TMHL Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Mange lurer jo på dette, så jeg slenger på spørsmålet selv, hvor mange kcal bør jeg ligge på pr. dag (hvile og treningsdagene)? Skjønner egentlig ikke hvor mye jeg bør ligge på i forhold til hva "kalkulatoren" forteller meg. Harde fakta: - 17 år - Høyde: 150-54 cm (ingen aning, rundt der) - Vekt: 50 (gått opp 3 kg etter å ha øket fra rundt 1000 kcal pr dag til 1800 kcal, lå på 48 kg først) - Trener minst 5 ganger i uka, to-split, fullkropp på 4 styrkedager. 1 kondisjon/intervall. Hender jeg tar en intervall før/etter trening en gang i uka (eller jeg tar en egen dag til det, slik at det blir 6 dager trening i uka) Målet mitt er ned i fettprosent og øke i muskler/styrke. Ligger foreløpig på 1800-1900 kcal dagene jeg trener og 1500 kcal på hviledager. Kalkulatoren min forteller meg 1848 kcal (er dette hvileforbrenningen min?) Slenger på noen formbilder, slik at dere får sett formen i tillegg. zokez, Beeba, sjokkoninja og 5 andre 8 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hei Theresa. Fin form du er i Når det gjelder slike kcal.kalkulatorer så er det sjeldent de tar høyde for samtlige faktorer som kan spille inn på hvor mye man forbrenner i løpet av en dag. De gir deg, som du poengterer selv, kun en pekepinn på sånn ca. hvor du skal ligge inntaksmessig. Det er fult mulig å trekke 2-3kg. vann på svært kort tid avhengig av variasjoner i kost, trening og vekslende saltinntak (fra lavt til høyt for eksempel). Er karbohydrat inntaket ditt konstant eller varierer du det bevisst fra dag til dag? Jeg syns du er inne på et rett spor når du observerer selv hvordan kroppen din responderer på ulikt inntak. Personlig ville jeg i første omgang anbefalt å legge deg på 1800-1900 kcal og 1500 kcal på hviledagene, og observere om vekten stabiliserer seg eller ikke. Dette forutsetter at du får i deg noenlunde lik mengde karbohydrat og salt fra dag til dag. I løpet av 1-2 uker vil du kjenne kroppen din mye bedre enn en kalkulator, selv om den er et strålende verktøy. My two cents er at du nå har trekt en del vann i kombinasjon med å bygge noen hundre gram muskler, og at vekten din vil stabilisere seg igjen en liten periode. TMHL 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-515707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannjern Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Liker formen(e) Husk på det at musklene veier mer enn fett da! Så ville ikke fått panikk for at du har gått opp 3 kg. Om speilet ikke sier noe på de 3 kiloene så er det ingen fare. Det er min mening iallefall! TMHL og Jon 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-515714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiind Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Basal metabolismen (hvileforbrenningen) = 1325-1335 kcal. men det er mange faktorer som en må tenke på angående hvileforbrenningen som ikke kommer så godt fram, og den er litt vanskelig å ta høyde for. det er fordelingen av muskler-fett på kroppen. Vann i kroppen vill også variere. Muskler trenger mer energi enn fett. Jeg ser at du har en ganske lav fett%, men litt vanskelig å estimere den utifra bilder. Men siden du trener som en helt så må du ta basal metabolismen + det du forbrenner itillegg på trening, på tur til butikk osv.. det er masse som spiller inn siden hvileforbrenningen er energien kroppen din bruker på å ligge plan horisontalt i ett døgn. Men ser at målet ditt er å gå ned i fett% og opp i muskelmasse, så ut ifra de opplysningene som du gir så syns jeg du ligger på ett fornuftig kcal fordeling. Men igjen så aner jeg ikke hvor mange kcal du bruker når du ikke ligger i senga, og siden du trener styrke så ofte så vill forbrenningen din være %-vis høyere gjennom dagen. Mitt tips er å prøve deg fram med ett stabilt kosthold i en periode og legge deg på det du hadde beregnet, etter en stund så vill du se og kjenne hvordan du reagerer