Gå til innhold

Trening til utmattelse! Trener du virkelig til utmattelse ?


Heihopro

Anbefalte innlegg

Testa fat gripz?

Har ikke det nei, Vil det hjelpe på mitt problem? Er jo tross alt en utposning i leddet det er snakk om, og såvidt jeg har erfart, så er det flex i håndleddet som gjør ting værre (er snakk om at det blir betent/sårt i en uke eller mange). Fat Gripz vil vel bare gjøre stanga større så jeg har mer å klipe rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke det nei, Vil det hjelpe på mitt problem? Er jo tross alt en utposning i leddet det er snakk om, og såvidt jeg har erfart, så er det flex i håndleddet som gjør ting værre (er snakk om at det blir betent/sårt i en uke eller mange). Fat Gripz vil vel bare gjøre stanga større så jeg har mer å klipe rundt?

vent til håndleddet er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser en masse gode svar. Jeg mener fortsatt at muskulær utmattelse ikke er oppnåelig for menigmann.

Litt filosofisk. Men hvordan ellers kan du forklare f.eks superkrefter til en mor på 60 kilo som løfter bilen bort fra sitt barn.

Dette er langt fra dokumentert. At adrenalin og andre ting som gjør deg oppspilt kan gjøre deg noe sterkere er det enighet om. Men at en kvinne som kunne klart 100 i mark plutselig får styrke tilsvarende 400 kg i mark er urban legend spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, slik trening kan absolutt ha noe for seg i blant. Det vil jo skape mye metabolsk stress i muskelen og derav også hypertrofi. Men det bør ikke være basisen i treningsprogrammet.

Hva vil være optimal måte å trene droppset på? Å ta hvert sett til failure, eller gi seg når en ikke ville klart en rep til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil være optimal måte å trene droppset på? Å ta hvert sett til failure, eller gi seg når en ikke ville klart en rep til?

Du tjener lite på å gå helt til failure, gå videre når du har en rep igjen eller du akkurat klarte den siste. Men det kommer litt ann på å øvelsen og hva du vil oppnå. På en isolasjonsøvelse vil ikke failure koste deg like mye som en flerleddsøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke det nei, Vil det hjelpe på mitt problem? Er jo tross alt en utposning i leddet det er snakk om, og såvidt jeg har erfart, så er det flex i håndleddet som gjør ting værre (er snakk om at det blir betent/sårt i en uke eller mange). Fat Gripz vil vel bare gjøre stanga større så jeg har mer å klipe rundt?

Nei, jeg vet ikke sikkert om det vil hjelpe, men de vil fordele presset bedre og avlaste håndleddet i pressøvelser. Gjør kun stanga tykkere ja. Anbefaler ihvertfall å teste det om du kan få låne av noen. Er jo litt dyre om det ikke skulle hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...