Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Are you fucking kidding me. Skal dette gjøres til en tråd hvor dere skal hjelpe Arbeiderpartiet og mainstream media med å svartmale demokratiske Israel? Skal dere i en tråd om hvor forferdelig krig er, begynne å romantisere Palestina sin støtte til terroraksjoner mot Israel som for eksempel for et par dager siden drepte uskyldige barn samt skadet flere? Palestina støtter organisasjoner som bruker uskyldige barn som levende skjold i en slags hellig og barnslig krig mot et land som bare forsvarer seg selv?

Jeg får lyst til å kaste opp.

Med Israel For Fred!

Du har vel denne holdningen fordi det er det politiske korrekte ut fra ditt politiske ståsted også, akkurat som du beskylder andre for her.

Det er faktisk lov å tenke selv og forkaste deler av politikken man støtter.

Hvor mange israelere har blitt drept de siste årene og hvor mange palestinere er drept?

Under Gaza krigen i 2008 ble drept mellom 1300 og 1400 palestinere, 300 av disse var barn.

Ca 5300 palestinere ble såret av disse ble det registrert 1631 barn.

Det ble drept 13 israelere, 3 av disse var sivile.

Etter at våpenhvilen kom etter 3 uker var 500 000 palestinere uten vann, 50 000 hjemløse, hele nabolag var borte.....

Israel nektet internasjonal presse å rapportere fra konflikten.

Sivile israelere flytter fortsatt jevnlig inn i husene til palestinere med militær støtte.

Israel nekter organisasjoner å gi humanitær hjelp og gaver til den palestinske befolkningen.

Når man snakker om levende skjold har jeg sett israelske soldater gå med palestinske barn foran seg mot andre palestinere.

Støtter ikke hamas og den terroren de også driver, men at du skal framstille israel som en fredselskende nasjon her blir bare for dumt.

Fortsetter under...

......

"The Palestinian intifada (uprising) against Israeli occupation continued into 2007. Nearly 6,000 people had been killed during the conflict, including 129 Israeli children killed by Palestinian forces1 and 889 Palestinian children killed by Israeli forces"

Israel | Child Soldiers Global Report 2008

Man skal aldri ta for gitt at alt det man leser i media er sant. De som ikke er der eller har vært der vil aldri vite hvordan det faktisk er der, hva som egentlig er sannheten og hvordan ting egentlig foregår.

Ser jo bare hvordan Islam blir framstilt i media og synet enkelte har fått på det.

Ser jo bare hvordan Islam blir framstilt i media og synet enkelte har fått på det.

Vel, jeg tar egentlig ingens side i den saken. Det er ikke fordi jeg ikke har noen meninger om det, det er bare fordi jeg vet av erfaring at media ikke nødvendigvis er til å stole på, og da vet jeg desverre for lite om den konflikten til å gjøre meg opp en mening.

Annonse

65369_489725374383671_1436889207_n.jpg

Og allikevel er det palestinske sivile som blir drept i stort antall sammenlignet med israelske sivile.

Jeg forsvarer absolutt ikke den faenskapen som Hamas driver med, men man skal være rimelig lavpannet for å framstille Israel som en fredsskapende nasjon som enkelte prøver her.

Lurer på hva agendaen deres for det er.

Annonse

Vet ikke hvor mange som ser på krigsbilder som underholdning. Det virker litt sykt å tenke sånn. Sånne tragiske bilder brukes for å gjøre artiklene om hva som foregår ute i verden litt mer levende og virkelige for oss som ikke er der og som kanskje ikke har forutsetninger for å begripe hvor ille det er..

Dette er laaaangt unna og sjansen for å støte på noen på bildene irl er såpass liten at denne bildebruken i mine øyne er helt ok.

Heldigvis lever jeg på et trygt sted og dessverre er det lite jeg får gjort med situasjonen. Tillater meg derfor å ha mine egne interesser og bekymringer uten dårlig samvittighet. Det hjelper ingen at jeg slutter å leve livet mitt. Litt merkelig at noen mener vi skal la være å tenke på eget liv pga at noen andre lider. Blir litt som om jeg forventer at naboen skal holde seg hjemme fra jobb hvis bilen min bryter sammen eller jeg mister busskortet mitt..

Og allikevel er det palestinske sivile som blir drept i stort antall sammenlignet med israelske sivile.

Derfor:

12657_10151331392869595_1913647430_n.jpg

Og hvordan tror du antallet drepte sivile israelere hadde vært om ikke Israel hadde hatt et såppass godt utviklet bakke-til-luft-forsvar som de har? Anti-rakettsystemene deres stopper jo helt sykt mange.

Og hvordan tror du antallet drepte sivile israelere hadde vært om ikke Israel hadde hatt et såppass godt utviklet bakke-til-luft-forsvar som de har? Anti-rakettsystemene deres stopper jo helt sykt mange.

Som sagt så forsvarer jeg ikke det Hamas gjør i det hele tatt, men du skal av en eller annen merkelig grunn framstille Israel som en fredselskende uskyldig part i alt dette.

Lol. Utdyp og dokumenter?

Antall sivile barn og kvinner som er drept. Ikke særlig god utdypning, det vet jeg.

Overrasker meg ikke om iran og andre muslimske land bryter inn snart og det dannes en tredje verdenskrig.

Når grensene er åpnet, så bryter helvette løs.

Men jeg liker at israel har advart befolkningen mot dette

Hamas sender 5 raketter, israel svarer med 100.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...