på det. og så kan du justere, du kjenner deg selv best;) btw, bra fysikk på de bildene:) TMHL 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-515723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg føler meg nødt til å legge til at det å ha et mål om å gå ned ytterligere i fettprosent allerede som 17-åring, med de lave bf. nivåene du har nå, muligens ikke er så bra sett ut i fra et helsemessig perspektiv? Derimot det å ligge i lett kcal. overskudd og bygge ren muskelmasse samtidig som fettprosenten holder seg stabil eventuelt går ned litegranne, er i mine øyne mer hensiktsmessig. Men for all del, når det kommer til stykket er det dine mål ikke mine:) TMHL 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-515736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannjern Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Sett bort i fra at du bare er 17 år og at jeg på ingen måte er noe ekspert på dette feltet, men det er ganske vanskelig å bygge samtidig som man skal miste fettprosent. Så kanskje er real deffe-periode til du er fornøyd med hvor markert du blir for SÅ bygge muskler derifra? Skyt meg om jeg tar feil altså. På sikt så er det Jon sier over meg her helt riktig helsemessig sett! Men er en streng deff etterfulgt av bygging etterpå så tror jeg det blir resultater! Damer skal også "bygge" en del for å klare å bli stor også da siden dere damer produserer i snitt 20 ganger mindre testosteron enn oss menn. Lykke til! TMHL 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-515746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabrielle Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Du kan la diett.no regne det ut for deg. Om du trenger å spise den mengden du gjør kan du kanskje gjøre mer kardio og ikke fullt så ofte styrketrening? F.eks trene styrke 3-4 dager i uka fullkroppsprogram (annenhver dag). Du kan ellers prøve å spise renere mat om du ikke gjør det allerede. Mer grønnsaker, rent kjøtt og fisk istedenfor brødmat. TMHL 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-516000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaEriksen Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Det må sies at hvis du øker i muskelmasse og ikke øker i fett, så vil jo nødvendigvis fettprosenten gå ned! Mtp den formen du er i nå (hvor jeg ikke kan se mye overflødig fett selv om jeg studerer nøye), så ville jeg nesten lagt meg i et lite kalorioverskudd, for å gi mer grobunn for muskelvekst! Hva med å ligge på rundt 2000 kalorier, og litt mer på treningsdager? Du er 17 år gammel og trener mye, da trenger du næring, og det vil gi deg mer energi på trening, og mer muskler! Mannjern, TMHL og Jon 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-516007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannjern Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Det må sies at hvis du øker i muskelmasse og ikke øker i fett, så vil jo nødvendigvis fettprosenten gå ned! Mtp den formen du er i nå (hvor jeg ikke kan se mye overflødig fett selv om jeg studerer nøye), så ville jeg nesten lagt meg i et lite kalorioverskudd, for å gi mer grobunn for muskelvekst! Hva med å ligge på rundt 2000 kalorier, og litt mer på treningsdager? Du er 17 år gammel og trener mye, da trenger du næring, og det vil gi deg mer energi på trening, og mer muskler! Nei utifra bildene over her så er det ingen grunn til panikk! Ser veldig bra ut og tror nok det IdaEriksen sier er ganskje lurt! TMHL 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-516015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMHL Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Hei Theresa. Fin form du er i Når det gjelder slike kcal.kalkulatorer så er det sjeldent de tar høyde for samtlige faktorer som kan spille inn på hvor mye man forbrenner i løpet av en dag. De gir deg, som du poengterer selv, kun en pekepinn på sånn ca. hvor du skal ligge inntaksmessig. Det er fult mulig å