Gå til innhold

Bilde til ettertanke - Sunn mat er dyrt sa du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

skjønner godt at emilwoop klarer å bruke så mye jeg. Vi er familie på 3 og vi bruker sikkert 12000 i mnd . Vi er 2 voksne og 1 barn. :p Nå handler ikke vi økonomisk og vi ser ikke på prisen, kanskje bli flinkere til det også :p

Reint kjøtt vil altid være dyrer enn ikke reint kjøtt. Merker betyr å en del

Det er klart, men "ureint" kjøtt er framleis kjøtt, sjølv om det har litt bein eller den slags.

Ellers er den største forskjellen kva type kjøtt det er, samt kvar på dyret det kjem frå.

Dersom pris er eit stort poeng så kjem ein langt med kylling, fisk og billeg raudt kjøtt. Skal ein ha betre kvalitet går prisen fort opp. Det meste er vel kanskje betre enn det ein får i usunn mat uansett.

Kjøtt er dyrt dersom du skal ha dyrt kjøtt. Det finnes alltid billigare kjøtt.

Dyrt kjøtt = gode råvarer.

Billig kjøtt = ikke gode råvarer.

Erfaringsmessig er det stor forskjell på vanlig kjøtt/fisk og for eksempel billigmerket first price. Laksen til first price smaker ubeskrivelig ekkelt i forhold til for eksempel salmalaks. Det er to helt forskjellige verdener. Når man først skal spise en ordentlig god og sunn fiskemiddag så skal det for pokker smake godt også. Hvis ikke så kommer man aldri til å like fisk.

Det samme gjelder kjøtt. Jeg hater virkelig dårlig entrecôte som man må drøvtygge og fordøye fire ganger før man får det ned. Særlig når det ikke har noen sammenheng med tilberedningen av produktet å gjøre; kun kvaliteten.

Det er klart, men "ureint" kjøtt er framleis kjøtt, sjølv om det har litt bein eller den slags.

Ellers er den største forskjellen kva type kjøtt det er, samt kvar på dyret det kjem frå.

Dersom pris er eit stort poeng så kjem ein langt med kylling, fisk og billeg raudt kjøtt. Skal ein ha betre kvalitet går prisen fort opp. Det meste er vel kanskje betre enn det ein får i usunn mat uansett.

sant det :) men jg kjøper ikke kjøtt som har fettinnhold opp til 15-20% om det ikke er fisk da:)

Ref Jørgen Foss så skal det sies at ingen blir så store uten å mest sannsynligvis ha andre problemer som ligger i bakkant og murrer som utløsende årsak. Det er viktig å ha i bakhodet.

sant det :) men jg kjøper ikke kjøtt som har fettinnhold opp til 15-20% om det ikke er fisk da:)

Synd, er jo der smaken ligger:)

Selv hadde jeg fint klart å ligge på en 5-7k i mat i måneden, hvis jeg hadde hatt fasilitetene til det.

Annonse

Ref Jørgen Foss så skal det sies at ingen blir så store uten å mest sannsynligvis ha andre problemer som ligger i bakkant og murrer som utløsende årsak. Det er viktig å ha i bakhodet.

Synd, er jo der smaken ligger:)

Selv hadde jeg fint klart å ligge på en 5-7k i mat i måneden, hvis jeg hadde hatt fasilitetene til det.

jeg spiser som regel ikke mat fordi jeg er ute etter smaken:) Da hadde jeg spist mye annet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...