Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en gutt på 16 (snart 17) år som er på utkikk etter et nytt program som fokuserer mest på økning i masse/volum og lurte på om noen av dere har noen gode tips/anbefalinger?

#Om meg:

Høyde: 178cm

Vekt: 72kg

Markløft: 110kg x1

Benkpress: 100kg x1

Knebøy: 95kg x1

Har trent i ca 12mnd :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13267-treningsprogram-for-mer-massevolum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du er en utmerket kandidat for 5x5 f.eks:

5x5 treningsprogrammet med autoregulering - Fitnessbloggen

eller med fast progresjon:

5x5 - For styrke og muskelmasse - Fitnessbloggen

Og selv om dette er like mye for å bygge styrke så vil du bygge masse på 5x5 om du spiser nok mat.

Annonse

Enig med 5x5 med nok mat. Essensielt er det primært et program for styrke, men spis nok så vil du nok se ganske gode gains uansett! Du er ganske sterk i benk, spesielt relativt til de andre øvelsene, så jeg tror du har mye på å jobbe opp god styrke i mark og bøy også. Dette vil i tillegg gjøre bein/rygg bedre rustet for å ta fatt på mer typiske byggeprogrammer :)

• 1 måned senere...

Annonse

Effektivt benkpressprogram!

Står i dette programmet oppsatt flere øvelser ellers i uken, men det gjør vel ikke noe om jeg bytter ut noen av de? Så lenge jeg følger benkpressen? Så jeg f.eks kjører fler og andre mageøvelser?

Ja. De kan byttes ut. Men ikke legg til flere sett eller øvelser. Tren dem moderat hardt, slik at du har 1-2 reps i reserve på disse øvelsene.

De kan også droppes, alle ekstra øvelser som tar mer på bryst og triceps.

Gi alt på benkpressettene.

Ja. De kan byttes ut. Men ikke legg til flere sett eller øvelser. Tren dem moderat hardt, slik at du har 1-2 reps i reserve på disse øvelsene.

De kan også droppes, alle ekstra øvelser som tar mer på bryst og triceps.

Gi alt på benkpressettene.

Ja okei! :) Dette er jo et program som er for brystet og alle musklene som kommer med ved benkpress, men jeg vil også få bra trening på resten av kroppen! Så jeg tror jeg bytter ut noen øvelser og kanskje legger til noen på deler av kroppen som ikke har noe særlig connection til benkpress!

Hei!

Er en gutt på 16 (snart 17) år som er på utkikk etter et nytt program som fokuserer mest på økning i masse/volum og lurte på om noen av dere har noen gode tips/anbefalinger?

#Om meg:

Høyde: 178cm

Vekt: 72kg

Markløft: 110kg x1

Benkpress: 100kg x1

Knebøy: 95kg x1

Har trent i ca 12mnd :)

Si meg, hvor mye økte du i benkpress etter å ha fullført dette prorgammet? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...