trekke 2-3kg. vann på svært kort tid avhengig av variasjoner i kost, trening og vekslende saltinntak (fra lavt til høyt for eksempel). Er karbohydrat inntaket ditt konstant eller varierer du det bevisst fra dag til dag? Jeg syns du er inne på et rett spor når du observerer selv hvordan kroppen din responderer på ulikt inntak. Personlig ville jeg i første omgang anbefalt å legge deg på 1800-1900 kcal og 1500 kcal på hviledagene, og observere om vekten stabiliserer seg eller ikke. Dette forutsetter at du får i deg noenlunde lik mengde karbohydrat og salt fra dag til dag. I løpet av 1-2 uker vil du kjenne kroppen din mye bedre enn en kalkulator, selv om den er et strålende verktøy. My two cents er at du nå har trekt en del vann i kombinasjon med å bygge noen hundre gram muskler, og at vekten din vil stabilisere seg igjen en liten periode. Tusen takk for det Mye av de faktorene er akkurat derfor jeg er så usikker på hvor mye jeg bør ligge på. Veldig gode poenger du har der, som får meg til å tenke at det er nok en kombinasjon av vann og noen hundre gram muskler (får jeg håpe). Foreløpig skal jeg i en periode se om det stabiliserer seg. Jeg føler meg nødt til å legge til at det å ha et mål om å gå ned ytterligere i fettprosent allerede som 17-åring, med de lave bf. nivåene du har nå, muligens ikke er så bra sett ut i fra et helsemessig perspektiv? Derimot det å ligge i lett kcal. overskudd og bygge ren muskelmasse samtidig som fettprosenten holder seg stabil eventuelt går ned litegranne, er i mine øyne mer hensiktsmessig. Men for all del, når det kommer til stykket er det dine mål ikke mine:) For meg hørtes det der absolutt fornuftig ut. Jeg har slitt en del fram og tilbake med kosthold og trening. Vært gjennom en lett spiseforstyrrelse der jeg spiste alt for lite (a long time ago - no worries), og ønsker bare alle rådene jeg kan få nå for å ikke komme i den fella igjen. Nå skal jeg spise mye, nok og godt for kroppen min! Men høres 1800-1900 kcal som nok til overskudd? Eller bør jeg da øke også opp til 2000 kcal? Liker formen(e) Husk på det at musklene veier mer enn fett da! Så ville ikke fått panikk for at du har gått opp 3 kg. Om speilet ikke sier noe på de 3 kiloene så er det ingen fare. Det er min mening iallefall! Takk, takk! Det minner jeg meg på stadig vekk. Når alt er kommet på plass skal jeg legge vekta vekk og heller følge hva jeg ser og føler på kroppen! Basal metabolismen (hvileforbrenningen) = 1325-1335 kcal. men det er mange faktorer som en må tenke på angående hvileforbrenningen som ikke kommer så godt fram, og den er litt vanskelig å ta høyde for. det er fordelingen av muskler-fett på kroppen. Vann i kroppen vill også variere. Muskler trenger mer energi enn fett. Jeg ser at du har en ganske lav fett%, men litt vanskelig å estimere den utifra bilder. Men siden du trener som en helt så må du ta basal metabolismen + det du forbrenner itillegg på trening, på tur til butikk osv.. det er masse som spiller inn siden hvileforbrenningen er energien kroppen din bruker på å ligge plan horisontalt i ett døgn. Men ser at målet ditt er å gå ned i fett% og opp i muskelmasse, så ut ifra de opplysningene som du gir så syns jeg du ligger på ett fornuftig kcal fordeling. Men igjen så aner jeg ikke hvor mange kcal du bruker når du ikke ligger i senga, og siden du trener styrke så ofte så vill forbrenningen din være %-vis høyere gjennom dagen. Mitt tips er å prøve deg fram med ett stabilt kosthold i en periode og legge deg på det du hadde beregnet, etter en stund så vill du se og kjenne hvordan du reagerer på det. og så kan du justere, du kjenner deg selv best;) btw, bra fysikk på de bildene:) Aha, ja, blir nevnt ofte det med at det er mye som spiller inn. Har i alle fall merket at når jeg har øket så har i alle fall blodårene mine tittet litt oftere fram her og der etter trening, noe som jeg mener er positivt! Føler i alle fall meg bedre energimessig, og har enda mer