Gå til innhold

Den store biltråden!


FatUnicorn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bytta nettop M5en min

20120721_184019.jpg

I en 09 325da

mu9gl983c2k3prryx8a5.jpg

n1qbzzmtxre8322sfb55.jpg

og jeg bytta nettopp 325da'en min inn i m5'en, hehehe :D

ser forresten at folk driver og prater om velstående foreldre osvosv... jeg har fått 0,- i støtte og har 0,- i lån, har heller aldri hatt noen form for lån. og jeg er 19 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

neash, har vært i fast jobb siden jeg var 13 år og bruker ikke så mye penger på annet dilldall, er nå for tiden på jobb i nordsjøen :) bor i tillegg fortsatt hjemme, gidder ikke flytte ut før jeg er ferdig på høgskolen som jeg skal begynne på til høsten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neash, har vært i fast jobb siden jeg var 13 år og bruker ikke så mye penger på annet dilldall, er nå for tiden på jobb i nordsjøen :) bor i tillegg fortsatt hjemme, gidder ikke flytte ut før jeg er ferdig på høgskolen som jeg skal begynne på til høsten :p

Betaler du for deg hjemme? ;)

Forøvrig godt jobbet å spare pengene til fet bil uten å ta opp lån, fryktelig lett å ta av på forbruksfronten med god fast inntekt og få utgifter. Skulle gladelig bytta til en m5 touring, hvis jeg kunne prioritert bil. Jeg må dessverre gjøre som mange andre, kjøpe sportsbil når jeg blir 50-60, sikkert like artig da;)

Bare for å oppklare:

Å ha råd til en fet bil i dag er egentlig bare snakk om prioriteringer, dessverre. I gamledager var det et privilegium forbeholdt bortskjemte rikmannsunger;)

Har ikke noe negativt å si om verken pene biler, folk som har bil som hobby, eller folk som kan spare, påpekte bare at det ikke er noen bragd å ta opp et stort lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart, alt er prioriteringer. Jeg trengte en bil og kunne så klart ha kjøpt meg en billigere bil og hatt mindre lån. Dette blir å høre rart ut, men bilen min er belønning for at jeg klarte å kjøpe leilighet som 19-åring. Jeg jobba steinhardt for å få det til. Derfor er jeg litt ekstra glad i gullet ;) Det er ingen bragd i å ta opp et stort lån, men ingen av oss vet fordelingen av lån og egenkapital - så det er vel ikke nødvendigvis det som trenger å bli kommentert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler du for deg hjemme? ;)

Forøvrig godt jobbet å spare pengene til fet bil uten å ta opp lån, fryktelig lett å ta av på forbruksfronten med god fast inntekt og få utgifter. Skulle gladelig bytta til en m5 touring, hvis jeg kunne prioritert bil. Jeg må dessverre gjøre som mange andre, kjøpe sportsbil når jeg blir 50-60, sikkert like artig da;)

ja, jeg betaler faktisk for meg hjemme, har faktisk nettopp pussa opp for egen regning og :)

det å kjøpe en bil av dette kaliberet i en såpass ung alder er alt annet enn fornuftig, men jeg hadde sjansen, så why not?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har blitt så fornuftig espen, liker det ikke :cautious::D

20 år og ferrari, imponerende :) !

Det er bare ett spill for galleriet, haha, neida.. 325d er jo sparebørse for min del, så blir jeg snart 23 og "voksen" i forsikringens verden og velge bil fritt uten og bekymre meg for forsikringsprisen, da tror jeg dette snevet av fornuft fordufter ja :devil:

Helt enig :) Synes det er helt konge at folk tar seg råd til å kjøre rå biler mens de har muligheten..

Hamris har sannsynligvis allerede eid flere og råere biler i en alder av 22 (?) enn de fleste kommer til å gjøre hele livet.

Helt enig, livet er for kort til å kjøre kjipe biler, og betyr det at en må låne noen tusenlapper og gjøre dette menst en er ung og ikke har hus og familie og forsørge så hva så, kjør på (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, jeg betaler faktisk for meg hjemme, har faktisk nettopp pussa opp for egen regning og :)

det å kjøpe en bil av dette kaliberet i en såpass ung alder er alt annet enn fornuftig, men jeg hadde sjansen, så why not?

Sorry, but can't see it.. Du jobber i nordsjøen og har gjort det siden du var 17-18år= cashmoney.. Haha! Lucky bastard! Ikke rart du har råd til ting :) Du kan jo bli millionær før folk blir ferdig med førstegangstjenesten om du vil!;) Og så setter stort sett 60-70% av resten av befolkningen seg på skolebenken og hater enda mer!

Hadde alle bare kunnet jobbet i nordsjøen :D(yes indeed jealous much)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok jo lån... Eller tar jeg helt feil nå?

Jeg i en alder av 21år, har ihvertfall ikke råd til bil på 100 000kr+++ uten å ta lån. Med tanke på studier osv, en ting er hvis man er "yrkesfaglig utdannet" og har tjent cash fra du er 16-17år...

Så jeg personlig tror de fleste normale ungdommer fra 18-23 må ta lån for å få bil i 200-300 000kr klassen og opp. Spesielt hvis du er "normal" og studerer/har førstegangstjeneste osv...

Men sier ikke det er noe problem! Hehe, er jo prioriteringer. Jeg kunne jo droppet å studere og heller jobbet og hatt bil...Men ja, det hadde ikke ført meg så mye bra i fremtiden sånn sett! Men som jeg sa: Synes det er flott folk som "driver" med bil osv, har også kompiser som har lån/spart hele livet for bil! Ha kjøpte bil når han var 17-18år, nissan 200sx eller no. Med turbo osv, GROMT! Helt rått synes nå jeg !:D Så gleder meg til studietiden er over og man ihvertfall kan kjøpe seg en skikkelig bil!

Det handler vel i stor grad om å prioritere og å stå på litt..?

Min første bil var en Peugeot 306 til 120.000, og den kjøpte jeg som 17-åring med penger jeg hadde spart opp over flere år ved å jobbe i en kiosk/gatekjøkken. Så fortsatte jeg å spare, og min andre bil var en 6 år gammel Nissan 200sx (med turbo osv GROMT) som jeg kjøpte for 230.000 samtidig som jeg studerte (kjøpt uten lån selvsagt).. Ja, jeg bodde hjemme hos mor og far 3 av 5 år med studier.

200sx'en solgte jeg forørvrig 6 år senere til 185.000. Snakker om billig bilhold!!

Horer gjerne bilder også, selv om jeg har gjort det før.. S14a'en jeg hadde:

DSC_0552.JPG

Praktisk var den også, hadde jo tilhengerfeste på den. Samtidig holdt den unna for Porsche 911 (996) på Rudskogen.

s14ahenger.jpg

Da jeg var ferdig med å studere fant jeg ut at jeg trengte en vinterbil, så da kjøpte jeg denne:

2012-08-19%2019.47.19.jpg

Ellers har jeg en Volvo 240 som har vært i familien siden 1989. Den er riiiimelig brun, men det blir å restaurere den i hobbygarasjen.

240.jpg

Også er det leketøyet som jeg bruker på sommeren.

fotosession%20%2818%29.jpg

Her sammen med Porsche 911 Turboen til en kompis (ja, den er belånt OG den går på svenske skilter)

fotosession%20%284%29.jpg

Bil er gøy! Lag enda en tråd så horer jeg bilder i den også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...