Gå til innhold

Føler meg litt vinglete på Bulgarske utfall..


Jane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det noen tips for å bli stødigere? Eller er det bare å kjøre på? Balansen blir kanskje bedre etterhvert?

Balansen vil nok bli bedre etter vært, diverse aktivering- og mobiliseringsøvelser for gluteus vil trolig hjelpe, men jeg kan ikke nok om teamet til å gå spesifisert inn i problemstillingen.

Forresten bruker du tilleggsvekt? og isåfall hvilken type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Balansen vil nok bli bedre etter vært, diverse aktivering- og mobiliseringsøvelser for gluteus vil trolig hjelpe, men jeg kan ikke nok om teamet til å gå spesifisert inn i problemstillingen.

Forresten bruker du tilleggsvekt? og isåfall hvilken type?

Bruker hantler, kanskje jeg skal gå litt ned på vekta og heller øke etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med den for et par uker siden og står også å vingler. Men merker det kommer seg for hver økt. Så er det bare ikke ha spisst kne og ha strak overkropp som er neste mål!

Jeg syns det ser mye lettere ut for de med kortere bein enn meg :p Jeg er lang i beina :thumbsup:

Jeg får bare fortsette så bedrer det seg nok :D

Er nok litt sterkere i den ene sida jeg også, kan ha noe med at jeg er "gammal" danser :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jane; Du kan starte uten manualer i hendene først, slik at du konsentrerer deg om opptrening av balansen først! jeg har også brukt Bosumball til trening av balanse, både iforhold til Bulgarsk utfall, og knebøy...veldig ok! :) Ellers kommer balansen seg etterhvert som kroppen blir vant til øvelsen;)

Takk skal se om jeg ikke prøver meg på det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ser mye lettere ut for de med kortere bein enn meg :p Jeg er lang i beina :thumbsup:

Jeg får bare fortsette så bedrer det seg nok :D

Er nok litt sterkere i den ene sida jeg også, kan ha noe med at jeg er "gammal" danser :p

Jeg tror jeg slår deg i lengde på beina gitt! Jeg er ingen kortvokst båddibilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hehe...når det gjelder å ha lange ben ifht BF tror jeg nok at det kan hjelpe og gå lengre ut med det beinet som du ikke har på benk, slik at du får ordentlig nedfall på begge bena, men...får å si d slik...jeg er ikke spesielt lang til beins, men denne øvelsen er TUNG uansett!!! Keep up the goood work girl!:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også er litt vinglete.. :wub: Også lurer jeg på - hvor langt frem skal man egentlig med fremste bein? Og er skal det man har bakerste bein på, være i knehøyde? Lavere?

Og gjør jeg det riktig om jeg KUN bruker bakerste bein til balansering, har tyngden på hæl på forreste bein, og ikke har kneet lengre frem enn over fot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, slik som jeg tar øvelsen; ene beinet på benk, ganske langt frem m beinet jeg skal gå ned med...og da er det bakerste beinet gjerne litt i strekk, slik at når jeg da går ned rører jeg såvidt m d bakerste kneet i bakken, men bare såvidt...jeg får så en rett vinkel i forerste fot, der kneet ikke er foran tærna, men rett ankel, er vel ca.90 grader, omentrent... skyt så eksplosivt opp med hælen ja!

Vet ikke om dette ble forståelig, eller om det er 100% korrekt, men det funker i alle fall for meg...:)

Skulle dette være helt totalt feil, håper jeg på rettelser fra andre, hehe...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hehe...når det gjelder å ha lange ben ifht BF tror jeg nok at det kan hjelpe og gå lengre ut med det beinet som du ikke har på benk, slik at du får ordentlig nedfall på begge bena, men...får å si d slik...jeg er ikke spesielt lang til beins, men denne øvelsen er TUNG uansett!!! Keep up the goood work girl!:D

Ja jeg har beinet langt fram så jeg får riktig vinkel.. Men balansen må vel innøves :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har beinet langt fram så jeg får riktig vinkel.. Men balansen må vel innøves :D

Har slitt litt med denne selv (les: ben på 2 m, overkropp på -30 cm), men det har kommet seg mye bedre bare jeg har terpet litt.

Hopper så langt frem jeg kommer med det fremste benet, og tenker at jeg skal sette meg ned bakover (ikke "nå bøyer vi kneet, dere) og holde igjen hele veien.

Med litt øvelse blir det nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicolai Roness

jeg gadd ikke lese alle innleggene her, så mitt tips kan være sagt allerede:

vinkle fotbladet litt, fremfor bare å ha det i linje med låret. kan gi økt stabilitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...