matlyst enn det jeg hadde før Tusen takk for råd og kompliment, forresten Du kan la diett.no regne det ut for deg. Om du trenger å spise den mengden du gjør kan du kanskje gjøre mer kardio og ikke fullt så ofte styrketrening? F.eks trene styrke 3-4 dager i uka fullkroppsprogram (annenhver dag). Du kan ellers prøve å spise renere mat om du ikke gjør det allerede. Mer grønnsaker, rent kjøtt og fisk istedenfor brødmat. Jeg regner på diett.no hver dag. Det blir en del mer kardio nå i og med at jeg skal trene meg opp til Birken. Kostholdet kunne ikke vært bedre, finner ikke renere råvarer enn råvarer Spørsmålet mitt derimot var hvor mye jeg bør ligge på. Men har jo fått en god del fantastiske svar her! Sett bort i fra at du bare er 17 år og at jeg på ingen måte er noe ekspert på dette feltet, men det er ganske vanskelig å bygge samtidig som man skal miste fettprosent. Så kanskje er real deffe-periode til du er fornøyd med hvor markert du blir for SÅ bygge muskler derifra? Skyt meg om jeg tar feil altså. På sikt så er det Jon sier over meg her helt riktig helsemessig sett! Men er en streng deff etterfulgt av bygging etterpå så tror jeg det blir resultater! Damer skal også "bygge" en del for å klare å bli stor også da siden dere damer produserer i snitt 20 ganger mindre testosteron enn oss menn. Lykke til! Deffe-periode som i der jeg ligger på underskudd helt til jeg blir fornøyd? Eller hvordan tenkte du? Skal bygge myyyye muskler jeg ja, for mann blir jeg nok aldri likevel, hehe! Trenger å øke i styrke i tillegg, så dette ser jeg bare fram til. Er absolutt ingen ekspert selv når det gjelder dette emnet, så derfor jeg søker råd hos dere. Tusen takk for innspill av råd Det må sies at hvis du øker i muskelmasse og ikke øker i fett, så vil jo nødvendigvis fettprosenten gå ned! Mtp den formen du er i nå (hvor jeg ikke kan se mye overflødig fett selv om jeg studerer nøye), så ville jeg nesten lagt meg i et lite kalorioverskudd, for å gi mer grobunn for muskelvekst! Hva med å ligge på rundt 2000 kalorier, og litt mer på treningsdager? Du er 17 år gammel og trener mye, da trenger du næring, og det vil gi deg mer energi på trening, og mer muskler! Har nok hørt det jeg også, hehe! Det høres veldig fornuftig ut det. Har jo sett veldig mange ligget vel så over 2000 kcal, og kjenner jeg trenger den energien såpass i og med alt jeg gjør hver dag (skole, trening, lekser - mye stress altså). Men nå sliter jeg jo med å få i meg den mengden jeg er på nå (1800-1900 kcal pr. dag), siden magesekken hadde vennet seg til å få så lite mat i seg. Får i meg selvfølgelig, men er konstant mett - må kanskje venne meg til den mengden først, så etter hvert øke da kanskje? Jon 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-516066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (...) Nå skal jeg spise mye, nok og godt for kroppen min! Men høres 1800-1900 kcal som nok til overskudd? Eller bør jeg da øke også opp til 2000 kcal? Fornuftig jente. Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Forsøk å ligge på 2000 kcal. og observer hvordan kroppen din responderer. Det jeg kan garantere deg er at en eventuelt vektøkning kun involverer en økning i muskelmasse og vann. Gratulerer, du er på vei til å bli en real mean lifting machine (...) Men nå sliter jeg jo med å få i meg den mengden jeg er på nå (1800-1900 kcal pr. dag), siden magesekken hadde vennet seg til å få så lite mat i seg. Får i meg selvfølgelig, men er konstant mett - må kanskje venne meg til den mengden først, så etter hvert øke da kanskje? Luksusproblem? Gjør så godt du kan. Som du sier vil kroppen raskt venne seg til det økte matinntaket. Trapp forsiktig opp uten at du føler du må true i deg mat. TMHL 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-516144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaEriksen Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Har nok hørt det jeg også, hehe! Det høres veldig fornuftig