Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For ett halvt år tid siden opplevde jeg ett utrolig utbrudd av kviser i ansiktet(særlig på haken.)

Brukte masse penger på hudprodukter og bra sminke, men ingenting hjalp. Fikk høre at aspartam ikke var bra for huden, så jeg kuttet ut 1,5L Pepsi Max om dagen! JA, 1,5L! Helt utrolig masse.. Anskaffet til og med proteinpulver uten aspartam i, som utrolig nok er det beste jeg har hatt! Etter 4-5 dager var alle kvisene borte og har ikke hatt en eneste en etter det.

Men sååå begynte jeg å spise havregrøt til frokost med sukrin på. Nå ser jeg like ille ut igjen! Jeg har nå spist det hver dag i ca 2 uker, og det er da alle har kommet tilbake. Jeg har tidligere spist eggerøre, men vil helst ikke gå tilbake til dette fordi jeg får bedre trøkk og energi på treningen med grøten som frokost.

Jeg lurer på om det er fler av dere som har opplevd dette? Jeg sleit også masse med kviser iløpet av puberteten så er kanskje også veldig mottagelig for det, men alikevel da.. Det burde da gi seg i en alder av snart 22år??:eek:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14406-kviser-av-aspartam-og-sukrin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er 26 år, og får noen vanvittige utbrudd noen ganger! jeg vet ikke hva det kommer av.. men spiser også sukrin. og drikker pepsi max :/ og om det er aspartam i proteinpulveret mitt, det vet jeg ikke.. hvis det er dette som utløser utbruddene- da begynner jeg å grine! :cry::p har vært til legen, og tatt en allergitest, men den var negativ. så da er det kanskje ikke prottispulveret.. jeg vet ikke.. har desverre ikke noe svar å gi deg.. men skjønner problemet ditt! :(

jeg er 26 år, og får noen vanvittige utbrudd noen ganger! jeg vet ikke hva det kommer av.. men spiser også sukrin. og drikker pepsi max :/ og om det er aspartam i proteinpulveret mitt, det vet jeg ikke.. hvis det er dette som utløser utbruddene- da begynner jeg å grine! :cry::p har vært til legen, og tatt en allergitest, men den var negativ. så da er det kanskje ikke prottispulveret.. jeg vet ikke.. har desverre ikke noe svar å gi deg.. men skjønner problemet ditt! :(

Prøv å kutt ut pepsin en uke eller to å se hva som skjer :) Det funket i hvert fall for meg, helt utrolig bra! Tror ikke ett glass om dagen skader deg, men om du drikker like mye som jeg gjorde så kan nok det være problemet ditt også. Det har vært aspartam i de fleste proteinpulveren mine, så de gikk rett i søpla. Spiste også mye skyr som det også er dette i, så det har også tatt slutt.. Tyggis er også en synder. Fikk noe som heter Dalacin på resept hos legen idag, noe som hjalp meg utrolig mye i fjortisstiden, så håper dette hjelper nå også. Er så utrolig frustrernde, føler meg såå uvell når jeg ser ut sånn. Ser jo bare ennå verre ut med sminke også. Blæææ:bigtears: Jeg vet ikke åssen sminke du bruker, men anbefaler Jane Iredale sitt mineralpudder eller BB-Cream i samme merke. BB-creamen er helt fantastisk! Den pleier nemlig huden i tillegg til at det blir helt perfekt resultat!

Må sjekke proteindunkene jeg har stående :p drikker ikke pepsi max så ofte.. kanskje 0,5 liter i uka.. ikke så mye en gang.

Tyggis??? seriøst? :( Dalacin? krem? tabletter?

Føler meg som et dass når det står på som værst.. :/ bruker en foundation jeg kjøpte på apoteket,som er laget for uren hud. Fra la roche posay.

Må sjekke proteindunkene jeg har stående :p drikker ikke pepsi max så ofte.. kanskje 0,5 liter i uka.. ikke så mye en gang.

