Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prøv det :) Verste som skjer er at du må prøve noe annet. Men før du blir sterkere i pullups tror jeg dette er beste måten å lage overbelasning på. Mange sett med rundt 50% av max burde funke bra :) Bra pauser imellom, slik at du ikke får syre for tidlig.

Takk, skal prøves :)

Fortsetter under...

Ja, det blir nestens om periodisering-prinsippet. Kjør 3-3-3-3-3-3 en dag med gode pauser imellom. Da har du 15 reps totalt.

Da tipper jeg det ikke går lange tiden før du klarer å ta 4-4-4-4-4.

Må bare spørre; er det bedre for fremgangen å "holde igjen" med en gang og kjøre feks 3-3-3-3, enn å gønne på med max-max-max-max (feks 5-4-2-1)? Hvorfor/hvorfor ikke?

Må bare spørre; er det bedre for fremgangen å "holde igjen" med en gang og kjøre feks 3-3-3-3, enn å gønne på med max-max-max-max (feks 5-4-2-1)? Hvorfor/hvorfor ikke?

Hvis du kjører til failure på første settet vil jeg tro (selvfølgelig avhengig av person til person, men dette er slik det har vært med meg) at det er mye lettere at han får melkesyre i armene og vil slite med å prestere på de neste setta. Kjører jeg max ut på første settet sliter jeg med å ta 10reps etterpå, selv om jeg har en god pause. Men kjører jeg 14 feks kan jeg kjøre 10'ere etterpå til jeg har 100-150 reps totalt.

Holder man igjen vil det også være lettere å lage et totalt større volum på over tid og derfor hindre at man stagnerer.

Jeg testet begge metodene på en kompis nå, han holdt igjen i dips og kjøre til failure i pullups. I dips har han hatt jevn fremgang hele tiden, og i pullups stagnerte han etter bare et par treninger.

Hvis du kjører til failure på første settet vil jeg tro (selvfølgelig avhengig av person til person, men dette er slik det har vært med meg) at det er mye lettere at han får melkesyre i armene og vil slite med å prestere på de neste setta. Kjører jeg max ut på første settet sliter jeg med å ta 10reps etterpå, selv om jeg har en god pause. Men kjører jeg 14 feks kan jeg kjøre 10'ere etterpå til jeg har 100-150 reps totalt.

Holder man igjen vil det også være lettere å lage et totalt større volum på over tid og derfor hindre at man stagnerer.

Jeg testet begge metodene på en kompis nå, han holdt igjen i dips og kjøre til failure i pullups. I dips har han hatt jevn fremgang hele tiden, og i pullups stagnerte han etter bare et par treninger.

Høres jo logisk ut det, skal ta det med meg videre! Tusen takk for svar :)

Høres jo logisk ut det, skal ta det med meg videre! Tusen takk for svar :)

Bare prøv deg litt fram, og se hva som funker best for deg :) Går nok litt an på hvor eksposiv, utholden osv man er, men har et inntrykk av at de fleste har ganske lett for å kjøre sett på 50% av max reps i pullups i "evigheter" før man blir sliten :)

• 4 måneder senere...

Annonse

Er det veldig fy å ta i maskin? Jeg sliter selv med strikk.. :p

Kjøp sterkere strikk.

Men fy er det ikke, men du får ikke helt samme bevegelsesbane. Du kan også kjøre chins i et smalt crossover apparat. Sett føttene i stroppene. Da kan du redusere assistansen med små intervaller for hver gang.

Kjøp sterkere strikk.

Men fy er det ikke, men du får ikke helt samme bevegelsesbane. Du kan også kjøre chins i et smalt crossover apparat. Sett føttene i stroppene. Da kan du redusere assistansen med små intervaller for hver gang.

Men er det ikke greit å kjøre i maskin til kan klarer seg uten?

Men er det ikke greit å kjøre i maskin til kan klarer seg uten?

Svarte vel på det...

Men fy er det ikke, men du får ikke helt samme bevegelsesbane

Jeg brukte selv chinupmaskin i begynnelsen når jeg trente meg opp til å klare mine første chins, men synes jeg fikk mye bedre progresjon når jeg gikk over til assistanse i crosskabeltrekk.

Til dere som tar en arms chin up, hvordan korrelerer dette med ekstravekt i chins? Hvor mye prosent ekstravekt i chins av kroppsvekt greier dere, når dere greier en arms chin up. F.eks. vil jeg tro at jeg greier 1 rep rep med ca 65kg ekstra vekt, på kroppsvekt ca 90kg, eller ca 70+%. Min hypotese er at jeg ikke trenger å kunne ta nøyaktig 100% ekstra for å kunne heise meg opp med en arm, det hadde vært moro hvis noen hadde erfaringer å dele. Skjønner jo at teknikk spiller en rolle, men jeg lurer på om det er hold i min hypotese, intet mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...