ut det. Har jo sett veldig mange ligget vel så over 2000 kcal, og kjenner jeg trenger den energien såpass i og med alt jeg gjør hver dag (skole, trening, lekser - mye stress altså). Men nå sliter jeg jo med å få i meg den mengden jeg er på nå (1800-1900 kcal pr. dag), siden magesekken hadde vennet seg til å få så lite mat i seg. Får i meg selvfølgelig, men er konstant mett - må kanskje venne meg til den mengden først, så etter hvert øke da kanskje? Det er en tilvenningssak, ja, men magesekken er veldig fleksibel, så det burde gå helt fint! Eventuelt kan du jo kjøre på med matvarer som gir mye energi på lite volum, sånn som nøtter, laks og avokado TMHL og Jon 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-516184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMHL Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Fornuftig jente. Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Forsøk å ligge på 2000 kcal. og observer hvordan kroppen din responderer. Det jeg kan garantere deg er at en eventuelt vektøkning kun involverer en økning i muskelmasse og vann. Gratulerer, du er på vei til å bli en real mean lifting machine Luksusproblem? Gjør så godt du kan. Som du sier vil kroppen raskt venne seg til det økte matinntaket. Trapp forsiktig opp uten at du føler du må true i deg mat. Hehe, et lite men i grunn ganske godt luksusproblem i og med at jeg elsker mat! Tusen takk for all hjelp i alle fall, har hjulpet meg mye nå! Det er en tilvenningssak, ja, men magesekken er veldig fleksibel, så det burde gå helt fint! Eventuelt kan du jo kjøre på med matvarer som gir mye energi på lite volum, sånn som nøtter, laks og avokado Du sier noe der! Tror jeg skal prøve litt på det Takk for all hjelpen! Kommer nok til å storkose meg med mat framover nå, ser jeg Jon 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-516210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannjern Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Tusen takk for det Mye av de faktorene er akkurat derfor jeg er så usikker på hvor mye jeg bør ligge på. Veldig gode poenger du har der, som får meg til å tenke at det er nok en kombinasjon av vann og noen hundre gram muskler (får jeg håpe). Foreløpig skal jeg i en periode se om det stabiliserer seg. For meg hørtes det der absolutt fornuftig ut. Jeg har slitt en del fram og tilbake med kosthold og trening. Vært gjennom en lett spiseforstyrrelse der jeg spiste alt for lite (a long time ago - no worries), og ønsker bare alle rådene jeg kan få nå for å ikke komme i den fella igjen. Nå skal jeg spise mye, nok og godt for kroppen min! Men høres 1800-1900 kcal som nok til overskudd? Eller bør jeg da øke også opp til 2000 kcal? Takk, takk! Det minner jeg meg på stadig vekk. Når alt er kommet på plass skal jeg legge vekta vekk og heller følge hva jeg ser og føler på kroppen! Aha, ja, blir nevnt ofte det med at det er mye som spiller inn. Har i alle fall merket at når jeg har øket så har i alle fall blodårene mine tittet litt oftere fram her og der etter trening, noe som jeg mener er positivt! Føler i alle fall meg bedre energimessig, og har enda mer matlyst enn det jeg hadde før Tusen takk for råd og kompliment, forresten Jeg regner på diett.no hver dag. Det blir en del mer kardio nå i og med at jeg skal trene meg opp til Birken. Kostholdet kunne ikke vært bedre, finner ikke renere råvarer enn råvarer Spørsmålet mitt derimot var hvor mye jeg bør ligge på. Men har jo fått en god del fantastiske svar her! Deffe-periode som i der jeg ligger på underskudd helt til jeg blir fornøyd? Eller hvordan tenkte du? Skal bygge myyyye muskler jeg ja, for mann blir jeg nok aldri likevel, hehe! Trenger å øke i styrke i tillegg, så dette ser jeg bare fram til. Er absolutt ingen ekspert selv når det gjelder dette emnet, så derfor jeg søker råd hos dere. Tusen takk for innspill av råd Har nok hørt det jeg også, hehe! Det høres veldig fornuftig ut det. Har jo sett