Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

TINE Kesam Mager - sammenliknet skummetmelk

Hei Jon

Det er samme mengde mineraler og sporstoffer i mager kesam som i skummet melk. Kesam blir produsert ved hjelp av ultrafiltrering, det vil si at melken presses gjennom små membraner slik at mysen (laktosen) skilles ut, mens protein og fett oppkonsentreres. Det er derfor det er litt fett i mager Kesam, selv om den er laget på skummet melk. For mineraler og sporstoffer vil det oppnås en likevekt mellom begge sider av membranen, slik at det er like mye at dem i det som er oppkonsentrert, som det som er skilt ut.

Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen

TINE SA

---

Takk til Tine for denne gang. Hvis man er nøye på smaken og på lav kcal diett anbefaler jeg stevia vanilje dråper og blande det i kesam mager naturell. Jeg har for øvrig vanskelig for å tro at cottage cheese skal være bedre mtp. aminosyreprofil? Please correct me if I am wrong.

Har du smakt begge deler, og i så fall hva liker du best? Proteinmengden er tilnærmet lik, men dersom du har noen spesielle preferanser i forhold til mye eller lite karbohydrater har mager kesam en del mer per boks. Personlig synes jeg begge er veldig gode, men som Zeph sier; vidt forskjellige. Hvis du liker begge er det jo bare å variere :)

Annonse

Jeg bruker å blande disse to jeg, 2 deler CC og 1 del kesam. Eller et annet eksempel: 1 boks cc og en halv boks kesam. Synes det blir bedre konsistens da....Kjører dette fast som frokost for tiden, med et eple i biter med kaneldryss over. Blandes sammen med CC/kesam.. mmm! (y)

Annonse

Er jeg rar hvis jeg syns at CC smaker baaaaaaaaaaaaaasj??? :p Det er jo såå sunt, så jeg testet det en gang. Aldri mer.

Vi er i såfall to raringer :D Ser mange spriter opp CC med div. godsaker her på forumet, så jeg har litt lyst til å prøve noe av det etterhvert.

Vi er i såfall to raringer :D Ser mange spriter opp CC med div. godsaker her på forumet, så jeg har litt lyst til å prøve noe av det etterhvert.

Ja, jeg og. CC og fun light liksom. Nam tenkte jeg og tok en stor posjon for jeg hadde SÅ craving.. ÆSJ.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...