg redd, men det gikk over etter et par timer..

Jeg har alltid trodd at det er fordi at musklene i blodåreveggen(?) som skal føre blodet opp og tilbake til hjertet ikke er sterke nok så det blir liggende igjen i de klaffene i venene som skal hindre blodet å renne ned igjen.

Derfor legger jeg meg med bena i været for å "hjelpe til"..

Er det litt sånn "orgasme" følelse i beina bare ubehagelig versjon?

Jeg får det av alle medisiner nesten, typ paracet, afipran, paralgin forte, voltaren, ibux etc etc. Får det også hvis jeg har sovet veldig lite eller hvis jeg har trent veldig tungt. Hjelper faktisk å løpe :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...