veldig mange ligget vel så over 2000 kcal, og kjenner jeg trenger den energien såpass i og med alt jeg gjør hver dag (skole, trening, lekser - mye stress altså). Men nå sliter jeg jo med å få i meg den mengden jeg er på nå (1800-1900 kcal pr. dag), siden magesekken hadde vennet seg til å få så lite mat i seg. Får i meg selvfølgelig, men er konstant mett - må kanskje venne meg til den mengden først, så etter hvert øke da kanskje? Deffeperiode der du ligger i underskudd helt til du er fornøyd med hvor markert du blir. Så kan du bare fokusere på muskelbygging etterpå. Mange kroppsbyggere gjør det motsatt vei, hvor dem bygger muskler også deffer dem etterpå. feks Espen Aune, han bygde seg jo rimelig stor til strongman og nå har han deffet bort 42 kg! Men sier seg jo selv at om man kjører kcal-underskudd og kjører hard styrketrening så blir man markert uten tvil, men man bygger ikke noe særlig da musklene ikke får den næringen dem skal ha. Det kan du jo ta deg av etter at du er ferdig med deffe-perioden din! Den trenger heller ikke å vare lenge. 2-3 uker kanskje.? Bare for å se om det gir resultater? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-516249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMHL Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Deffeperiode der du ligger i underskudd helt til du er fornøyd med hvor markert du blir. Så kan du bare fokusere på muskelbygging etterpå. Mange kroppsbyggere gjør det motsatt vei, hvor dem bygger muskler også deffer dem etterpå. feks Espen Aune, han bygde seg jo rimelig stor til strongman og nå har han deffet bort 42 kg! Men sier seg jo selv at om man kjører kcal-underskudd og kjører hard styrketrening så blir man markert uten tvil, men man bygger ikke noe særlig da musklene ikke får den næringen dem skal ha. Det kan du jo ta deg av etter at du er ferdig med deffe-perioden din! Den trenger heller ikke å vare lenge. 2-3 uker kanskje.? Bare for å se om det gir resultater? Da skjønner jeg! Vel, nå vet jeg ikke om jeg kan kalle det for deffeperiode det jeg har vært gjennom, men har lugget på rimelig underskudd siden januar. I hele sommerferien var jeg i ekstrem underskudd, og siden januar har jeg da klart å gått ned 14 kg. Hadde nok klart å gått ned mer hvis jeg ikke hadde sprukket til tider (veldig sjeldent jeg gjorde det da), der jeg unnet meg noe godt. Kan vel og merke det at familien begynte å bli bekymret for meg, da bein begynte å stikke fram her og der (kragebein, hoftebein, håndledd, ribbein). Bildet over er selvfølgelig tatt i ettertid da jeg begynte å spise, i tillegg hadde jeg nettopp spist en god porsjon middag, så er heldigvis ikke så mager lenger som jeg var. Men fullt mulig å prøve ut PSMF etter en periode nå med litt overskudd for eksempel, og da se om jeg blir mer markert, for så å bygge en del muskler Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-516261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannjern Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Funker bra det! Syns no familie/venner har en tendens til å overreagere litt jeg. Forstår jo helt klart at det er for at dem bryr seg altså. Sier seg sjøl at man bein blir mer synslig når man tar av seg 14 kg som i ditt tilfelle! Jeg har jo gått ned en del sjøl og får høre det STØTT at nå er du tynn,nå må du slutte å slanke deg.. Jeg sjøl skal jo få ned fettprosenten for så bygge opp i bare muskler . men da sier det seg også litt at man må BORT med fett! Dette er ikke gjort på 3mnd TMHL 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-516280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (...) Bildet over er selvfølgelig tatt i ettertid da jeg begynte å spise, i tillegg hadde jeg nettopp spist en god porsjon middag, så er heldigvis ikke så mager lenger som jeg var. Men fullt mulig å prøve ut PSMF etter en periode nå med litt overskudd for eksempel, og da se om jeg blir mer markert, for så å bygge en del muskler Din