Gå til innhold

Sult? Eller hva er det..?

Anbefalte innlegg

Har et lite spørsmål angående sultfølelse. Kanskje andre opplever det samme. Ofte etter jeg har spist et stort måltid føler jeg meg som regel veldig mett, men etter en liten stund oppstår en slags hul følelse i magen, litt som om jeg er sulten, men samtidig så er jeg jo egentlig ikke det.. hvis noen her skjønner hva jeg mener. Noen som vet hva dette kommer av? Er det visse matvarer som trigger denne følelsen? Kan nevne at jeg for ca en time siden spiste en indisk gryte med biter av storfe, matyoghurt, cashewnøtter, grønnsaker og litt jasminris. Var forresten veldig godt:-)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12518-sult-eller-hva-er-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hender jeg får den følelsen om jeg spiser kyllingretter uten nok fett til, spesielt om det er ris ved siden av. Men storfe blir jeg som regel veldig behagelig mett av. Får også den hule følelsen om jeg spiser meg mett på frukt uten noe annet.

Annonse

Stiller meg bak alle kyllig/grønnsaker/lite fett-kommentarene, og legger til at jeg ofte kan bli sånn dersom jeg ikke har drukket nok vann! Tørst kan ofte mistolkes som sult, og av og til skal det ikke mer til enn et glass vann til for å løse det hele :)

Som jeg har forstått så kan magesekken trenes, så hvis sekken fylles GODT opp og kroppen tar opp det den skal(noen ganger fortere noen ganger saktere, kommer ann på maten som eks de over her har nevnt), merkes det veldig fort selvom det bare er litt som er tatt opp fra sekken. Selv om det ikke er store hulrommet som blir etter at innholdet i sekken minsker så er det nok til å utgjøre en sult følelse. Flere nevner fett her og jeg støtter den, derfor også mange er med på mellommåltider hvor feks nøtter blir brukt. Ellers er vann bra.

Hva man fyller på med er jo litt ettersom hva man har tanker om vekt og trening

Jeg lar for min del sjeldent de mulighetene gå fra meg....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...