Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag hadde jeg store planer om å kjøre en tung økt på bein, og dro på trening rett etter jeg stod opp. Ikke spist noe, bare helt nedpå BCCA for første gang. Jeg utførte den dårligste styrkeøkta på evigheter, kroppen klarte ikke å fungere i det hele tatt. Skulle avslutte med noen enkle mageøvelser, men beina mine skalv så fælt av planken at jeg ikke klarte å fullføre.Tilfeldig, eller pga "manglende" frokost?

Trener dere styrke på tom mage?

Spiser dere masse sent på kvelden i forveien?

Hva drikker dere under trening?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12593-styrketrening-p%C3%A5-tom-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener aldri på tom mage. Jeg blir veldig sliten av å f.eks. bare gå opp en trapp når jeg nettopp har stått opp. Så å hoppe rett opp av senga og dra på trening ville jeg ikke gjort, men det kommer kanskje an på hva man er vant til?

Jeg spiser når jeg er sulten og før jeg skal trene om det er noen timer siden jeg spiste. Drikker vann på trening.

Jeg trener aldri på tom mage. De gangene jeg har vært slurvete med måltidene i forkant av trening har jeg hatt en tendens til å bli svimmel av tunge beinøvelser, samt generelt litt tafatt i økta generelt. Under trening drikker jeg vann.

Av ren nyskjerrighet: hvorfor trene styrketrening på tom mage?

Tusen takk for svar! Prøvde å spise litt senere i går kveld, og spise en banan sammen med BCCA på vei til trening. Hadde en økt på skuldre/rygg/armer - funket så mye bedre idag :) Litt tom på slutten, lurer på å kanskje drikker noe karbohydrater under trening. Hva tror dere om dette? Sverger dere til vann, eller drikker dere en form for energidrikk på trening?

Annonse

Jeg holder meg egentlig til rundt 1 time, og så kommer uttøying og oppvarming i tillegg. Varierer litt da, men over 90 minutter med bånn pinne hadde jeg nok stryki med. Eller i beste fall besvimt :p

Det rare er at jeg er helt forferdelig støl, enda jeg ikke har klart å øke noe denne uka og har de samme øvelsene jeg har hatt i en periode nå :confused: Men virker veldig rart at jeg skal blir mer støl av å trene fastende?! Så kom jeg på idag, at det er jo "den" tiden i måneden. Da blir jeg helt tom for energi, trøtt og slapp. Så kanskje det har noe med saken å gjøre, både med stølhet og ytelse? Jeg har jo vanligvis et par kardioøkter med intervaller et par ganger i uka, og idag løp jeg saktere og i mindre stigning enn jeg vanligvis gjør. Æsj, for en uke...

Hadde vært helt supert å trene fastende av to grunner: Det er mer praktisk mtp tid og levering av mini i barnehage. Så har jeg et ønske om å redusere fettprosenten ytterligere, og tenkte prøve en "mild" form for periodisk faste.

Eg trener alltid på tom mage...Står opp med ungene ca. 7.Går på trening i ca.9.30-11.00, tar proteinpulver rett etter trening,så når eg kommer him ca.15min ittepå spiser eg frokust/lunjs:) Funker veldig bra for meg!

Spiser du noe spesielt før du legger deg?

spessielt..?.. nehh... tror ikkje det... går i det sama suppa, alt fra - omelett, havregrøt, evt. middagsrester, knekkebrød, frukt, skyr osv....kos då?Noe eg bør tenke på??:)

Det er vel bare en hypotese jeg har, at du har en god del igjen i glykogenlagret når du våkner hvis du spiser et mellomstort måltid om kvelden. Vet ikke om det er sant eller ikke, eller om det er forsket på. :)

Annonse

Det er vel bare en hypotese jeg har, at du har en god del igjen i glykogenlagret når du våkner hvis du spiser et mellomstort måltid om kvelden. Vet ikke om det er sant eller ikke, eller om det er forsket på. :)

Det er ikke bare en hypotese det. Muskelglykogenlagrene tømmes ikke når du sover.

Faster i 17-18 timer deretter tar jeg 10g BCAA og stikker på trening, er ikke noe problem: Kun placebo effekt at man presterer dårligere på tom mage. Men dette er vel kanskje individuelt?

Jeg tviler sterkt på at det var placeboeffekt i mitt tilfelle. Da burde det nemlig vært motsatt - jeg burde hatt en bedre økt! Jeg dro nemlig avgårde fastende med BCCA i hånda for første gang, i god tro om å prestere bedre ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...