lille luring du hadde spist en god porsjon middag før bildene ble tatt? Da har du enda lavere bodyfat enn det jeg i utgangspunktet antok. Dersom du nå veksler karbohydratinntaket ditt hvorav høyt inntak er på tunge styrketreningsdager og lavt inntak faller på hvile / cardio dager, så vil du potensielt trekke vann inn til musklene dine og få frem muskeldefinisjonen betraktelig. Med andre ord du vil se enda mer awesome ut med noen få enkle grep, samt bli sterkere som et resultat av økt trykk inne i musklene. (...) Syns no familie/venner har en tendens til å overreagere litt jeg Kjenner til det dilemmaet der. De stoppet heldigvis å bekymre seg den dagen jeg begynte å slenge studier som validerte og understøttet det jeg holdt på med på kjøkkenbordet. TMHL 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-516348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannjern Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 hehe.. Ja jeg har prøvd det jeg også, men muttern er litt slik at man trenger ikke proteinpulver. Ho mener at man får mer en nok i et "vanlig norsk måltid". Hjelper ikke at jeg har en PT som veileder meg heller. Kjenner jeg allerede blir sint når sitter å skriver. hehehe. Skal vise dem jeg når jeg tar av meg skjorta i sommer og det er six-pack og digre muskler som velter over kroppen min i stedet for bilringer TMHL og Jon 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-516372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMHL Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Din lille luring du hadde spist en god porsjon middag før bildene ble tatt? Da har du enda lavere bodyfat enn det jeg i utgangspunktet antok. Dersom du nå veksler karbohydratinntaket ditt hvorav høyt inntak er på tunge styrketreningsdager og lavt inntak faller på hvile / cardio dager, så vil du potensielt trekke vann inn til musklene dine og få frem muskeldefinisjonen betraktelig. Med andre ord du vil se enda mer awesome ut med noen få enkle grep, samt bli sterkere som et resultat av økt trykk inne i musklene. Hehe, litt lur må man jo være - eller hva? Høres ut som en grei deal det med vekslinga, det tror jeg nok skal prøve ut! Men blir litt confused, for noen sier at man bør innta ekstra mye karbs rett etter cardiotrening/intervall enn på styrkedagene(?). (...) men muttern er litt slik at man trenger ikke proteinpulver. Ho mener at man får mer en nok i et "vanlig norsk måltid" (...) Skal vise dem jeg når jeg tar av meg skjorta i sommer og det er six-pack og digre muskler som velter over kroppen min i stedet for bilringer Kjenner til det jeg også! Skjønner ikke hvordan noen klarer å få i seg nok proteiner ved et vanlig norsk måltid, jeg er avhengig i grunn av proteinpulveret mitt, hehe. That's the spirit! Da er vi to. Trening og kosthold må til for å få DAT BODY and ASS Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-516561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Hehe, litt lur må man jo være - eller hva? Høres ut som en grei deal det med vekslinga, det tror jeg nok skal prøve ut! Men blir litt confused, for noen sier at man bør innta ekstra mye karbs rett etter cardiotrening/intervall enn på styrkedagene(?). Beklager forvirringen. Interessant poeng - jeg vil gjerne høre begrunnelsen bak hvorfor det er optimalt med et høyt karbohydrat inntak rett etter cardio/intervall, hvis man ser bort i fra at man restituerer seg raskere og oppnår påfyll av glykogenlagre i lever og muskulatur, sånn generelt sett. Her er jeg muligens på tynn is så dere får korrigere meg dersom jeg tar feil, men jeg har alltid vært av den oppfatning at glukose og vann mer effektivt trenger inn i de aktuelle muskelcellene dersom man tilfører en høy andel lett tilgjengelige karbohydrater under-, rett etter-, samt i vinduet 3-4 timer etter en hard styrkeøkt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/#findComment-516590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.