Gå til innhold

Flere dør av usunn livstil enn av sult


Anbefalte innlegg

NTB/Vårt Land:

"Sykdommer relatert til livsstil forårsaker mellom 70 og 80 prosent av norske dødsfall. Det er flere som dør av livsstilssykdommer enn av sult.

...

- Sukker er også altfor billig i Norge, og avgiftene bør økes kraftig på dette. Vi spiser også for mye kjøtt i forhold til fisk, sier Tell."

Kan ikke si at jeg er overrasket over at flere dør som følge av en usunn livvstil enn av faktisk sult i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler at dette er et "NO SHIT" øyeblikk.

Vi i Norge lever kjempebra, vi har råd til flere typer mat.

De fleste velger ikke det beste, heller det letteste.

Heller kutte ned på det usunne innholdet i maten enn å sette opp prisen.

Ja, dette var litt "no shit, sherlock".

For mange er nok det enkle og det raske det man oftest går for. Jeg tror også for mange så spiller prisen inn, fordi de tror at ren (som i prosessert) mat er så dyrt.

Noe annet som det ikke snakkes så mye om, og jeg har absolutt ikke noe som helst belegg for dette, er at jeg tror mye kunnskap om matlaging har forsvunnet. Og i disse posesuppene og -sausene (hvit saus fra pose, hva faen), frossen mat, halvfabrikata, hvor mye dritt er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det stemme? en glad og lykkelig fjomp som drikker og koser seg og snuser og spiser pizza vs en sur stut av en grønnsaksspisende anti karbo mann som må selge vekst for å opprettholde kostholdet sitt eller en fitness jente med implantater som er på randen av sult 300 dager i året - Jeg tror neppe det har noe å si for levealderen din om du spiser sunt eller ikke, men hvordan du har det og hvordan kroppen takler stress og blodtrykk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"sette opp avgiften på sukker" - når skal disse supersosialistene forstå at opplysning - gi folk et valg - er det som funker.... Å heve bensinprisen gir ikke mindre bilkjøring, det bare blir dyrere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...