Gå til innhold

Bilde til ettertanke - Sunn mat er dyrt sa du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å lage mat sunn og god mat fra bunnen av og bruke mye grønnsaker er mye billigere enn det folk tror - det har vi jo til og med sett på Hellstrøm rydder opp hjemme :-) Selv bruker jeg og samboeren min 1000 kroner uka på mat. Og vi sulter ikke for å si det sånn :-)

Annonse

nettopp... salat, ris og epler koster da ingenting

Jupp. En sjokolade, 2 potetgullposer og pepsi og så VIPS , så ble det 100 kr..

Kjøpte 20 kgs sekk med ris for 200 kr ... det er så lenge siden at jeg ikke husker når det var. Den er kanskje halvtom.

Jupp. En sjokolade, 2 potetgullposer og pepsi og så VIPS , så ble det 100 kr..

Kjøpte 20 kgs sekk med ris for 200 kr ... det er så lenge siden at jeg ikke husker når det var. Den er kanskje halvtom.

selv spiser jeg for rundt 7000 i mat i månden. Det koster å bygge muskler:) Gå ned derimot er billig kontra :)

Det tar ikke lang tid å lage sunn mat. Det er heller ikke dyrt. 2 kg epler kontra en melkesjokolade liksom :p

Det tar lang tid dersom man ikke har peiling på hva man driver med :-) Jeg kan lage tomatsuppe på 1-2-3, mens samboeren min bruker en EVIGHET :D (har nok sammenheng med erfaring på kjøkkenet å gjøre og interessen for å lage mat).

Bruker du mye penger på proteinpulver og sånne ting da eller? :-P Bare spør...

Nei, jeg har feks ikke proteinpulver hjemme en gang. Jeg vil få i meg næringen fra ordentlig mat for jeg føler det funker bedre for meg

Fordelen med shake er at det er raskt, så det er ingen dum ide om man har dårlig tid osv:)

Annonse

Nei, jeg har feks ikke proteinpulver hjemme en gang. Jeg vil få i meg næringen fra ordentlig mat for jeg føler det funker bedre for meg

Fordelen med shake er at det er raskt, så det er ingen dum ide om man har dårlig tid osv:)

Men når du sa 7000 kroner - er det for deg alene? Det hørtes bare helt utrolig ut :-P Jeg har en samboer hjemme som trener mye styrke, og vi har fremdeles et samlet budsjett på 1000 kroner uka. Bare lurer på hvor alle pengene dine forsvinner. Haha!! Jeg er nysgjerrigheten selv :-)

Men når du sa 7000 kroner - er det for deg alene? Det hørtes bare helt utrolig ut :-P Jeg har en samboer hjemme som trener mye styrke, og vi har fremdeles et samlet budsjett på 1000 kroner uka. Bare lurer på hvor alle pengene dine forsvinner. Haha!! Jeg er nysgjerrigheten selv :)

ja det er meg alene. Nå skal det sies at jeg handler veldig lite lønnsomt i perioder. Vil jeg ha biff til 200 i ett måltid så gjør jeg det! :)Men jeg spiser mye mat ogda:)

ja det er meg alene. Nå skal det sies at jeg handler veldig lite lønnsomt i perioder. Vil jeg ha biff til 200 i ett måltid så gjør jeg det! :)Men jeg spiser mye mat ogda:)

Ok :-) Jeg opplevde iallefall at dersom vi planla måltidene for uka og handlet inn mat kun en dag i uka, så sparer man mye mer penger enn det man tror! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...