Gå til innhold

Anbefalte innlegg

fører inn hva jeg spiser på diett.no

ligger nesten alltid på 0% inntak av D- vitamin, og under 50 % på kalium, kalsium og magnetsium....bør jeg ta noe tilskudd av noe slag. mener og ha lest at disse har en sammenheng med protein opptaket...

dette er et felt jeg vet lite om så setter pris på all hjelp =)

hvilke merker anbefaler dere i såfall?

trener 6 dager i uka, mye cardio og tung styrke. ned i fett % er målet.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13270-ligger-p%C3%A5-0-av-anbefalingene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

melk har både kalsium og er tilsatt d-vitamin, men hvis du på diett så er det kanskje ikke helt gunstig å drikke kalorier.

Mengdene D-vitamin selv i Ekstra Lett er alt for lave, så da får man heller legge seg i solariumet eller investere i tilskudd :).

Og ellers: Multivitamin

Annonse

Det er mye kalsium i proteinpulver basert på melk (dvs de fleste), men er bare noen få som har oppgitt kalsium mengde. Så om du bruker proteinpulver vil det fort dekke 50% av behovet for kalsium.

Magnesium er det for mange smart å ta tilskudd av.

På f.eks iherb finnes en rekke gode tilskudd som gir deg rikelig med d-vitamin. Jeg kjøpte selv en boks med 5000 UI fra now foods. Magnesium kan det være litt vanskelig å få i seg nok av, endel kjøttvarer, enkelte nøtter og grønnsaker inneholder endel. Kalsium greier du lett bare du får i deg litt melkeprodukter hver dag.

På f.eks iherb finnes en rekke gode tilskudd som gir deg rikelig med d-vitamin. Jeg kjøpte selv en boks med 5000 UI fra now foods. Magnesium kan det være litt vanskelig å få i seg nok av, endel kjøttvarer, enkelte nøtter og grønnsaker inneholder endel. Kalsium greier du lett bare du får i deg litt melkeprodukter hver dag.

Bare hver obs på at D-vitamin ofte blir stoppet fra iherb siden tillatte doser er veldig lave i Norge (400 UI).

Gjetter på at du ikke er spesielt flink med grønnsaker og frukt?

Tror du har rett i det. Logger bare en dag av og til for tiden, men her er to tilfeldige dager som for meg egentlig var ganske beskjedne på grønnsaker og frukt. Skal spise veldig lite frukt og grønt for at det skal bli 0 utslag...

post-549-14440894435652_thumb.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...