Gå til innhold

Hvordan spise mer?


Diana

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt fortalt at jeg spiser for lite iløpet av den dag.

Frokost: havregrøt

Lunch: 2 kokte egg/omelett eller salat

Middag: Varriere, men fisk, kylling, pølser og grønnsaker pleier å stå på menyen

Kvelds: Vanilje kesam med bær

Jeg har innbilt meg selv at mindre mat= vektnedgang.... Noe som ikke stemmer.

Hvordan kan jeg endre dette opp i hode mitt?

Jeg er forresten 164 høy og veier 67 kg. Målet mitt er i første omgang å komme ned til 60 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva med litt nøtter ?! Sunne fettsyrer, litt protein og meget sunt!

Havregrøt--> bruk melk, bruk cottage cheese og/eller proteinpulver oppi.. Litt mer kcal og protein. Evt topper du grøten med mandler, banan, eller peanøtsmør

lunsj: hva med å spise rugbrød/knekkebrød sammen med eggene?! Eller evt ha det oppi grovt pitabrød? Eller en yoghurt ved siden?

Middag: legg ved potet, f.eks?!

kvelds: høres jo ok ut det - men kan jo variere litt ?! Evt litt kesam + litt skyr + litt cottage cheese ?!

Generelt . varier litt mer.. det blir lettere å spise mer dersom du klarer å variere inntaket. Da vil du også få mer lyst på ting ettehrvert. HVa med å f.eks prøve å lage sunne pannekaker til kveldsmat?!

OG - VELDIG vanskelig å si om dette er "for lite" når du ikke oppgir mengder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten loggføre maten din for å se hvor mye energi du får i deg. Havregrøt kan være 1 dl havregryn og 2 dl vann, eller den kan være 0,5 kg havregryn og 1 kg helmelk.. :p Helt umulig for oss å anslå med andre ord!

Prøv å loggfør maten din her, og så kan vi se på hvor mye energi du får i deg kontra hvor mye du trenger. :)

Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet mener jeg det er feil men det kommer selvsagt an på hva man spiser mer av og hva man evt kutter ut.

Ta en titt på disse, har ikke lest de selv, men regner med de er på ballen. PSMF har også gitt gode resultater for mange. Gode artikler om den dietten her inne også.

7 viktige punkter for en velykket vektreduksjon - Fitnessbloggen

7 enkle tips for å lykkes med dietten - Fitnessbloggen

Derfor går du ikke ned i vekt på kaloriunderskudd - Fitnessbloggen

Reduser fettprosenten, ikke kroppsvekten - Fitnessbloggen

Har du fått med deg de 5 vanligste mytene om å gå ned i vekt? - Fitnessbloggen

Edit: finnes nok andre og kanskje bedre artikler om kosthold og vektnedgang her inne, men dette var det google ga meg på første søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...