Tyggis??? seriøst? :( Dalacin? krem? tabletter?

Føler meg som et dass når det står på som værst.. :/ bruker en foundation jeg kjøpte på apoteket,som er laget for uren hud. Fra la roche posay.

Åja, da tror jeg ikke det er pepsin sin feil hos deg:) Ja, Dalacin er på en måte "spritvann", det lukter i hvertfall skikkelig spirt av det og etter jeg brukte det i 1mnd tid i puberteten ble alt i pannen borte og har aldri kommet tilbake der i hvertfall. Hadde spurt etter det om jeg var deg :) Jeg VET at det er aspartam jeg har fått det av, men trodde ikke sukrin skulle være så farlig, men kan ikke skjønne hva annet det kan komme av, i og med at utbruddene har kommet iløpet av de to ukene jeg har spist det. Blir gal!

Annonse

Annonse

Det er en veldig vanlig menneskelig greie å anta at det er en årsakssammenheng mellom to fenomener som opptrer nogenlunde samtidig, når dette ikke alltid er tilfellet. Om en bare ser paraplyselgere på gaten når det regner, betyr ikke det at det er selgerne som får regnet til å komme.

Det er uansett en fin ting å kutte ned brusforbruket med såpass mye,så gratulerer så meget:) Men husk det at kviser er et veldig individuellt fenomen, som påvirkes av veldig mange faktorer,alt fra stress, kosthold, kjønn, alder, hormonell aktivitet, kvaliteten på ansiktspleien, søvn, osv.

Selv har jeg drukket en daglig halvliter p-max fra jeg starta på ung.skolen til andreåret på universitetet,så sikkert åtte år totalt med daglig inntak, uten at jeg har hatt særlig overdoseproblemer av kvisefremkomst av den grunn. Har selvfølgelig hatt de, men aldri i ekstrem overflod.

• 6 måneder senere...

Hadde pizzatryna og dytta i meg cola.

Starta med roaccutan, fortsatte med colaen. Kvisene ga seg, og nå ser jeg fantastisk bra ut.

Man kan selvfølgelig begynne å leite etter årsaker og sammenhenger, men i mange/de fleste tilfeller så er det bare tilfeldigheter.

Sleit mye med kviser selv frem til Februar i år. Da gikk jeg til legen og fikk skrevet ut tabletter på resept. Husker ikke hva de heter i farten, men det har hjulpet kraftig. Det er en 5 måneders kur, 1 tablett til dagen, og er verdt et forsøk :)

For ett halvt år tid siden opplevde jeg ett utrolig utbrudd av kviser i ansiktet(særlig på haken.)

Brukte masse penger på hudprodukter og bra sminke, men ingenting hjalp. Fikk høre at aspartam ikke var bra for huden, så jeg kuttet ut 1,5L Pepsi Max om dagen! JA, 1,5L! Helt utrolig masse.. Anskaffet til og med proteinpulver uten aspartam i, som utrolig nok er det beste jeg har hatt! Etter 4-5 dager var alle kvisene borte og har ikke hatt en eneste en etter det.

Men sååå begynte jeg å spise havregrøt til frokost med sukrin på. Nå ser jeg like ille ut igjen! Jeg har nå spist det hver dag i ca 2 uker, og det er da alle har kommet tilbake. Jeg har tidligere spist eggerøre, men vil helst ikke gå tilbake til dette fordi jeg får bedre trøkk og energi på treningen med grøten som frokost.

Jeg lurer på om det er fler av dere som har opplevd dette? Jeg sleit også masse med kviser iløpet av puberteten så er kanskje også veldig mottagelig for det, men alikevel da.. Det burde da gi seg i en alder av snart 22år??:eek:

Kan jeg spørre om det er noen spesielle plasser du får dette? Rundt munnen, på haken, eller alle plasser? Er det skikkelige kviser - eller slike kviselignende saker som faktisk nesten gjør vondt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...