Gå til innhold

Hvor er sixpacken? :(


dominus

Anbefalte innlegg

Hallo

Tok nylig Inbody 720 og fikk vite at min kroppsfett % lå på rundt 11. Hvorfor har jeg ikke sixpack? Mener det står skrevet i x antall artikkler at sixpacken kommer når man oppnår lav fettprosent. Så, hva må til for å oppnå disse magerutene for meg?

På forhånd, takk!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du er rett og slett for lett til å kunne ha nok muskler til å få fram sixpacken. Nytter ikke å få ned fettprosenten når det ikke er nok under.

Tren styrketrening og bygg mer muskelmasse så kommer sixpacken.

Jepps! trener styrke som bare fa** :D noen spesielle øvelser å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepps! trener styrke som bare fa** :D noen spesielle øvelser å anbefale?

Knebøy, markløft, benkpress, chins, skulderpress og roing. Spis nok mat så du går opp ca 1 kg i måneden.

Veldig forenklet selvsagt. Les nybegynner guiden så får du sikkert noen gode tips (selv om du kanskje allerede har trent en stund) Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

179 cm høy og 68 kg.. tviler på at 1% utgjør noe forskjell? o_O

Du har ingen garanti for at inbodyen er korrekt, og for alt du vet er det virkelige tallet 17%

Du får bare fortsette å trene og spise riktig til de dukker opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy, markløft, benkpress, chins, skulderpress og roing. Spis nok mat så du går opp ca 1 kg i måneden.

Veldig forenklet selvsagt. Les nybegynner guiden så får du sikkert noen gode tips (selv om du kanskje allerede har trent en stund) Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Har litt unødvending magefett som jeg gjerne vil ha erstattet med mageruter. Vil du anbefale vanlig jogging eller intervaller for å jobbe på fettet? og, vil jeg ikke legge på meg mer fett om jeg spiser mer? jeg spiser ikke veldig mye fra før av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å si, hos nybegynnere så hender det at man går opp i muskelmasse samtidig som fettprosent går ned...Men det enkleste er vel å fokusere på en ting av gangen, altså gå opp i muskelmasse, så kan du slanke bort det eventuelle fettet etter å ha bygd muskler...

og hvordan gjør jeg det? nå består fysikken min av tynne armer, store bryst, litt for mye fett på magen og en veldig middels styrke ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvordan gjør jeg det? nå består fysikken min av tynne armer, store bryst, litt for mye fett på magen og en veldig middels styrke ..

Hei :)

Som mange har nevnt over her er det ikke nødvendigvis sånn lav fettprosent og mageruter henger sammen. På samme måten som man ikke får stor biceps kun ved lav fettprosent. Det kreves en viss muskelmasse.

Basert på vekten din vs høyden og det du forteller om deg selv vil jeg anta at du er ganske tynn. For ditt vedkommende vil det da være nødvendig å bygge muskler først. Spis MYE mat, altså, ha et overskudd. Kanskje vil du legge på deg fett, kanskje ikke. Men du vil garantert får mer muskler og en finere fysikk. Tren TUNG styrketrening.

Når du har holdt på med dette en stund, vil du kunne kutte litt på mengde mat, fettprosenten vil gå ned og om du har gjort ting riktig vil forhåpentligvis magerutene være synligere. (VELDIG forenklet)

Som nevnt før meg her ville jeg lest styrketrening for nybegynnere guiden og valgt meg ut et spesefikt program som jeg fulge OVER TID. Ting tar tid. Lengre enn de aller fleste av oss ønsker.

Hvis jeg var deg ville jeg sett på hvordan Sjokobjarkøy gjør det. Han har oppnådd ekstremt gode reultater (hører du det Hansi??) Han er definetivt et forbilde man kan lære av.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg fikk oppgitt en fettprosent på 3% en gang når han var inne, ganske morsomt hehe. Men til trådstarter: Min fettprosent lå på rundt 8% for en god stund siden og jeg hadde egentlig ikke så veldig mye magemuskler, jeg begynte bare å oftere og bedre øvelser på magen så kom det seg til en 8 pack!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg fikk oppgitt en fettprosent på 3% en gang når han var inne, ganske morsomt hehe. Men til trådstarter: Min fettprosent lå på rundt 8% for en god stund siden og jeg hadde egentlig ikke så veldig mye magemuskler, jeg begynte bare å oftere og bedre øvelser på magen så kom det seg til en 8 pack!

øvelser soom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...